Dutch PH Forum
December 16, 2017, 02:23:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]
  Print  
Auteur Topic: Zorgverzekeringen in de Filippijnen  (gelezen 27766 keer)
MR-X
Member
*
Geslacht: Man

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #200 Gepost op: Oktober 20, 2017, 09:57:55 »

In Nederland wordt per persoon ca. 5750 euro per inwoner aan zorg besteed  !!!
Ik snap nog steeds niet hoe dit kan......... Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp
Vlg. mij gaat 1/3 naar zakkenvullers en zorgaanbieders die maar wat factureren !!

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
Witte Beer
Member
*
Geslacht: Man

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #201 Gepost op: Oktober 20, 2017, 02:17:52 »

In Nederland wordt per persoon ca. 5750 euro per inwoner aan zorg besteed  !!!
Ik snap nog steeds niet hoe dit kan......... Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp
Vlg. mij gaat 1/3 naar zakkenvullers en zorgaanbieders die maar wat factureren !!
....
Of dat bedrag klopt geen idee want er staat nooit bij hoe ze precies aan dat bedrag komen, wat ze meenemen en niet en ook niet hoe ze het dan berekenen.

Maar dat het hoog is snap ik wel. Een ziekenhuis is tegenwoordig een commercieel bedrijf. Ontleed maar eens een rekening die ik sporadisch zie, kan tegenwoordig nauwelijks op een A4-tje,
Dan zijn de behandelingen duur (veel gebruik dure apparatuur) en men doet alles om iedereen in leven te houden ook als het in verhouding duur is. Daarbij neem ik geen standpunt in, dat is een keuze.

Door de betere behandelmethoden komen ook meer ingrepen voor. In mijn omgeving zitten b.v. veel nieuwe knieen, vroeger sporadisch omdat men niet opereerde onder 60 jaar. Verder is er maar beperkte controle op de rekeningen waarbij de PGB affaires maar een bekend onderdeel zijn.
Je zou je kunnen afvragen waarom het bij ons zoveel duurder is dan in Belgie, daar hebben ze nog het oude systeem.

Maar ik heb heel wat ongelooflijke dingen gezien in het echt de laatste 10 jaar dus gek, nee. Er moet toch iemand betalen.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]
  Print  

Ga naar: