Dutch PH Forum
Oktober 21, 2018, 09:47:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Wat zou jij doen  (gelezen 536 keer)
solar
Member
*
Geslacht: Man

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Gepost op: Juni 27, 2018, 05:27:00 »

Ik was vanmiddag in City Hardware .
Voor drie jaar terug kocht ik spotjes in het plafond van de huiskamer,keuken en drie slaapkamers . In de huiskamer had ik een bovenverdieping gemaakt en omdat ik toch bezig was meteen de plafonds van het hele huis op 2.50 meter gemaakt. Deze led spotjes begaven de eersten al naar een paar maanden ,ik was niet de enige die problemen had .Ik had er in totaal 26 . Met een paar ph bijbetaling kon ik nieuwe krijgen (eigen merk) ,maar moest ze wel stuk inleveren en binnen drie jaar .Tot vorige maand hebben de laatste 5 het uitgehouden en heb ik die ook omgewisseld voor nieuwe. Ik installeerde ze en na een week begon een van de lampen te knipperen als die 10 min of een kwartier aan het branden was.
Dus ging ik naar de winkel om hem om te ruilen Ging naar de servicebalie en een gast zou hem testen . Nu ben ik slecht ter been dus het eerste wat ik altijd doe is een winkelwagen pakken daar kan ik op leunen en dat is goed te doen. Ik ben dus niet meegegaan met de tester en ging eerst wat verf kopen . Ik moest een galon met gewone groene verf hebben die ik daar al eerder gekocht had . Komt er een van die bediendes aan er vraagt wat ik hebben moest . Dus ik vertel hem wat ik hebben wou,zegt hij "Sorry sir out of stock" Ik wordt eerst rood en dan blauw en wordt kwaad . Hij staat er nota bene naar te wijzen. Ik zei niets en zeg doe me die dan maar en wijs naar de zelfde die out of stock was. Ik loop terug naar de balie en daar wacht de tester op mij en zegt de led licht is niet stuk hij doet het gewoon . Ik zeg hem je hebt het 10 min laten branden dan . Nee natuurlijk niet . Ik en mijn vrouw gaan met hem mee en hij doet het weer ,zet de stroom er op en hij brandt . Mijn vrouw legt hem uit dat het 10 minuten duurt voor dat hij knippert. Hij probeert nog te zeggen dat ik hoog waarschijnlijk de draden niet vast had gemaakt en nog maar is moest proberen thuis je snapt het al ik was al onderweg naar de manager.Mijn vrouw had al in de gaten dat ik stenis zou maken en kwam me achter na en zei "stop maar hij heeft hem al verwisseld" Ik heb de rest van de dingen met de winkelwagen aan mijn vrouw gegeven en ging in de auto zitten roken en slikken. Volgens mijn vrouw later ,heeft hij gewoon de kapotte lamp in het schap gelegd en geruild voor een nieuwe . De volgende klant zou dan weer met een probleem zitten. Wat is dat toch hier? De eerste winkelbediende snapte niet wat ik bedoelde onderwijl dat ik de oude bus van de verf bij me had  en de tweede was bang dat hij van de manager op zijn donder kreeg En dan mijn vrouw was weer bang dat ik stenis zou trappen. Wat zou jij nu doen?
Firefly
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 27, 2018, 05:39:53 »

Je begint te tellen...
21
   22
      23
...eens diep zuchten...
en op de volgende link klikken:

https://www.google.be/search?q=it%27s+more+fun+in+the+philippines&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=g4siOzDLmAQIfM%253A%252CPRcJ2sgYymU3sM%252C_&usg=__TxBdiAu4UpC2d3G6qSBv_2XqobQ%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjInI-j4PPbAhVFC-wKHQAFA1cQ9QEIMTAA#imgrc=g4siOzDLmAQIfM:
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 27, 2018, 10:54:24 »

Ik zou er weer een stukje over schrijven in de rubriek Filipijnen voor Dummies. Zo schrijf ik dat van me af. Dat werkt bij mij. Dan denk ik weer dat we bevoorrecht zijn dat we dit ongelooflijke gebeuren mogen meemaken want dat is niet iedereen gegeven.

In Nederland is een hilarische persiflage beroemd geworden, de paarse krokodil van OHRA. Nou hier maak je het live mee. Mag ik die gebruiken voor een stukje?

Nog even een vraagje, blijft dat elke keer geldig dat omwisselen na 3 jaar? Dan is het wel erg goedkoop want je kunt gratis nieuwe halen.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
Dolfijn
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 27, 2018, 07:42:59 »

Ik begrijp het gevoel dat je bekroop als je met zoveel onbenul wordt geconfronteerd. Ik denk dat velen op dit forum na een verblijf van zoveel jaren in de  Philippine Flag wel een boek vol kunnen schrijven over dit en aanverwante voorvallen. Ik heb slechts ervaring met de middenstand in Dumaguete. Daar doen Robinson en City Harware eigenlijk nog een poging enigszins een klant tevreden te stellen met hun voorwaarden. City Hardware kent een niet goed geld terug garantie binnen een bepaalde termijn. Robinson iets dergelijks maar niet keihard zwart op wit als City Hardware.
Bij de rest heb je als klant totaal geen enkel recht ook maar iets te claimen in geval dat.
Wat te denken van b.v. Lee Plaza. Kocht er ooit een strijkijzer. Wilde het de volgende dag gebruiken, wat bleek, thermostaat werkte niet en strijkijzer werd gloeiend heet met als gevolg, voor ik er goed en wel erg in had, een mooie korte jeans verschroeid.
Ik terug naar Lee Plaza met artikel en kassabon. Zeg die cute pinay van een salesday, very sorry sir en bla4x. We zullen het opsturen naar MNL voor reparatie. Wat....................!!
Om een lang verhaal kort te houden, de supervisor ging niet overstag en tenslotte de manager erbij. Na veel geouwe***r, was ie dan toch eindelijk bereid het strijkijzer om te ruilen en mocht ik een nieuwe korte jeans tot een bepaald bedrag op hun kosten meenemen.
Dus ja, tellen van 21, 22 enz. is goed voor de afkoeling maar lost uiteraard niets op.
Zo zijn er nog talloze anekdotes over aankopen en het vervolg, maar dat zal te ver voeren, dus laat ik het hierbij.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 27, 2018, 10:44:05 »

Ik zou er weer een stukje over schrijven in de rubriek Filipijnen voor Dummies. Zo schrijf ik dat van me af. Dat werkt bij mij. Dan denk ik weer dat we bevoorrecht zijn dat we dit ongelooflijke gebeuren mogen meemaken want dat is niet iedereen gegeven.

In Nederland is een hilarische persiflage beroemd geworden, de paarse krokodil van OHRA. Nou hier maak je het live mee. Mag ik die gebruiken voor een stukje?

Nog even een vraagje, blijft dat elke keer geldig dat omwisselen na 3 jaar? Dan is het wel erg goedkoop want je kunt gratis nieuwe halen.
Nee witte beer ,er was al geconstateerd dat het product waardeloos was. Uiteraard is het wel omruilen en niet geld terug . Maar ze zijn bij C.H. erg meegaand als je thuis komt en staat je niet aan kun je altijd omruilen mits dat het binnen de 2 weken is . Met de eerste led lampen kwam ik terug na een half jaar en toen wisten ze al dat er wat mis was. en zijn ze overgegaan op huismerk.
zoals veel producten daar.
En natuurlijk als je er vaak komt met klachten dan ken je de manager ook . Het personeel wisselde er erg vaak. Voor hun is het ook net een gevangenis , ze komen binnen met een duim scanner , dan gescand door een bewaker en met uitgaan hetzelfde , zelfs de schoenen moeten uit.
Maar als het geval met die verf ook , stel ik ga naar een ander ? Hij jaagt mij op kosten (tijd en geld) En zijn baas raakt een klant kwijt. Dan met de Led . Hij zegt tegen zijn baas ik was mis en de volgende krijgt een kapotte lamp . En het lullige is het is de enige Hardware waar ik met mijn master kan betalen. Ik heb geen medelijden met City Hardware , maar ik heb wel zoiets moet ik het melden of niet en dan jij de boeman als je er weer komt.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: