Dutch PH Forum
November 19, 2018, 02:06:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Mijn roze bril na 10 jaar Filippijnen...  (gelezen 410 keer)
Johanphil
Member
*

« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 16, 2018, 04:24:12 »

Beste Solar, ik spreek geen tagalog of enige andere Filippijnse taal.
Maar heb jij de eisen/studie materiaal als eens bekeken daar kom je niet doorheen als je minimaal Highschool of College heb gehad en daarbij je tweede taal Engels is.
Ze hebben ook geen vertaling van Tagalog naar Nederlands dus het moet wel in Engels.
En de lat is erg hoog gelegd bij het inburgeren.

Of je moet het doen zoals ik het heb gedaan, je vrouw op een toeristen vergunning naar Nederland halen met een viegticket dat voor een jaar geldig is.
Ze een jaar illegaal in Nederland laten blijven tijdens dat Illegaal verblijf Nederlands laten leren (het programma Op weg)(ik heb ze naar een gepensioeneerde lerares nederlands gestuurd want op een toeristen visa mag je niet naar school toe)
Dan weer terugsturen wordt ze natuurlijk bij paspoortcontrole gepakt maar geeft niet illegaal verblijf in Nederland is niet strafbaar, krijgt ze de waarschuwing en mededeling dat ze de eerste drie jaar als tourist niet meer welkom is in Nederland.
Maar dat geeft niet ze gaat voor een MVV en dat staat los van een touristenvisum.
Van af dit punt heb je een advocaat nodig.
De advocaat zal het volgende zeggen, Wanneer ze de MVV aanvraagt zeggen ze bij de ambassade dat ze een advies moet hebben, moet ze weigeren en gelijk het MVV aanvragen is wel wat pushen en zeggen dat ze een advocaat in Nederland heeft die haar heeft opgedragen het zo te doen .
Wanneer ze dat gedaan heeft neemt de advocaat alles over en zend een fax/emaiil naar de ambassade en de IND dat de zaken omtrend haar MVV nu via hem lopen.
Zes weken na de aanvraag had mijn vrouw een MVV moest toen nog een seminair volgen in Manila en kon toen mee naar nederland.

Voordeel je heb je vrouw al die tijd bij je, ik had toen ook een stacaravan en daar verbleven wij de meeste tijd, dus opsporen??? 
Ik moet zeggen dit alles was in 2006/2007.
O ja de de advocaat koste 1500 euro de oude lerares 10 euro per uur ging ze tweemaal in de week naar toe met blokken van twee uur.
En het eerste wat ze kon zingen is O Jonnie van Tante Leen, want zingend nederlands leren gaat beter als praten.

Johan
yepyep
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 16, 2018, 06:48:09 »

Wist ik niet..dacht alleen huur...
Even gegoogled..ja hoor..
rematado
grocery inspector1 point ยท
2 years ago

The usual Starbucks spaces in SM Malls cost around P100k/month, not counting SM's share in their sales.

Ook onbekende brands willen ze niet..

Just a bit of a heads up. SM doesn't lease out retail space to restaurant startups or non-established brands.

You must have a proven business track record and your brand must be 'well established' and 'popular' before SM would even consider leasing out space to you. So even if you have the capital and could afford to pay for the lease. SM will flat-out reject you.

The rationale for this is SM doesn't want to lease out retail space to new startup companies that could possibly go out of business in a few months after opening. They only want popular and well established brands.

https://www.reddit.com/r/Philippines/comments/47tbr8/does_anyone_know_what_the_rates_for_the_leases/

Maar ik zie genoeg stalletjes in de paden zeg maar welke niet bekend zijn...Shoarma, ijsjes etc etc...krijg je ook geen bonnetjes als je wat koopt..hebben dus een andere regeling....?

Wij waren een vrij onbekend merk, wat wel heel populair was. Zolang het concept er goed uit ziet, verhuurt SM je sooner of later wel wat in een of andere locatie.

Wij hadden geluk, hebben het nog 3 jaar uitgehouden. Ik hoorde onlangs verhalen dat ze zelfs locaties sluiten die na 3-4 maanden geen goede omzet draaien. En het opzetten van een restaurant is niet goedkoop.

Het gras is altijd groener aan de andere kant.
yepyep
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 16, 2018, 06:50:08 »

Beste Yep Yep, als je toch iets wil doen met je tijd ga lesgeven in Nederlandse taal voor het inburger examen op de ambassade https://www.naarnederland.nl/het-examen, dat kent geen ene Filippino.
Hoef je ook niet te veel in investeren.

succes

Johan

Ik werk best veel het laatste jaar, geen tijd voor Nederlandse les. Twijfel ook of ik dit kan, op zich wel een leuke uitdaging. Zou iets voor mijn moeder zijn, dat is een lerares.

Het gras is altijd groener aan de andere kant.
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: