Dutch PH Forum
Juli 23, 2018, 05:38:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: weg met lens en bril  (gelezen 701 keer)
linglang
Member
*
Geslacht: Man

« Gepost op: Maart 04, 2018, 09:32:55 »

32 jaar lang heb ik contaclenzen gedragen, dag in, dag uit zonder grote problemen...7am lenzen indoen en pas s'avond slaat weer uit... met een sterkte van -8 had ik ze ook wel nodig anders zag ik echt niets...

tot circa een jaar geleden de irritaties begonnen..droge ogen en contactlenzen die niet prettig zitten zijn erg irritant..en een bril is niet altijd even handig met kleine kinderen, duiken, en outdoor adventures.

Dus op zoek naar een andere oplossing en al snel werd het laseren of lens implants... laseren zou net kunnen maar kan niet teruggedraaid worden dus werden het implantlenzen die ze dus in je oog plaatsen ipv contactlenzen die erop liggen.

we zijn nu 2 weken verder en mijn zicht is perfect...ik kan zowel veraf als dichtbij zien en heb nauwelijks irritaties meer...de eerste paar dagen was het even afzien (zonlicht, stof, wind etc) maar nu heb ik er bijna geen last meer van. Wel zie ik savonds wat halo's (licht kringen) maar dat weegt niet op tegen alle voordelen..

Kosten lagen op circa 140.000P, zie ook https://www.staar.com/ en heb het hier in Angeles City laten doen..foto's van de procedire zal ik jullie besparen :-)

innka2
Member
*

Ik wordt geen lid van het ''WELKOM'' comité

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 05, 2018, 02:59:19 »

32 jaar lang heb ik contaclenzen gedragen, dag in, dag uit zonder grote problemen...7am lenzen indoen en pas s'avond slaat weer uit... met een sterkte van -8 had ik ze ook wel nodig anders zag ik echt niets...

tot circa een jaar geleden de irritaties begonnen..droge ogen en contactlenzen die niet prettig zitten zijn erg irritant..en een bril is niet altijd even handig met kleine kinderen, duiken, en outdoor adventures.

Dus op zoek naar een andere oplossing en al snel werd het laseren of lens implants... laseren zou net kunnen maar kan niet teruggedraaid worden dus werden het implantlenzen die ze dus in je oog plaatsen ipv contactlenzen die erop liggen.

we zijn nu 2 weken verder en mijn zicht is perfect...ik kan zowel veraf als dichtbij zien en heb nauwelijks irritaties meer...de eerste paar dagen was het even afzien (zonlicht, stof, wind etc) maar nu heb ik er bijna geen last meer van. Wel zie ik savonds wat halo's (licht kringen) maar dat weegt niet op tegen alle voordelen..

Kosten lagen op circa 140.000P, zie ook https://www.staar.com/ en heb het hier in Angeles City laten doen..foto's van de procedire zal ik jullie besparen :-)

leuk dat het goed gaat met jouw impant,nu wil ik niet gelijk negatief doen want je hebt er toch moed voor nodig om dit laten doen met je ogen (je hebt er maar 2  Alles )maar een kennis van mijn die heft het jaren terug laten doen toen hij in HK was kreeg hij vocht er in/achter toen zag hij alles wazig ofzoiets.hij mocht voorlopig niet meer vliegen later is het wel weer goedgekomen Top .dus houd ons op de hoogte hoe het loopt ,liever goed nieuws.maar de info + of- is altijd welkom voor degene die er ook over nadenken.
linglang
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 05, 2018, 06:09:06 »

Twee weken na de operatie zijn dit de + en min punten:

+ ik zie erg scherp, verweg fantastisch en dichtbij goed genoeg om de Krant en iPad te lezen
+ operatie duurt Slechts 30 mijn en je hebt Er weinig last van; de eerste dagen voorAl vermoeide en droge Ogen maar dat wordt snel beter. Geen pijn....
+ is omkeerbaar

- duur
- kans bestaat dat Er wat mis gaat maar dat geldt voor Elke  medische ingreep
- ik zie wat halos (ringen) savonds rond lichtbronnen wat in het begin een beetje vreemd is..dit wordt ook minder
- paar maar per dag druppels voor een maand of zo

Over een maand zal ik weer een update geven
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 07, 2018, 11:03:36 »

Hi Linglang.  interessante ontwikkeling, implantlenzen.
Doen ze de beide ogen tegelijk ?? 
En welke lens hebben ze er bij jou ingezet....multifocaal of trifocaal  Huh  en weet je ook welk merk Huh
Hier in Nederland kost een trifocale lens  ca. 6500 euro voor beide ogen.

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
MR-X
Member
*

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 07, 2018, 11:05:30 »

Hi Linglang, die Hallo's is altijd de eerste paar maanden, ik heb in NL een vooronderzoek gehad bij FEYO   en daar werd me dat verteld !!

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
linglang
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 07, 2018, 07:37:40 »

Ze doen beide ogen direct na elkaar dus na circa 30 minuten is de operatie/procedure voorbij.

Ik heb ergens een kaartje liggen welke lenzen erin zijn gegaan maar ze zijn van het merk www.staar.com

Ik had ook de keuze voor multifocale lenzen maar dan moeten ze blijkbaar je eigen lens verwijderen; bovendien zag ik (erg) dichtbij nog heel goed maar veraf heel slechts dus ik heb vooralsnog een gewone monofocale lenzen genomen. Wel is mijn linker oog iets minder gecorrigeerd zodat ik daarmee 'beter" kan lezen en met mijn rechter oog iets beter ver weg kan zien

Ik heb nu (bijna 3 weken na de operatie) nog een beetje last van irritatie/droge ogen maar zie werkelijk fantastisch ver weg en kan nog steeds lezen/ipad/laptop.

De multi of trifocale lenzen waren ietsje duurder maar zeker geen 6500E...
MR-X
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 10, 2018, 10:28:21 »

Ok Linglang....

Dus dan was jij nog niet toe aan een leesbril ??
Vlg. mij is jou originele lens ook verwijderd ....  of zit jou lens voor het oog !!
Als je eigen lens verwijderd is kun je ook nooit meer staar krijgen !!

Ik ben boven de vijftig en bij mij is dus de enige optie multifocaal of trifocaal.
Ja ik vond het ook duur  ? 6500,-   heb dus maar bij de Action 2 leesbrillen gekocht a 1 euro.

MvG

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
RonB
Member
*

Appelscha voor Body and Mind.

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 12, 2018, 12:19:58 »

Ja, Peter je heb meer lef dan ik deze stap zou ik nog niet graag doen.  Maar iedere keer die bril op en af is ook een crime. Doe Michel en Myrna de groeten van ons we zijn nu in NL Alma en Ron

www.bedandbreakfastappelscha.com
bij drents-friese wold, woonslaapkamer met eigen badkamer prive-entree+wifi vanaf 45,-
linglang
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 17, 2018, 06:01:01 »

Ben nog steeds erg blij met de ingreep; zicht is fantastisch en irritatie (zon, stof, droge ogen) wordt ook langzaam minder.

Als je slechts af en toe een leesbrilletje nodig hebt dan is het misschien wat te duur maar als je a.) een stuk jonger bent of echt een hekel hebt aan je bril, dan is dit een uitkomst...kan weer duiken, atv crossen etc etc

Anthony
Member
*

biebabeloeba

« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2018, 02:53:31 »

Ik heb jaren geleden mijn ogen laten laseren in de Filippijnen, beide kanten waren -3.00 en ik zie nu nog haarscherp.
Vorig jaar bij een oogcontrole (via het werk) kreeg ik te horen dat ik bovengemiddeld scherp zie, voor mijn leeftijd etc.
Er is in de loop van de tijd wel een leesbril aan te pas gekomen ongeveer +1 tot +1.5 beetje afhankelijk van de afstand (computer of lezen).

Keurig werk, en de kosten gingen nergens over: 50.000 PHP voor beide ogen...

Ik zeg maar Zoo,  da's korter dan dierentuin..
Pablo
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2018, 05:41:55 »

Bedankt voor deze informatie allemaal. Ik worstel ook met de beslissing. Je hebt maar een paar ogen en ondanks dat die van mij -6 en +7 zijn, heb ik wel geleerd er (bijna) alles mee te doen en daarom is de beslissing nog moeilijker. Maar deze draad geeft me een goeie hulp.

Langzaam op dreef.
linglang
Member
*

« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2018, 06:48:05 »

ik was er (vanzelfsprekend) ook een beetje bang voor...laat je wel goed voorlichten over de verschillen tussen laseren (met een laser bewerken ze je netvlies zodat je slechtzienheid gecorrigeerd wordt) of wat ik gedaan heb (implant "contactlens")

De procedure zelf valt erg mooi en ik heb nu, 2 maanden later) weinig last meer, alleen af en toe wat oog druppels (maar ik werk in een chemische fabriek en zit in de aircon de hele dag)
theo54au
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2018, 10:59:12 »

Mijn echtgenote heeft het al 2 keer laten doen met groot success. Zij is erg tevreden en heeft al sinds 2007 geen bril meer.
Bijde keren laten doen bij Cebu Doctors, Dr.Larrazabal. http://larrazabaleye.com/doctors.html 

Dat bij laser het netvlies wordt gelaserd is niet juist, het werkt op de cornea: http://www.allaboutvision.com/visionsurgery/lasik.htm 
eddy&cathy
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2018, 11:47:32 »

Hallo.ik had in een ver verleden bijna -10 op beide ogen.Heb  dan krasjes laten uitvoeren(dat was toendertijd bijna het enige op de markt),en mijn zicht was verbetert tot -2,wat een grote verbetering was voor mij.Nu vandaag is mijn zicht op mijn rechteroog terug verslechterd naar -5.Mijn  belgische oogdokter zei toendertijd dat laseren niet meer mogelijk was,na een krasjesbehandeling.proficiat met jullie succesvolle behandeling,groetjes

eddy & cathy
theo54au
Member
*

« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2018, 11:55:39 »

Ik zou toch nog eens met je oogarts gaan praten als je verbetering wil:

"......Voor een deel van deze oud-krasjes patiënten, die ondertussen geëvolueerd zijn tot een slecht resultaat  kan soms toch nog verbetering worden bekomen door middel van laserbehandeling of andere technieken........"

Bron: http://www.deoogarts.be/refractieve-chirurgie/krasjes
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: