Dutch PH Forum
December 17, 2018, 05:10:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Expats wereldwijd  (gelezen 428 keer)
Firefly
Member
*

« Gepost op: September 07, 2018, 07:40:35 »

In tegenstelling tot wat nogal wat expats in de Filippijnen denken is dit land helemaal niet populair als expat bestemming.
Na een onderzoek bij meer dan 18.000 expats wereldwijd kwam het Expat Insider team tot volgende ranking wat Azie betreft:
-Singapore (wereldwijd plaats 5)
-Vietnam                              14
-Malaysie                              17
-Thailand                              18
-Philippines                           28
-Indonesie                            50
-Myanmar                             53
-Hong Kong                           56

En de top 3: Bahrain, Taiwan, and Ecuador

Een beknopte versie van dit onderzoek vindt u hier:
https://www.bangkokpost.com/news/general/1535962/expat-survey-puts-thailand-fourth-in-asean

Een complete versie vindt u hier:
https://www.internations.org/expat-insider/2018/best-and-worst-places-for-expats-39583
Travel
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: September 23, 2018, 07:37:00 »

Dergelijke onderzoeken roepen bij mij alleen maar vragen op.
Betreft het een serieus uitgevoerd onafhankelijk onderzoek of is het vooral bedoeld om de aandacht op de eigen website 'Expat Insider' te vestigen. Er is een aantal indicatoren in het verhaal welke vooral het laatste doet vermoeden. Bovendien kom ik veel subjectieve factoren in het onderzoek tegen waaronder 'friendliness', 'finding friends' ' job satisfaction' en 'feeling at home' en dus geen absolute aantallen of waarden.

Ten eerste de zogenaamde winnaar, Bahrain. Was daar een aantal jaar gelden soms geen bloedige opstand van de overwegend sjiitische bevolking welke ternauwernood met behulp van buurland Saudi Arabië kon worden bedwongen? Het aantal gastarbeiders zal er hoog zijn waardoor integratie met de oorspronkelijke bevolking geen al te grote voorwaarde is voor 'finding friends' en betreft de 'friendliness' nu de gemakkelijk toegankelijke gastarbeider die in hetzelfde schuitje zit of een daadwerkelijk goed contact met de autochtone bevolking?

De positie van Vietnam op plaats 14 geeft ook al te denken. Vietnam als expat-bestemming zal vanwege taalproblemen geen al te voor de handliggende keuze zijn. Afgezien van mijn -niet al te positief gekleurde-  ervaring met het land kom ik dan op de vraag wat nu de definitie is van expat in het onderzoek. Zijn in de onderzochte populatie wellicht veel ex-Vietnamezen vertegenwoordigd die middels dergelijke onderzoeken vooral aangeven nog een warme band met het land te koesteren? In dat geval kunnen we wellicht in de toekomst de Filipijnen als grote stijger verwachten. Veel geëmigreerde Pino(a)y keren na pensionering terug en raad eens...het bevalt hun prima.

Tot slot de constatering dat Ecuador in 2017 nog op plaats 25 stond, in 2018 opeens is gestegen naar plek 3. Voorwaar een wonderbaarlijke prestatie. Had het ministerie van toerisme in Ecuador in 2018 soms wat extra marketingbudget over voor irrelevante en/of behoeftige websites of heeft een (de) redacteur van 'Expat Insider' het land bezocht en er toevallig een innig samenzijn beleefd wat hem of haar gunstig heeft gestemd?

Ik stel voor een top 3 te maken van dergelijke obscure onderzoeken. Wellicht kennen jullie nog meer opzienbarende surveys welke het vermelden waard zijn.  Het onderzoek van Expat International is alvast genomineerd voor een podiumplaats.
Firefly
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 24, 2018, 12:50:57 »

Ik stel voor een top 3 te maken van dergelijke obscure onderzoeken. Wellicht kennen jullie nog meer opzienbarende surveys welke het vermelden waard zijn.  Het onderzoek van Expat International is alvast genomineerd voor een podiumplaats.

Maak je eigen survey, dan heb je er alvast 2 voor je top 3  JaJaJa

https://blog.hubspot.com/service/create-a-survey
Firefly
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 11, 2018, 08:48:18 »

In een nieuwe expat-survey van HSBC zakt de Filippijnen van plaats 17 naar 28 en Singapore blijft op 1.

https://www.expatexplorer.hsbc.com/survey/

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: