Dutch PH Forum
Maart 18, 2019, 12:24:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: San Agustin Church en Casa Manila  (gelezen 2396 keer)
deurne 29
Gast
« Gepost op: Mei 13, 2005, 08:49:13 »

Alhoewel ik geen kerkloper ben heb ik deze morgen de San Augustin Church met bijhorend museum in Intramuros bezocht.
Het bijhorende museum gaat om 8 uur open en het is de moeite waard. Op dat vroege uur loop je daar zo goed als alleen en kun je stiekem fotos nemen. Zo heb ik een kiekje van de graftombe van de stichter van Manila, Miguel Lopez de Legaspi. Ook een generaal zicht vanop de eerste verdieping kon ik niet laten en een zaal vol prachtige amphoren staat er ook op. Ik heb er een uur rondgelopen en echt genoten van de koelte en de rust. Toen ik omstreeks 9h00 wegging begonnen de echte toeristen te komen. De toegangsprijs is pesos 65 en daarin is een drankje inbegrepen ( wat ik niet genomen heb ).

Schuin over de kerk is het Casa Manila, voor pesos 40 kun je een kijkje nemen in het 19e eeuws interieur. Prachtig meubilair, Venetiaanse luchters ( spjtig genoeg soms beschadigd)  Mooie parketvloeren, antieke badaccomodatie, dubbele latrine en chique binnenplaatsen.
Overal staan er guards en op sommige ogenblikken werkten het constante goodmorning en andere opdringende vragen me wel op de zenuwen.

Als laatste heb ik een blik geworpen in de kathedraal en die viel me wat tegen. Er staat wel een enorm orgel ( het grootste van Azie en gebouwd door Nederlanders ) Het ding staat  boven wat weggestoken in het donker en dat is zonde.
Het was een boeiende voormiddag.

mvg
LangeTabbetje
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 01, 2005, 12:35:24 »

Je kan een vreselijk leuke tour door Intramuros doen met Carlos, een acteur schrijver geschiedenisfanaat

http://www.celdrantours.blogspot.com/ is zijn website. Ik kan het echt iedereen aanraden.
Tank
Member
*
Geslacht: Man

Wie een huis bouwt op de PH die werkt zich kapot.

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 01, 2005, 02:38:56 »

Verdomd interessante website langetabbetje, speciaal voor mensen die nog niet of bijna niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden die
(ja zelfs) Manila te bieden heeft.

Moggel
LangeTabbetje
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 01, 2005, 03:33:04 »

Verdomd interessante website langetabbetje, speciaal voor mensen die nog niet of bijna niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden die
(ja zelfs) Manila te bieden heeft.

Carlos is een vreselijk leuke tourguide, weet buitengewoon veel, is trots op zijn stad en land. En heeft een heel groot historisch besef. De tour duurde 2,5 uur. Je hangt echt aan zijn lippen. Ik geloof dat ik 400 peso moest betalen. (buiten her en der wat entrees)
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: