Dutch PH Forum
Juni 18, 2019, 04:00:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Kosten Private school Manila  (gelezen 11491 keer)
Frank
Member
*

« Gepost op: Mei 30, 2006, 08:58:53 »

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de jaarlijkse kosten zijn van een (gemiddelde) private school voor basisonderwijs (kind van zeven jaar) in Manila? Ik heb gehoord dat deze kosten circa 26.000 pesos per jaar zijn, met daarbij nog eens ca 5000 pesos voor 3 benodigde uniformen en wil graag weten of dit juist is.
Admin
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 30, 2006, 09:07:48 »

Dat lijkt me ongeveer te kloppen Frank, ik hoorde hier dezelfde bedragen ongeveer , met uitschieters er tussen die 3 x dat bedrag zijn, zeer exclusieve scholen met toelatingsexamen zijn dat, enkel leerlingen met hoog IQ mogen en kunnen daar op.

Mogelijk is er iemand die het na kan trekken wat het kost.

Staat die school die je bedoelt ook niet online ergens op een website, kan je het direct vragen eventueel, alhoewel op email vaak niet word gereageerd in de Filipijnen. Ook zijn er leden hier die het telefoonnummer op kunnen zoeken in de telefoongids eventueel als je de naam van een bepaalde school hebt. Dan kan je rechstreeks bellen er mee.
Supernova
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 30, 2006, 09:17:30 »

Kijk eens  bij de International School Manila:  http://www.ismanila.org/

Bron: ® Supernova ©2013
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 30, 2006, 11:29:02 »

Kan de prijs bevestigen (is het minimum ongeveer), inderdaad met uitschieters naar boven. Countryside (maar dat was niet exact de vraag, maar extra info: v.a. 18000+).
In het geval van mijn neefje met "toelatingsexamen".

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Baron von Munchhuizen
Member
*

Blieft u een koekje bij de thee?

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 30, 2006, 11:45:58 »

Hoedje af Hoedje af

Hallo Wittebeer, is dit per jaar, per maand of per semester.
En ik zou graag van jullie willen weten of jullie dat private school gedoe ook nodig vinden. Zijn de gewone scholen daar zo slecht of wat ??

Groetjes  Daaaaag Daaaaag

Als het maar waar is, zei de politie-commisaris
Alias Baron in Barong, Sir Dutchjack, Baron Biero (= grapje / joke)
balikbayan
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 30, 2006, 12:12:41 »

.
« Laatste verandering: Januari 22, 2012, 09:52:26 door balikbayan » Gelogd
Witte Beer
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 30, 2006, 03:34:56 »

Balikbayan geeft hier het juiste antwoord. Als je een diploma van een private school hebt is die veel meer waard. De opleidingen zijn overigens ook wel wat beter. De gewone scholen zijn niet slecht, maar garanderen geen doorstroming naar andere goede opleidingen. Conclusie is eigenlijk dat als je een neefje of wat ondersteunt in een opleiding, dat je helaas niet om die private schools heen kunt, je legt je bij voorbaat al een beperking op als je eraan voorbij gaat. In dit geval is goedkoop duurkoop. Mijn "aangenomen" neefje is nu 2, maar gaat indien hij niet te stom is en later ook efforts toont naar een private school, anders heeft ondersteuning geen zin. Als hij dan de boel verkloot als hij ouder is dan kan ik er ook niets aan doen, maar dat is hier ook.
Die 18000+ is per jaar, natuurlijk met die extra's, maar voor die prijs lul ik nergens over. Daarnaast, per jaar kan je de zaak weer bekijken, het is geen hypotheek.

Bahayko
Member
*

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 31, 2006, 07:18:04 »

Er is ook nog de Britisch School of Manila. 20% Filippijnse leerlingen, en een meer beschermde en gecontroleerde omgeving dan de ISM. (geen of minder drugs bijvoorbeeld). Ik heb zojuist een fortuin betaald voor het laatste semester ...

groet, E.
buizesmurf
Member
*

WWW E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 31, 2006, 10:44:51 »

Bestaat daar zoiets als "studiebeurs of studietoelagen" Pim legt het uit ! Uitleggen It's a Boy ! It's a girl ! Happy

Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched
kees
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 31, 2006, 10:54:43 »

Bestaat daar zoiets als "studiebeurs of studietoelagen" Pim legt het uit ! Uitleggen It's a Boy ! It's a girl ! Happy

Je gaat toch niet vloeken he?
Witte Beer
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 31, 2006, 02:15:46 »

Ik weet niet hoe het nu is, maar mijn echtgenote heeft vroeger een studiebeurs daar gehad. Dat heet daar "scholarship" en wordt gegeven aan zeer goede studenten van arme afkomst. De advisering komt van de leraren van de school, wat geen private school was trouwens. Mijn vrouw zei dat zij zelfs nog overhield van dat bedrag om haar ouders te steunen. Die beurs kreeg ze om batchelor of science in argriculture te doen op de University of South Cotabato, maar ik heb begrepen dat het begrip universiteit anders is dan hier. Daar is het een soort HBO. En nu poedersoep inpakken in NL, het kan verkeren. Overigens heeft de kapitaalvernietiging zich al eerder voorgedaan, want zoals het in veel landen vergaat (PH is zeker bij de beste voorbeelden), die gaan nanny worden overseas omdat ze daar meer verdienen. Ik vrees dat ik  Offtopic ga.

kees
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 31, 2006, 02:33:51 »

Ik weet niet hoe het nu is, maar mijn echtgenote heeft vroeger een studiebeurs daar gehad. Dat heet daar "scholarship" en wordt gegeven aan zeer goede studenten van arme afkomst. De advisering komt van de leraren van de school, wat geen private school was trouwens. Mijn vrouw zei dat zij zelfs nog overhield van dat bedrag om haar ouders te steunen. Die beurs kreeg ze om batchelor of science in argriculture te doen op de University of South Cotabato, maar ik heb begrepen dat het begrip universiteit anders is dan hier. Daar is het een soort HBO. En nu poedersoep inpakken in NL, het kan verkeren. Overigens heeft de kapitaalvernietiging zich al eerder voorgedaan, want zoals het in veel landen vergaat (PH is zeker bij de beste voorbeelden), die gaan nanny worden overseas omdat ze daar meer verdienen. Ik vrees dat ik  Offtopic ga.

Wittebeer,

Dank voor de info.

Kees.
Frank
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 31, 2006, 02:41:33 »

Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik heb de informatie die ik nodig had en weet inmiddels dat dit een reeel bedrag is. Het lijkt aan de dure kant gezien het inkomensniveau, maar ik heb inmiddels ook begrepen dat de resultaten van een private school gemiddeld aanzienlijk hoger liggen dan bij een public school.
Pascal
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 01, 2006, 12:01:11 »

Ik weet niet hoe het nu is, maar mijn echtgenote heeft vroeger een studiebeurs daar gehad. Dat heet daar "scholarship" en wordt gegeven aan zeer goede studenten van arme afkomst.
Lang geleden werden er in Negros Oriental studiebeurzen gegeven door COCOFED
Dit is een soort boerenbond van cocosnootboeren.
Dit soort "scholarships" bestaat volgens mij niet meer net als COCOFED zelf.
Er waren te veel misbruiken van vriendjespolitiek en ook president Marcos graaide gretig mee in de pot.
Witte Beer
Member
*

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 01, 2006, 05:28:46 »

Klopt helemaal Pascal. Navraag bij mijn echtgenote (het verhaal was dus nog niet compleet) leverde op dat zij een scholarship heeft gehad van COCOFED in South Cotabato. Dat was overigens niet omdat zij vriendjes had (dochter van een arme rijstboer met een bijbaantje zonder contacten), want zij moest daarvoor een hele reeks examens doen, net een soort championsleague. Als die niet meer bestaat dan zal er wel niets meer zijn aan "studiebeurzen".
Ze vertelde nog wel dat haar vader toen apetrots op haar was.
Over dat Marcos-graaien en de verdere ontwikkelingen moeten we een ander topic maken, daar zijn ook geen eensluidende verhalen over.

Black_cheetah
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 04, 2009, 05:11:28 »

Weet iemand de kosten voor een schooljaar op een private school in manila? grade 1 of 2.
En wat is het verschil tussen de private en public school?

thx
Lenn <banned from this forum>
Member
*

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 04, 2009, 05:20:08 »

Een public school kost bijna niks, klassen met 50 leerlingen, gebrekkig studiemat. etc.
Hier in Davao gaat mijn dochter naar een  international private school.Kosten 23000php p.j excl.
Prijzen in Manila aanzienlijk duurder.Er is over dit topic al meer geschreven.
yepyep
Member
*

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 04, 2009, 05:23:28 »

Elementary school tussen de 60-90k per jaar.

Het gras is altijd groener aan de andere kant.
Lenn <banned from this forum>
Member
*

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 04, 2009, 05:35:11 »

Verkijk je niet op de school zijn goede naam.
Ga zelf kijken op de school die jouw interresse heeft en vergelijk dit met andere scholen.
yepyep
Member
*

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 04, 2009, 05:51:50 »

Correctie private schools starten vanaf 20.000php per jaar.

Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://en.wikipilipinas.org/index.php?title=Directory:_Private_Elementary_Schools_in_Quezon_City_(A_to_C)

Het gras is altijd groener aan de andere kant.
Black_cheetah
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 04, 2009, 06:01:15 »

ok, thx guys  Dank Uw ! Dank Uw !
jeepney
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 04, 2009, 06:44:15 »

kijk eens in het topic van het reisverslag van baliw-katok............in een dusdanige staat zal je alleen public schools kunnen aantreffen en geen private school

denk bij de kosten niet alleen aan boeken en schoolfees maar ook aan transportation en snacks
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 04, 2009, 09:11:59 »

Ha, transportation en snacks? Als mijn dochter naar school gaat gaat ze maar lekker op de fiets of lopen. En brood met peanut butter in de broodtrommel.

Zoals je ziet ben ik al helemaal ingeburgerd in de Filippijnen.  Uitleggen
jeepney
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 04, 2009, 09:14:15 »

Ha, transportation en snacks? Als mijn dochter naar school gaat gaat ze maar lekker op de fiets of lopen. En brood met peanut butter in de broodtrommel.

is jouw vrouw al van dit pedagogische voornemen op de hoogte ?...............we zullen het zien als jouw dochter de schoolgaande leeftijd bereikt, maar lopend met een broodtrommeltje zie ik niet zo gauw gebeuren
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 04, 2009, 09:24:31 »

Gelukkig duurt dat nog even. Mijn vrouw is anders al gewend dat als we ergens heen gaan we snacks of eten van thuis meenemen. Maar idd, we zullen zien. Uiteindelijk heb ik toch niet zoveel te zeggen. Janken

Wel hebben we dus met het uitkiezen van onze woonlocatie rekening gehouden dat we dichtbij een school hebben en ze daar later zelf makkelijk heen kan. Niet zoals de kinderen van haar broer die iedere ochtend en middag 2 uur in het busje zitten voordat ze thuis zijn.
« Laatste verandering: Mei 04, 2009, 09:26:50 door WB » Gelogd
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: