Dutch PH Forum
Augustus 17, 2018, 09:36:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Meer Nederlanders in Gensan City? (Mindanao eiland)  (gelezen 1767 keer)
Zyllian
Member
*

« Gepost op: Maart 09, 2018, 02:29:50 »

Hoi heren/ vrouwen,

Ik ga dit jaar verhuizen naar mn vriendin in Gensan City (op het eiland Mindanao, zoals meeste van jullie wellicht weten).

Zijn er meerdere Nederlanders daar? Of ben ik de enige. Ik zou graag in aanrakingen komen met mede Nedelanders die daar al/ gaan wonen. Als die er zijn op dit forum.

Ik hoor graag van jullie!

Zyllian
« Laatste verandering: Maart 09, 2018, 02:36:25 door Zyllian » Gelogd
solar
Member
*
Geslacht: Man

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 10, 2018, 06:33:53 »

Hoi heren/ vrouwen,
Ik ga dit jaar verhuizen naar mn vriendin in Gensan City (op het eiland Mindanao, zoals meeste van jullie wellicht weten).
Zijn er meerdere Nederlanders daar? Of ben ik de enige. Ik zou graag in aanrakingen komen met mede Nedelanders die daar al/ gaan wonen. Als die er zijn op dit forum.
Ik hoor graag van jullie!
Zyllian
Generaal Santos is Moslim . Zegt natuurlijk niets, maar staat bekend als niet save .Maar dat zeggen ze ook van Davou of Zamboanga City Ik heb er 3 jaar gewoond en niets aan de hand . Het is een hoofd doek stad maar dat zijn er wel meer in Mindanao . Mijn vrouw zou zeggen niet naar toe gaan ,maar volgens haar kun je ook niet naar Links of naar rechts hier in Dipolog . Voor mij zou het ok zijn Gewoon doen ,dat is erg belangrijk. Niet in een dure slee gaan rijden en van dat soort fratsen meer. Verder is de omgeving best rustig daar. En vooral niet binnen door rijden richting Ozamis of CdO.
robinson7268
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 12, 2018, 03:17:31 »

Vreemd dat je General Santos een Moslimstad noemt. Slechts 8 % van de bevolking is Moslim. 92 dus niet waarvan bijna 100 % Christen.
En waarom zou Davao City niet veilig zijn?

Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 12, 2018, 05:46:55 »

Gensan is geen moslimstad en is volgens mij gewoon veilig. Dat kan je niet zeggen van ver buiten de stad of in de provincie. Je moet gewoon weten waar en hoe en die daar wonen weten dat wel. Maar het gebrek aan safe-heid heeft voornamelijk een moslim-oorzaak, soms ook NPA and native tribes.

Volgens Buitenlandse Zaken is het niet safe, hartstikke rood die omgeving. Dipolog ook overigens. Oost Mindanao is Oranje, dus ook niet safe volgens die regels. Net zoals het Zuiden van Cebu, Siquijor en de Zuidkust van Negros zelfs tot aan San Carlos.

De meest betrouwbare bronnen zijn diegenen die er wonen, de rest is maar van horen zeggen. Geen idee waarop gebaseerd.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 12, 2018, 07:59:33 »

Niet om het en of ander maar dat is wat ik heb gezegd . Heeel die omgeving is zo veilig als je maar wil , alleen de lokale bevolking hier zegt : niet safe.
Dipolog is ook safe Die Italiaan is ontvoerd hier ja Maar ik zei al moet je geen gekke dingen gaan doen .
En als je raar wilt doen ga dan van GenSan naar Cotabato en van daar naar Ozamis is 6 uur korter dan eerst naar Iligen of 8 uur als je dat niet durft eerst naar CdU.
Nietwaar Huh? OK
Gevaarlijk ? Weet ik niet ,maar als de Roal (busdienst) er niet langs durft , wie ben ik dan om daar wel langs te rijden ? 
Witte Beer
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 12, 2018, 08:20:01 »

Niet om het en of ander maar dat is wat ik heb gezegd . Heeel die omgeving is zo veilig als je maar wil , alleen de lokale bevolking hier zegt : niet safe.
Dipolog is ook safe Die Italiaan is ontvoerd hier ja Maar ik zei al moet je geen gekke dingen gaan doen .
En als je raar wilt doen ga dan van GenSan naar Cotabato en van daar naar Ozamis is 6 uur korter dan eerst naar Iligen of 8 uur als je dat niet durft eerst naar CdU.
Nietwaar Huh? OK
Gevaarlijk ? Weet ik niet ,maar als de Roal (busdienst) er niet langs durft , wie ben ik dan om daar wel langs te rijden ?
De route via Cotabato is inderdaad heel gevaarlijk ook volgens de familie uit Gensan (Filipino's) die dit voorheen deden met de auto maar nu tegenwoordig het vliegtuig nemen vanaf Davao naar Dumaguete. Maar Solar dat is iets anders dan de stad. Maar er is verschil tussen een stad waar moslims wonen en een moslim-stad. In Dumaguete is ook een moslim-wijk heb ik laatst gezien.
« Laatste verandering: Maart 12, 2018, 01:03:26 door Witte Beer » Gelogd

Dolfijn
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 12, 2018, 08:10:16 »

Vreemd dat je General Santos een Moslimstad noemt. Slechts 8 % van de bevolking is Moslim. 92 dus niet waarvan bijna 100 % Christen.

Als ik Wikipedia mag geloven dan is slechts 2% van de bevolking moslim.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 12, 2018, 09:07:17 »

Als ik Wikipedia mag geloven dan is slechts 2% van de bevolking moslim.

Nu een andere vraag ? Wat is er mis met Moslims Dit is bekend (citaat Witte Beer) De route via Cotabato is inderdaad heel gevaarlijk ook volgens de familie uit Gensan (Filipino's)
Overal in de wereld worden ze over een kam geschoren met terroristen.Ik heb een andere ervaring In de tijd dat ik nog werkte , had ik meer te doen met mensen die moslim waren dan christensen . En kan je wel vertellen dat ze harder en meer gemotiveerd waren om te werken dan  de niet moslim gelovigen . Kijk wij zeggen al gauw: ik heb een hekel aan moslims .
Nog erger in Nederland wordt iedere immigrant als moslim beschouwd . Onderwijl dat het absoluut niet altijd waar is (een turk is niet altijd een moslim) Indonesië bijvoorbeeld meer als de helft moslim .Ook die in nederland over zijn gekomen .

Dan een ander ding De vraag was "zijn er meer nederlanders in GenSan" En wij zeggen direct : ja maar het is er niet veilig. We zeggen niet of je daar iemand kent die er woont (Nederlands) Nee we hebben het van horen en zeggen Ik heb drie jaar in Isulan op een oli plantage gewerkt met moslims in de buurt van GenSan en geen last gehad.Ik heb een maal de omstreden AH26 mogen berijden met 14 mensen en kan je zeggen dat het uitzicht is mooi en interessant en de weg is vol gaten en obstakels , maar dat is 30 jaar terug en ik weet er niets meer van.  Ik weet ook dat er nederlanders wonen in Cotabato (ontmoet in de migratie CdO) en hebben geen last van terrorisme En wees nu heel eerlijk, luister goed naar de verhalen, zijn het niet altijd die gene, die ontvoerd, aangevallen of vermoord, mensen met met een verhaal.

Ik wil alleen zeggen "Alle moslims zijn geen terroristen

Witte Beer
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 13, 2018, 02:48:29 »

Solar volgens mij is je info nogal gedateerd. In de afgelopen decennia is de wereld nogal veranderd. De laatste keer dat ik in Gensan en Sarangani was was in 2005 geloof ik. Toen in verband met papieren die nodig waren voor naturalisatie. Het was er toen (Maasim, Kiamba, Maitum) al niet veilig voor buitenlanders (Gensan geen probleem), tenminste veiligheidsgevoel kent een persoonlijke gradatie. Misschien ben ik wel niet zo dapper of waren ze overprotected naar mij. Ik heb toen persoonlijk niks gemerkt maar wat zegt dat. Heb toen in Maitum met verschillende functionarissen als burgemeester en een Amerikaanse boer gesproken. Liepen al met wapens.

Die zijn inmiddels allemaal in het hiernamaals en niet op natuurlijke wijze. Of dat een toevalligheid was dat de daders moslims waren ik vraag het me af. Al veel eerder was mijn schoonmoeder met gezin (vader overleden) gevlucht naar Dumaguete omdat de familie ernstig bedreigd werd door de moslimburen (Maitum Sarangani grenst aan Sultan Kudarat). Dat was allemaal voor mijn tijd. Ik neem aan dat er een reden voor was, ze hadden daar land.

Mijn ervaringen met moslims zijn helaas van dien aard dat ik er niet zoveel meer mee te maken wil hebben. Mijn keuze door ervaring, ik hoop dat dat nog mag, mijn eigen kennissen uitzoeken. Die ezel en de steen. In de 80- en 90-tiger jaren was ik veel in Turkije, reisde daar rond en sprak zelfs wat Turks en meende veel goede vrienden te hebben. Bleek achteraf niet het geval te zijn en dat had te maken met hun moslim-achtergrond. Ik ben er wel klaar mee.
Procentueel zijn er maar weinig Turken die niet-moslim zijn en het percentage loopt nog aardig terug. En veel plaatsen waar ik vroeger in Turkije kwam durf ik nu niet meer te komen (heb sowiezo geen enkele behoefte meer daar naar toe te gaan), ik zei al ik ben blijkbaar niet zo dapper of hoef het niet te tonen. Ze hebben nu ook een heeeel aardige president.

Op de rest ga ik even niet in, voert te ver maar even terug ik beschouw Gensan City als veilig. Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: Ik ken wel buitenlanders wiens familie daar zit (o.a. Freddy hier komt van in de buurt van Gensan) maar geen buitenlanders die daar permanent wonen. Ik denk dat je je zoektocht moet uitbreiden naar Davao/Samal, daar zitten er meer.

En dan is nog de vraag of die buitenlanders op andere buitenlanders zitten te wachten. Als ik die bierkransjes zie bij Why-Not in Dumaguete zou ik daar niet echt bij willen horen.

solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 13, 2018, 05:07:30 »

Helemaal gelijk Ko . Maar ik wou enkel maar aantonen dat iedereen die daar op dit moment wat wil beginnen daar in de buurt en dan niet alleen in GenSan maar ook daar omheen. Dat je weet waar je aan begint . Waar je over schreef waren geen gewone mensen ,het waren personen die of in de politiek zaten of in het misdadig sirkwie zaten (ook buitenlanders) En als je daar wat mee van doen hebt,  dan moet je nu al helemaal oppassen in dit land .Trouwens wij hadden toen al helemaal geen Last .Waar we ook gingen er was altijd 2 man security bij , we mochten zelf niet zonder weg. Maar dat was overal waar we heen gingen en niet alleen daar. Wij worden nooit geen pinoy's we blijven buitenlanders en hebben geld als water ,dat wordt er bij iedere pinoy al op school in gepland .En dus je bent en blijft een doelwit.
En tja ik heb ook al een akkefietje achter de rug met een turk uit duitsland . Moesten (met mijn advocaat) de rechtbank in via de achterdeur en de zelfde weg terug en dat was in 2004.
wuppie
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 13, 2018, 06:54:33 »

Voor jou solar.....

http://newsinfo.inquirer.net/974941/no-more-late-night-videoke-sessions-if-house-bill-becomes-law
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 13, 2018, 11:01:17 »

Kom Op Wuppy dit is het zelfde als roken is verboden. En dan hier op het PnP bureau is nog steeds een aparte ruimte voor rokers
Pablo
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 13, 2018, 05:40:24 »

Als je er al zit, dan zit je er. Maar om nu bewust een keuze te maken om erheen te gaan? Zelfs al ZOU het nu wel gaan, dan is de kans dat het spaak loopt toch veel te groot...  Tenzij je gaat huren en er niks in stopt, maar dat gebeurt nooit. Je investeert altijd, al is het in niet-geldelijke materie zoals sociale banden en dan ga je niet snel weg. Waarom dan het risiko nemen? Het is hier zowieso al een onstabiele zooi, waarom dan nog een risico erbovenop leggen? Tenzij je avontuur wilt en graag rondloopt met een 9mm...  Maar dan nog moet je slapen...  Er is toch keuze genoeg? Voor elk wat wils.

Langzaam op dreef.
Pablo
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 13, 2018, 05:46:19 »

Hebben ze hier wat op gevonden. Het lokale resort vertelt ons doodleuk dat ze om 10 uur hun soundsysteem toch uitzetten en om kwart over 10 weer aanzetten, want ze waren toch stil?  En de politie en burgemeester accepteert dat argument...
Ken je ook maar EEN wet die hier wordt uitgevoerd?
LOL

Langzaam op dreef.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 14, 2018, 02:01:45 »

Ik ben alleen de eigenaar van video'ks en verhuur ze en men tekent een contract dat alles wat ze doen, hun verantwoordelijk zijn. Wat dacht je wat ze allemaal doen in een dronken toestand met  mijn videok's die dingen kosten 50.000 ph per stuk Ik heb al gehad dat ik de helft terug kreeg van 1 en 20.000 schade door een boze buurman . Ik heb hem verkocht voor de halve prijs en hun de 20.000 laten betalen. En het is zo gek al hebben ze ook niets te eten Het geld kwam er zonder tegenstribbelen. Voor feesten moet hier alles wijken, wij zijn te nuchter voor dit soort zaken.
wuppie
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: Maart 15, 2018, 07:11:18 »

Gen San is net zo ''safe'' als de rest van de Filipijnen...

Man probed for drugs confesses to killing American national
By: Edwin O. Fernandez - @inquirerdotnet
Philippine Daily Inquirer / 05:29 PM March 15, 2018

GEN. SANTOS CITY–A 35-year old man being investigated after police arrested him for illegal drugs and gun possession on Tuesday had confessed to another crime – the killing of an American national last month.

http://newsinfo.inquirer.net/975603/man-probed-for-drugs-confesses-to-killing-american-national
Zyllian
Member
*

« Antwoord #16 Gepost op: Maart 15, 2018, 09:23:03 »

Beste

Dank voor jullie antwoord(en)

Gensan is geen moslim stad. Dat weet ik omdat de broer van mijn vriendin in "oorlog zit" met moslims in het eiland onder Mindanao. Niet dat er wat mis is met Moslim zijn, althans ik heb er geen problemen mee, maar het schijnt dat zijn wel wat problemen hebben met Christeren (niet dat ik Christen ben overigens haha).

Maar geen Nederlanders die er ook wonen momenteel? Anders ontvang ik graag een prive bericht. Wil graag het e.e.a. weten over de stad en de omgeving. Alle informatie is meegenomen.

Grt.
Dolfijn
Member
*

« Antwoord #17 Gepost op: Maart 15, 2018, 08:27:06 »

Wil graag het e.e.a. weten over de stad en de omgeving. Alle informatie is meegenomen.

Grt.
Wat ik uit je eerste bericht opmaakte, waarmee dit topic werd gestart, dat je al vaste plannen hebt om je in GenSan te vestigen bij je vriendin die daar al reeds woont. Wat wil je eigenlijk nog meer als bron van informatie dan je eigen vriendin  die daar wellicht al jaaaaren woont.
Dat je het daar naast wel leuk zou vinden met landgenoten die daar wonen in contact te komen is weer een ander verhaal, altijd maar afwachten of dat over en weer aan de verwachtingen voldoet.
Je moet verhuizen en vestigen in een ander land ook zien als een avontuur. Je eigen ervaringen die je straks zal gaan opdoen zijn zoveel meer waard als de mening van een ander die mogelijk totaal niet met de jouwe zal stroken zoals misschien zou gaan blijken. Dus, gewoon onbevangen het avontuur tegemoet, je vriendin zal je heel graag inwijden, zeker weten. En ga je een keer op je bek, nou jammer dan, hoort er ook bij en leer eens zoveel meer van. Suc6.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 16, 2018, 02:23:31 »

Even voor dit het eiland onder Mindanao is een totaal ander verhaal Ik zou er bijvoorbeeld nog geeneens langs varen.
pieter
Member
*

Do not take life for granted its too valuable

pieter.vanberkel@hotmail.com
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 18, 2018, 06:35:44 »

Ach het is allemaal best betrekkelijk. De een roept "gevaar" de ander roept onzin. Ik heb op meerdere plaatsen in de Filipijnen gewoond en kan dit zeggen. Waar je ook bent hier (Nationwide) Je moet altijd je boerenverstand gebruiken. Alert blijven en afstand houden. Vertrouw niemand daar komt het op neer In Bicol was t de NPA In Davao idem dito althans buiten de stad.
In Socksargen is het niet anders.meer dan 90% van de mensen is Christen en een 10% moslim waar je geen last van hebt
Er wonen heel veel buitenlanders in Gen San en er komen er steeds meer bij. Alleen van Freddy weet ik dat hij daar met regelmaat is.
Helaas heb ik hem nog niet mogen ontmoeten. Freddy wanneer ben jij weer hier eigenlijk Ik zou het leuk vinden om je eens in levende lijve te ontmoeten?
Ik heb in Gen San gewoond en heb de stad leren kennen als ongevaarlijk. Ik rij regelmatig van Gen San naar Davao voor mijn werk en ook op die route heb ik nooit een probleem gehad. Ik moet er wel bij zeggen, dat dat overdag is. Savonds ga ik niet weg. Maar ik denk dat dit overal op de Filipijnen beter is niet te doen.
Gen San ken ik heel goed en ben er bijna dagelijks.
Ook ga ik af en toe naar Noord Cotabato en soms neem ik dan de kortere route via Koronadal tacurong en kidapawan en Kabacan Vervolgens naar Alamada en asik asik falls
De weg is erbarmelijk overal gaten. heb tot nu toe geen problemen gehad. Echter op het moment is het beter die route nu te mijden
Voor veiligheid redenen en nu zeker met de martial law rij ik nu via Digos naar Kidapawan en Kabacan. Dat is om maar wel veiliger.
Ik beweeg me dus redelijk over Mindanao. Ook hier geldt Wees alert en gebruik je boeren verstand.
Ik woon nu op ca 12 km van Gen San in een wat rustiger gebied maarkom veel in Gen San. KCC of Veranza of SM Malls Verder heb ik ook een deel van mijn werk daar.
Dus als je wat wil weten Zylian vraag me maar of  PM me wat je maar wilt.

Gr
Pieter
« Laatste verandering: Maart 18, 2018, 06:48:29 door pieter » Gelogd

Door anderen te helpen, helpen we ons zelf,want al het goede dat we uitdelen, voltooit de cirkel en keert naar ons terug
pieter
Member
*

« Antwoord #20 Gepost op: Maart 18, 2018, 06:53:51 »

Als je er al zit, dan zit je er. Maar om nu bewust een keuze te maken om erheen te gaan? Zelfs al ZOU het nu wel gaan, dan is de kans dat het spaak loopt toch veel te groot...  Tenzij je gaat huren en er niks in stopt, maar dat gebeurt nooit. Je investeert altijd, al is het in niet-geldelijke materie zoals sociale banden en dan ga je niet snel weg. Waarom dan het risiko nemen? Het is hier zowieso al een onstabiele zooi, waarom dan nog een risico erbovenop leggen? Tenzij je avontuur wilt en graag rondloopt met een 9mm...  Maar dan nog moet je slapen...  Er is toch keuze genoeg? Voor elk wat wils.
Het is maar hoe je er naar kijkt. Als je veilig wil wonen moet je uberhaupt niet op de Pijnen zijn denk ik. Maar is Europa dan zo veilig en Nederland? Tot nu toe welmisschien maar dat is schijn en kan ook zomaar veranderen. Dus wat doe je dan met je eigen huisje en zo? Waar ben je nog safe van daag aan de dag? Ik woon hier nu al flink wat jaren en leer te leven met de omstandigheden hier. Ik neem geen onnodige risico's Heb jaren in Suriname gewoond Ook daar geldt het zelfde. Dus het maakt niet uit. En als ik plotselijng weg moet ja.... pech dan Ik bouw ergens anders dan wel weer wat op. Zo kijk ik er naar.

Door anderen te helpen, helpen we ons zelf,want al het goede dat we uitdelen, voltooit de cirkel en keert naar ons terug
theo54au
Member
*

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 18, 2018, 07:00:03 »

@Pieter: Kennelijk is er in de laatste 11 maanden veel veranderd?  Vorig jaar vroeg je ons nog naar alternatieven voor Mindanao omdat het daar zo heet onder de voeten zou worden.   http://dutch-phforum.com/smf/index.php?topic=14401.75

solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 19, 2018, 02:56:44 »

iNDERDAAD pIETER EN ALS JE DAN TOCH AAN HET KIJKEN BENT http://dutch-phforum.com/smf/index.php?action=post;quote=155744;topic=14401.75;num_replies=88;sesc=49ab1ff1d8432657ba4d4f1af653341a

Wat bedoelde je hiermee Mijn mening is onveranderd. Mijn vrouw wil niet naar Nederland , ze is eenmaal op de markt bejegend door een turkse vrouw en wil er niet eens voor een paar dagen heen.
De moslims hier blijven tenminste van je lijf af op de markt nu dat is in twente wel anders met de turken.

Het verhaal van Tromp en de president doet er niet meer toe Het is hier gewoon oppassen en jij bent degene die het veranderen kan ,door hier niet te zijn maar daar waar je denkt veilig te zijn ( en ben heel nieuwsgierig waar dat is )
« Laatste verandering: Maart 19, 2018, 03:01:49 door solar » Gelogd
pieter
Member
*

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 20, 2018, 05:29:49 »

@Pieter: Kennelijk is er in de laatste 11 maanden veel veranderd?  Vorig jaar vroeg je ons nog naar alternatieven voor Mindanao omdat het daar zo heet onder de voeten zou worden.   http://dutch-phforum.com/smf/index.php?topic=14401.75

Inderdaad veel is anders geworden en het meeste is de verandering in mijn denken. Het is net zo veilig als jij je voelt of het is net zo gevaarlijk als jij je voelt. Mijn eerste reaktie was destijds heel reel voor mij. Wat als dit gebeurd en hoe moet dat dan met mijn partner.
Nu zit ik er anders in ook geleerd door de tijd heen. Mijn leven hier is in balans en niet veel ongevaarlijker dan elders in de Filipijnen.
Het is maar goed dat we mensen zijn en niet volkomen. Soms moet je leren te leven op de plek waar je settled.Nu er Martial law is voel ik een ook veel meer op mijn gemak.
Een mens is nooit te oud om te leren en dat zal ik blijven doen tot aan mijn laaste ademtocht.

pieter
Member
*

« Antwoord #24 Gepost op: Maart 20, 2018, 05:40:37 »

iNDERDAAD pIETER EN ALS JE DAN TOCH AAN HET KIJKEN BENT http://dutch-phforum.com/smf/index.php?action=post;quote=155744;topic=14401.75;num_replies=88;sesc=49ab1ff1d8432657ba4d4f1af653341a

Wat bedoelde je hiermee Mijn mening is onveranderd. Mijn vrouw wil niet naar Nederland , ze is eenmaal op de markt bejegend door een turkse vrouw en wil er niet eens voor een paar dagen heen.
De moslims hier blijven tenminste van je lijf af op de markt nu dat is in twente wel anders met de turken.

Het verhaal van Tromp en de president doet er niet meer toe Het is hier gewoon oppassen en jij bent degene die het veranderen kan ,door hier niet te zijn maar daar waar je denkt veilig te zijn ( en ben heel nieuwsgierig waar dat is )
Solar ik kan die link niet openen waarom weet ik niet.
Die eerste opmerking over de markt en een turkse vrouw herrinner ik me niet. Maar misschien wordt ik wel oud
Mijn vrouw heeft hier haar eigen onderneming (al meer dan 11 jaar) en die laat ze zomaar niet achter. Ik zelf heb ook in die zelfde business opnieuw geinvesteerd en verdien er een aardig inkomen uit. Ben na inmiddels nu 4 jaar hier redelijk gesettled en de onzekerheid mbt de situatie heb ik in mijn bovenkamer goed kunnen relativeren. Er is zoals ik al zei veel veranderd in mij zelf wat dit betreft.
Het blijft altijd koffiedik kijken wat de toekomst aangaat. Ik leef met de dag en doe mijn werk, verdien mijn boterham en ben erg happy in mijn relatie. Meer hoef ik niet.

Het verhaal over Trump herrinner ik me ook niet echt. Dus ik kan je hierook niet op antwoorden.

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: