Dutch PH Forum
Augustus 17, 2019, 12:19:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Auteur Topic: Tandarts  (gelezen 11500 keer)
Witte Beer
Member
*
Geslacht: Man

Het gras bij de buren is altijd groener

« Gepost op: April 28, 2006, 03:26:54 »

Er zijn altijd dingen waar je pas later aan denkt en meestal pas als het aan de gang is. De laatste weken heb ik nogal wat gebitsproblemen  Ik word gek ! (het enige voordeel van de nieuwe ziektekostenverzekering, ben ik net op tijd verzekerd voor de tandarts), nu vraag ik mij af of de leden in PH hun gebit bijhouden of het maar gewoon laten gaan.
Ik heb mij in PH een paar keer een complete schoonmaakbeurt gegeven (eerst 350 P maar werd al snel 600P) toen ben ik maar even gestopt. 1x een heel klein gaatje laten vullen en een "witte" prijs betaald (1500 of 3000 daar wil ik af zijn, maar het is al even geleden), dus nu weet ik het even niet meer. Ideen graag Vraag Vraag Vraag Vraag

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Pascal
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: April 28, 2006, 03:53:23 »

Bij Cebu docters zijn er studenten tandheelkunde op zoek naar "slachtoffers" om een beetje te oefenen om een gaatje op te vullen. 
Omdat niet iedereen dit weet moeten ze soms ver op zoek gaan naar een kandidaat, en meestal betalen ze er nog voor ook.
Als dat geen goeie tip is weet ik het ook niet meer.
Roland
Member
*

Vooruit met de geit een biertje op zijn tijd!

rolandkuysten@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: April 28, 2006, 03:55:49 »

Ik denk dat het altijd goedkoper is om het daar te laten doen en net zo goed. Hier betaal je echter de premie en kun je er beter ook gebruik van maken. Hier heb je echter ook het maximum wat ze aan vergoedingen geven en als het nou mooi samen valt met een vakantie kan je met enig rekenwerk hier en daar de verbouwingen plaats laten vinden.

Allways look on the bright side of life!

https://vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer of lapto
Silaycity
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: April 28, 2006, 04:44:16 »

Ik zou ook eens moeten gaan naar een tandarts, voor een checkup en een gaatje te laten vullen. Maar de verhalen die ik al heb gehoord van hoe ze hier te werk gaan, houd me tegen, alsook de witte neuzen prijs die ze hier aanrekenen.

Zoals ik hoor gaat het zo'n beetje in de zelfde stijl als met de andere vaklui hierin de bouw. Ze zeggen dat ze bekwaam zijn, maar feitelijk modderen ze maar wat aan, en tenslotte is de enigste beste remedie, je tand te laten trekken.

Alsook al het materiaal dat ze gebruiken, dateert soms nog van 1914-1918..... Ikke nie begrijp

Ik had al in men gedacht om eerst men vrouw ergens om een prijs te laten vragen voor een gaatje te vullen, zodat ik al weet wat de normale gangbare prijs is. De Cebudokters is een goeie tip, maar een beetje uit de richting voor mij.

Zoals wittebeer al aangaf....ideën zijn welkom
pieter
Member
*

Do not take life for granted its too valuable

pieter.vanberkel@hotmail.com
« Antwoord #4 Gepost op: April 28, 2006, 09:13:21 »

Ik ben er nog niet uit welke verzekering hier nu het beste is wie geeft de beste tip??
Wittebeer pijnlijden in je mond of pijnlijden in je portemonnaie that is the question
Als ik jou zou zijn ging ik wel naar de tandartsZou alleen een betrouwbare opzoeken. Die zijn er toch wel op CEBU?? Ikke nie begrijp

Door anderen te helpen, helpen we ons zelf,want al het goede dat we uitdelen, voltooit de cirkel en keert naar ons terug
pieter
Member
*

Do not take life for granted its too valuable

pieter.vanberkel@hotmail.com
« Antwoord #5 Gepost op: April 28, 2006, 09:15:47 »

straks loop je helemaal zonder tanden. Net zoals veel filops hier Lijkt me voor je vrouw toch ook niks en bovendien kan je dan alleen nog maar mango's zuigen want happen is er dan niet meer bij. Ben je dan klaar?

Door anderen te helpen, helpen we ons zelf,want al het goede dat we uitdelen, voltooit de cirkel en keert naar ons terug
Tank
Member
*

Wie een huis bouwt op de PH die werkt zich kapot.

« Antwoord #6 Gepost op: April 28, 2006, 09:21:36 »

Wittebeer pijnlijden in je mond of pijnlijden in je portemonnaie that is the question
Als ik jou zou zijn ging ik wel naar de tandartsZou alleen een betrouwbare opzoeken. Die zijn er toch wel op CEBU?? Ikke nie begrijp

[/quote]

In Brabant zijn er ook heel veel.

Moggel
Tank
Member
*

Wie een huis bouwt op de PH die werkt zich kapot.

« Antwoord #7 Gepost op: April 28, 2006, 09:22:49 »

straks loop je helemaal zonder tanden. Net zoals veel filops hier Lijkt me voor je vrouw toch ook niks en bovendien kan je dan alleen nog maar mango's zuigen want happen is er dan niet meer bij. Ben je dan klaar?

Sommige vrouwen vinden dat fijn, zonder tanden.

Moggel
COBBER
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 28, 2006, 11:27:57 »

Ach zonder tanden door het leven moet dan maar, als ze maar niet aan mijn Verstand-kiezen komen. Want dan ben ik helemaal verloren.
Volgens mij was er ook een tandarts die bij iemand een gaatje in het hoofd had gemaakt, kon hij de achterkant  van het gebit  even bekijken, want ze werken nog niet met spiegeltjes.

De beste oplossing blijft toch om je kies gewoon maar met een touwtje aan de deur te maken...
Maar de tandartsen verdienen het meeste aan de medicijnen, want als je zo'n groot gat in je mond hebt, heb je nog dagen pijn.....en dat is geen pretje.

Regards Jörgen
Americano
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 29, 2006, 02:10:29 »

In Cebu ( zo werd mij verteld) zou een heel moderne en goede tandarts te vinden zijn op JY Square, bij de MacDo.

Met het hele gezin er naar toe geweest vertelde een Nederlander me, goed behandeld en niet gek duur. De tandartsen (ik meen een echtpaar) zei in Amerika bij-gestudeerd te hebben.

DE kliniek zag er hedendaags uit qua inrichting...

't is maar een tip

Americano 
Tatay
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 29, 2006, 05:15:02 »

Sommige vrouwen vinden dat fijn, zonder tanden.

Is dat niet andersom Tank? Dat sommige mannen het fijn vinden, een tandloze vrouw?  Grin

Wat Pascal schreef, betreffende studenten tandheelkunde die op zoek zijn naar "slachtoffers" om een beetje te oefenen om bijv. een gaatje te vullen, is zo gek nog niet. Dit doet mij een beetje denken aan de kappersacademie alhier die op bepaalde dagen "slachtoffers" nodig hebben voor een leuke coupe of om een nieuw kapsel op 'jou' uit te proberen. ( vaker vrouwen dan mannen in deze )
Als het klopt wat Pascal naar voren brengt, dan moet dat ergens bekend zijn of gepubliceerd hebben gestaan in bijv. een krant ( lokaal krantje? ) Waarschijnlijker mond op mond, het onderzoeken waard dus. Wellicht vinden die studenten het prachtig, zo'n 'witte' man in hun stoel te hebben.
Roland
Member
*

Vooruit met de geit een biertje op zijn tijd!

rolandkuysten@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: April 29, 2006, 05:29:11 »

ja en dan oeps foutje die tand was goed  Applaus  Stom Stom Stom  Moord  hoera !

Allways look on the bright side of life!

https://vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer of lapto
Pascal
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: April 29, 2006, 05:35:34 »

Wat Pascal schreef, betreffende studenten tandheelkunde die op zoek zijn naar "slachtoffers" om een beetje te oefenen om bijv. een gaatje te vullen, is zo gek nog niet. Dit doet mij een beetje denken aan de kappersacademie alhier die op bepaalde dagen "slachtoffers" nodig hebben voor een leuke coupe of om een nieuw kapsel op 'jou' uit te proberen. ( vaker vrouwen dan mannen in deze )
Als het klopt wat Pascal naar voren brengt, dan moet dat ergens bekend zijn of gepubliceerd hebben gestaan in bijv. een krant ( lokaal krantje? ) Waarschijnlijker mond op mond, het onderzoeken waard dus. Wellicht vinden die studenten het prachtig, zo'n 'witte' man in hun stoel te hebben.
Je moet het zover niet zoeken Tatay, ik ken namelijk een studente tandheelkunde in Cebu.
En of ze het nu echt zo prachtig vindt om een "witte" man in de stoel te treffen betwijfel ik want ze is zelf half wit.
Haar vader is namelijk Belg.
Tatay
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: April 29, 2006, 06:17:13 »

ja en dan oeps foutje die tand was goed  Applaus  Stom Stom Stom  Moord  hoera !

Ja, maar dat kan ook in Nederland hoor Roland! 

Door die nieuwe zorgverzekering gaan mensen minder of helemaal niet meer naar de tandarts, omdat die verplichte zorgverzekering de verzekerden maandelijks diep in de portemonnee raakt. Die mensen kiezen dan een basisverzekering
waarin een tandartsbezoek niet meer 100% wordt gedekt. Dit houdt dus in dat de verzekerden hun portemonnee open móeten trekken, en weet jij van te voren wat er aan je gebit mankeert, en wat na behandeling door de tandarts de kosten zijn? ( na de half-jaarlijkse controle ) Die rekening ploft gegarandeerd op je deurmat hoor!

Kan het niet zo zijn dat die tandartsen hier in Nederland ( waar dus een leegloop in de praktijk is ontstaan ) juist doen wat jij suggereerd bij de nog wel binnen lopende cliënten? ( lees klanten )
Jouw quote: "ja en dan oeps foutje die tand was goed" kan evengoed voor hun gelden.
Die tandarts heeft ook een gezin te onderhouden, een hypotheek, een snelle auto, wellicht de golfclub etc. etc.
Toch iets om over na te denken...

Tatay
Member
*

« Antwoord #14 Gepost op: April 29, 2006, 06:32:25 »

Hallo Pascal,
Ik zoek het juist wél ver, omdat er wellicht twee vliegen in een klap geslagen kunnen worden.
Als we toch regelmatig naar de Filippijnen gaan kan het best wel eens interessant zijn om een tandartsenbezoek
aldaar te overwegen. Betrouwbare adressen komen vanzelf wel boven drijven in deze topic, lijkt mij.
Kosten Nederlandse tandarts versus de kosten van een Filippijnse tandarts...
angel
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: April 29, 2006, 07:09:00 »

Er zijn altijd dingen waar je pas later aan denkt en meestal pas als het aan de gang is. De laatste weken heb ik nogal wat gebitsproblemen  Ik word gek ! (het enige voordeel van de nieuwe ziektekostenverzekering, ben ik net op tijd verzekerd voor de tandarts), nu vraag ik mij af of de leden in PH hun gebit bijhouden of het maar gewoon laten gaan.
Ik heb mij in PH een paar keer een complete schoonmaakbeurt gegeven (eerst 350 P maar werd al snel 600P) toen ben ik maar even gestopt. 1x een heel klein gaatje laten vullen en een "witte" prijs betaald (1500 of 3000 daar wil ik af zijn, maar het is al even geleden), dus nu weet ik het even niet meer. Ideen graag Vraag Vraag Vraag Vraag

Dr. Bandoquillo
second floor Gemelyn's drugstore
Public Plaza
La Carlota city
Negros Occidental

3 jaar geleden en geen last meer en kostte 5000 peso voor een  prothese + 3 gaatjes vullen en schoonmaken.

alleen schoonmaken was 300 peso
angel
Member
*

« Antwoord #16 Gepost op: April 29, 2006, 08:34:59 »

ik heb een goed idee.........

ga in nederland naar de tandarts want dat is veel goedkoper ( toch ? )
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #17 Gepost op: April 29, 2006, 11:32:11 »

ik heb een goed idee.........

ga in nederland naar de tandarts want dat is veel goedkoper ( toch ? )

In Nederland is het goedkoper als je ervoor verzekerd bent, lijkt mij een open deur intrappen. Als je in de PH woont is dat niet aan de orde. Stel ik ben niet verzekerd, dan gaat het over de kosten. In dat geval is het niet aan de orde om de netto kostprijs tussen de PH en NL te vergelijken, want dat is niet het issue. Het gaat erom of je als buitenlander een veel hogere prijs betaalt als een lokale persoon. Ik ga er tenminste van uit dat mijn inkomen daar iets lager ligt dan hier en ik daar wel gewoon moet leven. De topic is dan ook gestart om tips uit te wisselen om die dingen te voorkomen. Met een "witte" prijs bedoel ik dus een hogere gevraagde prijs puur op buitenlander-uitstraling, niet de prijs die ik hier in NL betaal. Voornamelijk adressen van lokalen die niet aan die oplichting doen, zoals bv. dat adres in La Carlota waar je zelf mee kwam. Nu hoop ik nog op eentje die dichterbij of in Dumaguete zit, maar we komen in de buurt.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Pascal
Member
*

« Antwoord #18 Gepost op: April 29, 2006, 11:48:09 »

Wittebeer,
Het moet ook in Dumaguete kunnen.
Onlangs sprak ik met een Noor in Coco Amigo's die zeer tevreden was van zijn tandarts.
Spijtig genoeg ben ik de naam vergeten, het was wel een Chinees en zijn praktijk moet ergens rond de markt van Dumaguete te vinden zijn.
De Noor waarmee ik sprak rijdt met een donkere sportwagen en woont in de buurt van
South Sea hotel.
Die moet op te sporen zijn want elke avond rond een uur of 6 komt de Noorse gemeenschap samen in Coco Amigo's.
Good Luck
Tatay
Member
*

« Antwoord #19 Gepost op: April 29, 2006, 12:04:47 »

Wittebeer, ik weet niet zo zeker of je per saldo goedkoper uit bent in Nederland betreffende tandheelkundige hulp.
Je moet weten dat ik een top-verzekering heb die voor veel behandelingen 100% vergoeden, echter in sommige gevallen kunnen ze moeilijk gaan doen. Er staan wat punten opgetekend waar je juridisch vele kanten mee op kan.
Zoals: "Er worden geen vergoedingen uit de aanvullende verzekering verstrekt voor behandelingen die onnodig kostbaar, onnodig gecompliceerd, dan wel tandheelkundig niet doelmatig zijn." Een scheve tand wordt, mits niet aantoonbaar pijnlijk, niet vergoed, maar valt waarschijnlijk onder één van de drie hierboven aangehaalde punten. Meer iets voor cosmetische tandheelkunde en wordt daarom niet ( meer ) vergoed. ( ook niet een klein beetje )
Als je dus je gebit wilt laten 'op-pimpen' kan het lonen te overwegen het in de Filippijnen te laten doen.
Een offerte aanvragen bij de tandheelkundige aldaar, gepost in de Filippijnen ( door een familielid ) en niet uit Nederland,
getekend met de achternaam van je asawa. Met deze offerte vervolgens naar de tandarts gaan alwaar je het voor de zekerheid laat checken. Of een tandarts met vaste tarieven met een bezoekje vereren.
BENTOT
Member
*

« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 05, 2006, 12:46:40 »

Oppimpen van je gebit: www.dentaltourasia.com

Tis altijd lente met een leuke tandarts assistente......

Zal best wel meer zijn te vinden op alle cosmeticgebied in de filis: ogenlaseren,borstvergroten lift hier en daar..

Mvgr
Bentot
josv
Member
*

josveenman@yahoo.com
WWW E-mail
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 05, 2006, 04:16:15 »

Tijdens m´n bezoek in Davao moest m´n vriendin naar de tandarts. Natuurlijk wilde ik wel mee. Leuk om dat ook eens te zien. Wachtkamer http://www.josveenman.nl/P1010088.JPGwas best gezellig ( tv stond aan ) en de behandelkamer ]zag er netjes en verzorgd uit ! Behandeling ( gebroken stifttand ) was ook gratis. Bijkomend detail : mevr. de tandarts had mij gezien en dacht : Die Teresita heeft een buitenlander aan de haak geslagen ! gevolg : m'n vriendin ( Teresita dus ) kreeg een paar uur later een sms-je van de tandarts of ze 30.000 pesos kon lenen.  Grin

"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."
Supernova
Member
*

« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 05, 2006, 04:24:26 »

Leuk uitzicht in die wachtkamer wel...  Wink

Bron: ® Supernova ©2013
☼ philsdutchie ☺
Member
*

« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 05, 2006, 09:07:52 »

Hoedje af

Op deze site kun je zoeken naar dokters (ook tandartsen) en ziekenhuizen enz.

http://eagle.dns-nac-zone.com/~rxpinoy/index_search.php  Zie ook de TAB MEDICAL TOURISM

At Your Service !

Vr.gr.
josv
Member
*

josveenman@yahoo.com
WWW E-mail
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 06, 2006, 07:12:32 »

Leuk uitzicht in die wachtkamer wel...  Wink

Adres kan je krijgen, maar die linker dame is bezet   Tongue

"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."