Dutch PH Forum
Juni 16, 2019, 05:42:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Seven stories, seven inspiring Filipinos  (gelezen 7142 keer)
innka2
Member
*

Ik wordt geen lid van het ''WELKOM'' comité

« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 10, 2014, 07:08:58 »

Twee kanttekeningen hierbij 1 wij komen hier op dit forum allemaal uit Nederland dus waarom engels
2 Het is op Yahoo dus als we hier komen hebben we al Yahoo op de computer (zelf al in Nederlands )   
Dan kom jij met je artikel maar jij bent slim en post een link En die link gaat dan weer over niet de Filippijnen .

En dan wat mijn schrijven betreft over mijn Nederlands. Dit keer heb ik de spelling controle  ingeschakeld zo dat je er geen commentaar op kunt geven .
beste solar,  je punt 1,als er een ''link'' staat kun je hem aanklikken,deze link is van arab news
en in het engels.ik kan natuurlijk vragen aan de saudi's of ze hem in het ''nederlands"" kunnen
vertalen At Your Service !
                  je punt 2, niet iedereen (ik inieder geval niet) heeft yahoo op zijn laptop staan.
 en uhh  Ikke nie begrijp ,mischien heb je de verkeerde link aangeklikt.bij mij ging het over een maid ooit werkzaam in saudi.

en wat betreft je nederlands ''het zal mij wurst zijn hoe je het schrijft" van mij mag je gewoon
 neertikken  wat je zelf/hoe wilt,als er personen zijn die daar problemen mee hebben,moeten ze het maar niet lezen.van mij mag het stadjers/tukkers/veluws enz ,maar geen 020's Daaaaag
solar
Member
*
Geslacht: Man

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 10, 2014, 07:27:22 »

Het wrange is dat in nederland en zeker op dit forum toch vaak de teneur is t.o.v. allochtonen in nederland dat zij zich (veelal terecht m.i.) dienen aan te passen aan de nederlandse normen & waarden, voorzover die overigens eenduidig zijn, terwijl die zelfde nederlanders/forumgenoten wel de Philippijnen en de Philippino's meten aan de nederlandse normen & waarden.............conform zo'n uitgangspunt deugen in het westen alleen de westerse normen & waarden maar elders deugen eigenlijk ook alleen maar de westerse normen & waarden..................moeilijk en vooral frustrerend lijkt me dat om zo door het leven te moeten gaan.
Nee hoor, valt best wel mee. Gewoon een schakelaartje omzetten want echt aanpassen, dat nooit ! Mezelf aanpassen aan de PH normen/waarden is voor mij zoiets als in NL in een "tokkie"-wijk gaan wonen en dan er zelf ook maar een worden.
Integreren ja, assimileren nee !

Ja joss jij moet het helemaal weten .Vooral om dat je jong was toen je hier kwam wonen en werken . Menigeen zou dat niet op kunnen brengen . Tenminste ik niet . Ken je dan wel niet persoonlijk maar weet wel het een en ander van jou . Je moet het toch maar kunnen om elke dag weer met volle moed te beginnen daar bij jou .Ik weet hoe het voelt .Ik had het zelfde zette bij mij een video-k neer om dat er geen stond in de verste  verte niet de eerste maand liep het storm tot mijn overbuurman dacht dat kan ik ook en nam er ook een (lening)Die van mij maakte ik vrij dus voor niets een maand later was ik hem kwijt en kon ik gewoon doorgaan . Maar dan komt de jaloezie om de deur kijken zo van maar jij hebt geld waarom wil je meer . Ik antwoord er niet op en ga gewoon door wat ik denk dat het beste is.
Op dit moment geef ik mijn klanten 3 songs voor 5 php dat is normaal 2 songs voor 5 php . zie het maar als klanten trekken Maar als je er van leven moet wordt het heel anders dan kan dat ook niet uit z'n machine moet er wel weer uit en dat ding kost voor een goede 53000 php Nu maak ik wel van een oude wel weer een nieuwe maar kost ook nog wel wat. Maar goed of topic weer. Okee de ballen.

Inka het was geen commentaar ik zei zelfs dat je slim was en bekvechten op papier (of computer) doe ik al helemaal niet .Dus verontschuldiging van mijn kant . Zijn we nou weer vriendjes ?
« Laatste verandering: Augustus 10, 2014, 07:33:46 door solar » Gelogd
JeeDee
Member
*

« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 10, 2014, 07:49:46 »

Op dit moment geef ik mijn klanten 3 songs voor 5 php dat is normaal 2 songs voor 5 php . zie het maar als klanten trekken Maar als je er van leven moet wordt het heel anders dan kan dat ook niet uit z'n machine moet er wel weer uit en dat ding kost voor een goede 53000 php

Interessant verhaal Solar en na 3 keer lezen denk ik dat ik het een beetje begrijp.
Is de insteek om die Karaoke terug te verdienen met 3 songs a 5 pesos?
Wordt er ook nog iets geconsumeerd of moet je het echt hebben van die 5 pesos?
Ik zou dan bijna zeggen: gratis karaoke bij een drankje......
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 10, 2014, 06:49:27 »

Op dit moment geef ik mijn klanten 3 songs voor 5 php dat is normaal 2 songs voor 5 php . zie het maar als klanten trekken Maar als je er van leven moet wordt het heel anders dan kan dat ook niet uit z'n machine moet er wel weer uit en dat ding kost voor een goede 53000 php

Interessant verhaal Solar en na 3 keer lezen denk ik dat ik het een beetje begrijp.
Is de insteek om die Karaoke terug te verdienen met 3 songs a 5 pesos?
Wordt er ook nog iets geconsumeerd of moet je het echt hebben van die 5 pesos?
Ik zou dan bijna zeggen: gratis karaoke bij een drankje......
Sorry voor het onbegrijpelijke woord gebruik .Maar ik gebruikte mijn smart tv voor die post. Dan wil het nog wel eens mis gaan. Met buurt feesten geef ik de Video-k vrij en wordt er in de ruimte daar gewoon gedronken dat betalen ze dan wel. Kijk iemand die z'n Video-K huurt of leent kan dat niet doen ze krijgen geen sleutels en kunnen er helemaal niets mee . Zelfs als je hem koopt dan hoort er een afstandsbediening bij en wordt er niet bij geleverd en is alleen te koop bij de firma die ze maakt .Ik vond dat bespottelijk en heb het een en ander gedaan dat ik ze nu wel heb .Updating is normaal niet mogelijk het heeft me twee nieuwe recorders gekost maar ik kan het nu wel.
Okee het is allemaal Of topic weer . Ik wil alleen maar dit zeggen de pinoy haakt af als het te gecompliceerd wordt en klaagt niet ze laten nota bene de machine twee weken/maanden uit staan als hij niet doet Dus geen inkomen. Je moet gewoon reserve kopen voor als het misgaat .Ik had dit eerder met een peso computer moederbord stuk in de garantie periode 4 maanden voor het moederbord terug kwam nu heb ik een reserve computer staan . De leverancier van deze app is een Indiër en een goede begrijpende kerel maar hij zegt ook hier in de Filips kan dat maar zelfs bij ons is dit niet mogelijk Garantie is tot aan de stoep HOE VERZIN JE HET Maar hier kan dat.
P.S. Ik heb dat ding geplaatst om er beter van te worden De eerste was een nieuwe die is nu twee jaar en ik had hem naar een jaar al vrij .met 3 songs verder heb ik er nog drie waarvan 2 uitgezet op 50/50 basis en deze ene heb ik hier voor rent 24uur basis De laatste drie waren oude video-k's en heb ik al terug alles is dus nu puur winst dat varieert tussen de 10.000/ 20.000 in de maand .Dan de peso computers heb ik nieuw gekocht voor 20.000 per stuk die draaien nu een jaar opbrengst 5.000 per maand voor alle 2 in de vakantie tijd zelfs nog meer .Ik heb een school naast de deur en heb ze beloofd om de computers uit te doen onder school tijd . Als er ouderen zijn wordt hij wel gebruikt maar voor kinderen verboden onder schooltijd.
« Laatste verandering: Augustus 10, 2014, 07:06:57 door solar » Gelogd
innka2
Member
*

Ik wordt geen lid van het ''WELKOM'' comité

« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 24, 2014, 03:21:44 »

hier het positivo vervolg verhaal(jammer maar in englis niet in marroccie of turkie)
http://www.arabnews.com/news/offbeat/620071
Firefly
Member
*

« Antwoord #30 Gepost op: December 22, 2018, 12:51:54 »

Angeline Flor Pua, de huidige Miss België,dochter van Filipijnse ouders is officieel piloot. Vanmiddag ontving ze haar ‘wings’ en dat maakte haar natuurlijk dolblij. Ook Flor Pua’s ouders zijn gelukkig: die moesten namelijk een lening aangaan om de dure opleiding - die ongeveer 100.000 euro kost -  te kunnen betalen. Tot 12 januari is Angeline nog Miss België, daarna brengt ze jou misschien naar je vakantiebestemming.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/video-miss-belgie-ontvangt-wings-en-is-nu-officieel-piloot~a898fd4d/
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: