Dutch PH Forum
Oktober 19, 2018, 03:00:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Balikbayan en ECC  (gelezen 411 keer)
Pablo
Member
*
Geslacht: Man

« Gepost op: Juni 28, 2018, 07:35:34 »

Kreeg van de ambassade een email met de waarschuwing dat als je langer dan 6 maanden hier bent en geen verblijfsvisum hebt, dat je dan een ECC nodig hebt.
Naar de immigration department hier in Iloilo dus. Veel negatiefs gelezen over dit department in verschillende steden. Hier echter met alle respect en snel geholpen. Als je met een BALIKBAYAN visum in de Filippijnen bent, kan je een jaar blijven zonder ECC of wat dan ook voor andere documentatie. Nog steeds een mooie oplossing voor ons, dat balikbayan visum. We moeten toch regelmatig het land uit, waarom dan (in ons geval) moeilijk doen met een ACR?

Langzaam op dreef.
theo54au
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 28, 2018, 03:48:35 »

We moeten toch regelmatig het land uit, waarom dan (in ons geval) moeilijk doen met een ACR?

Dat ben ik helemaal met je eens, echter, niet iedereen is gehuwd met een Pinoy. Balikbayan visa kun je alleen krijgen als je getrouwd bent EN samen het land binnenkomt. Ik ben getrouwd met een Pinoy maar kom toch soms alleen het land in en dan ben ik toch weer aangewezen op BI en alle rompslomp erom heen.
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 28, 2018, 09:41:00 »

We moeten toch regelmatig het land uit, waarom dan (in ons geval) moeilijk doen met een ACR?

Dat ben ik helemaal met je eens, echter, niet iedereen is gehuwd met een Pinoy. Balikbayan visa kun je alleen krijgen als je getrouwd bent EN samen het land binnenkomt. Ik ben getrouwd met een Pinoy maar kom toch soms alleen het land in en dan ben ik toch weer aangewezen op BI en alle rompslomp erom heen.
Precies, ik ging meestal vooruit. Maar bleef niet zolang dat ik extra visa nodig had. Bleef er net binnen. Nu kan ik volgende week weer naar Immigration. Ben weer terug toerist geworden. En volgend jaar weer een nieuwe ACR want ze zijn maar een jaar geldig. Dat zijn nu de enige dingen die bloeddrukverhogend zijn hier voor mij maar er opnieuw voor trouwen, nee, dat niet.

Ik sluit het niet uit dat ik er ooit nog aan begin maar dan wel op rationele gronden. Voor een relatie hoef je op zich niet getrouwd te zijn in mijn beleving.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Johanphil
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 15, 2018, 04:25:54 »

Ja de ACR card verlengen dat zijn altijd de slechtste weken van het jaar.

Johan
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: