Dutch PH Forum
April 24, 2019, 06:59:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Hiero en daaro  (gelezen 213 keer)
Dolfijn
Member
*
Geslacht: Man

« Gepost op: Februari 10, 2019, 09:14:21 »

Kwam dit tegen op een lokaal Engels talig forum. Schuilt natuurlijk wel een kern van waarheid in, ofschoon men niet alles onder dit motto kan vangen. Hoe dan ook: more fun in the PH, blijft nog steeds van kracht.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 11, 2019, 04:14:02 »

Top Top Top Top Top Top Top Lachen
Pablo
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 11, 2019, 05:30:42 »

Jawel, maar dit muntje heeft twee kanten.
Eerst was ik ook zo van: "Dat gaat toch fout, want dat hebben we al eens eerder gehad, dat moet je anders doen"
Dan komt de tijd dat je rustiger wordt en het zaakje maar het zaakje laat.
Maar dat betekent ook dat als het weer eens verkeerd gaat, dat ze dan maar bij de buren op de deur moet kloppen, want dan ben ik ook niet thuis.

Langzaam leer je gewoon te accepteren dat het hier anders gaat en ze het toch zelf moeten uitzoeken. Maar om een Nederlander duidelijk te maken dat hij zich er niet mee moet bemoeien, daarvoor is een cultuur omslag nodig en heb je vele jaren nodig want allemaal hebben we wel het idee gehad dat het best wel mogelijk is om de zaak te verbeteren. 

Leuk toch, dat nieuwelingen nagenoeg allemaal niet kunnen vatten dat ze de zaak niet kunnen veranderen, ze kunnen gewoon niet snappen dat mensen zichzelf niet uit het slijk willen trekken, het gewoon niet zien. Nou ja, 90% dan, want de 10% die het wel snapt, vertrekt naar het buitenland. En zo is het kwartje weer rond, Nederlanders naar de Filippijnen en Filipino's naar Nederland. Mooi toch?

Langzaam op dreef.
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 11, 2019, 10:31:24 »

....

Leuk toch, dat nieuwelingen nagenoeg allemaal niet kunnen vatten dat ze de zaak niet kunnen veranderen, ze kunnen gewoon niet snappen dat mensen zichzelf niet uit het slijk willen trekken, het gewoon niet zien. Nou ja, 90% dan, want de 10% die het wel snapt, vertrekt naar het buitenland. En zo is het kwartje weer rond, Nederlanders naar de Filippijnen en Filipino's naar Nederland. Mooi toch?
Dat zeg ik vaak tegen buitenlanders die in de PH willen gaan werken: Het deel Filipino's die het snapt gaat nou juist naar de plaats waar jij vandaan komt. Om te WERKEN.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Pablo
Member
*

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 13, 2019, 04:36:05 »

Hahaha. En de buitenlanders die hierheen komen met het idee om hier een zaakje te beginnen (barretje of winkeltje of fishpond of resort) gaan bijna allemaal de mist in omdat ze het niet snappen (Solar: Effe dimmen, ik zei niet idereen! javascript:void(0);  ) Zelfs de Filipino's in het buitenland gaan vaak scheef in met hun " investeringen" in hun thuisland.  Normale regels gelden nou eenmaal niet.
Ik denk dat dit de reden is dat al die slimmere Filipinos die in het buitenland gewerkt hebben en met pensioen gaan, gewoon lekker genieten in plaats van hun ervaring te gebruiken om hun land te verbeteren. Als die jongens en meiden al geen kans zien, laten we dan reeel blijven en oppassen dat we geen kuil voor onszelf graven.  Als je wereldverbeteraar wilt worden zijn er veel mogelijkheden, maar wat mij betreft: ga maar een deurtje verder. Ik heb mijn leergeld betaald en ben nu aan het genieten.
javascript:void(0);

Langzaam op dreef.
Dolfijn
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 13, 2019, 06:42:56 »

Je slaat zo gezegd de spijker op zijn kop met de aanbeveling van. Daarom dat ik me slechts beperk tot het opmaken van en ervan te genieten. Vanaf 2003 tot heden is me dat nog steeds vrij aardig gelukt; waarvan bij deze akte.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: