Dutch PH Forum
November 19, 2017, 01:37:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Olongapo  (gelezen 317 keer)
pat
Member
*
Geslacht: Man

arbeid is de ondergang van de drinkende klasse....

« Gepost op: Oktober 07, 2017, 08:13:04 »

Tijdens onze aankomende trip naar de Filipijnen staat Olongapo op het toerschema. we hebben accomodatie geboekt bij Treasure Island Resort. Kan iemand mij vertellen wat er te doen is in de buurt?   info over duiken/tripjes(met kids)/restaurants zijn van harte welkom.

kom maar op kenners!!!
wuppie
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 07, 2017, 04:49:47 »

De Bario waar jullie ziten is wat minder kindvriendelijk als je het resort uitloopt...veel bars en dames van lichte zeden.

Aan de baai kant van jullie resort zit weinig....Als je wil duiken moet je naar de schone kant van het water oftewel Zambales. Iba beetje ver rijden maar mooi schoon. San Antonio an San Narciso zjn dichterbij.
De Subic bay is niet mooi blauw water, teveel industrie enz.
Bij Gerry's grill In de SBMA (Subic) kun je jetskieen, parasailen, met zo'n stofzuigerslang boven het water hangen aangedreven door een jetski, speedboot huren enz.
Restaurants zat in SBMA, geen probleem
Even doorrijden naar richting Bataan (Rizal highway/Argonaut Road) kom je bij Zoobic dierenpark, Ocean adventure (zwemmen met dolfijnen/orca's)
Tevens  vele ''adventures attracties daar in dat gedeelte''.....Zipline, forrest trails etc etc...Veel te doen dus...Alles moet wel betaald worden.
Dit waterpark is recent geopend in SBMA....
https://www.facebook.com/adventurebeachwaterpark/
Voor een goede hamburger/steak met friet kun je het best naar Meat Plus,Sampson road, zeker aan te raden.
Regendag? Shoppen bij Harbor Point mall.

Boodschappen? Er zijn 2 Royal supermarkten, 1 puregold en er is een supermarkt in de Harbor point (ook Puregold, dus 2)
Veel te koop maar geen drop...zelf meenemen...

Hier staan wat attracties bij elkaar in een overzicht..

https://www.tripadvisor.com.ph/Attractions-g4751237-Activities-Subic_Bay_Freeport_Zone_Central_Luzon_Region_Luzon.html

Een ritje naar Bagac Acuzar las Casas, Turtle center Pawikan waar ze wat schildpadden broeden en een tripje naar het kruis Mount Samat in Pilar is ook wel leuk..
Kun je in het kruis omhoog met de lift...prachtig uitzicht, je kunt Manila zien liggen)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Samat_National_Shrine
Tevens weer een zipline en je kunt er pistool/ geweer schieten..En een oorlogsmuseum.) Je kunt je kinderen ook laten zoeken naar een schat, Yamashita treasure..als ze die vinden ben je multimiljonair/biljardair...hahahahahhaa Lachen Lachen Lachen Lachen

Meer weten, Pm maar even..

Ps..zou zeker een auto huren of een busje met chauffeur (Weet niet met hoevelen jullie zijn.) Budget/Avis zijn aanwezig.
Wel stoppen voor de zebra paden en stop borden in Subic en de gordel om, achter elk verkeersbord staan monkeys welke je aanhouden en dan moet je boetes betalen bij de Subic metropolian office..kost veel tijd.... ( De rest van de Filipijnen kent dat soort regels nagenoeg niet...  Lachen)

https://www.carrentals.com/subic-bay-car-rentals-philippines.g-cty/?&TMMID=SEM:9100&Chnl=SEM&utm_source=Google&utm_medium=Non-Brand&utm_content=&utm_campaign=cr%7Cdsa%7Ceng%7Crow&gclid=Cj0KCQjw9uHOBRDtARIsALtCa94iKHzqqaN3NXC2CiLUsALGygwDktVsSCirqmdLqwj3BFqOI-smKwAaArwfEALw_wcB

Hoop jullie wat geholpen te hebben.....

theo54au
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 07, 2017, 05:14:09 »

Goeie informatie Wuppie  Top  Die regio staat ook bij nog op de lijst van "where to go next".
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 07, 2017, 07:57:01 »

Kan ook niet anders Theo . Wuppy woont er bijna om de hoek . En natuurlijk was het voorheen het paradijs voor de Amerikanen. Maar dit keer hoefde Wuppie niet te Googelen , zou me niets verwonderen als je wuppy's hacienda in het Kruis kunt zien.  Zwijgen ! Top Top Top
Jan Korf
Member
*

Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 08, 2017, 10:04:44 »

Kijk dat is wat anders  dan elkaar afmaken om niks.  schreeuwen
Goede en leuke informatie waar dit forum eigenlijk voor gemaakt is.

Hg Jan
pat
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 11, 2017, 10:48:00 »

wuppie, bedankt voor de info.  misschien kan ik er nog een avondje tussen uitglippen om het adult entertaiment te gaan bekijken!!  gelukkig is er veel te doen voor de kinderen. ik denk dat we het ons wel naar de zin gaan maken.

wbt. de autohuur, wat heb je nodig om een auto te huren?  internationaal rijbewijs? of is paspoort + rijbewijs genoeg?

theo54au
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 11, 2017, 02:28:51 »

wbt. de autohuur, wat heb je nodig om een auto te huren?  internationaal rijbewijs? of is paspoort + rijbewijs genoeg?

Vergeet niet dat autohuur hier schreeuwend duur is. Reken op PhP3000 per dag!
wuppie
Member
*

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 11, 2017, 04:14:16 »

Bij Avis enz een Engelstalig dus internationaal rijbewijs en paspoort als je zelf wil rijden....

Bij je resort  (Nog beter gewoon bij de straat aan een paar tricycle drivers vragen of ze een goedkoop mannetje weten) vragen naar iemand uit Olongapo/Subic elke wat goedkoper jullie wil rondtoeren in een busje/jeepney in de SBMA zone wil nog wel eens lukken ipv zelf rijden....( Ben je ook niet aansprakelijk voor ongelukken, schade en boetes...plus ze weten alle attracties.)
3000 klopt wel aardig maar dat is vaak lange afstanden en inclusief brandstof. In de SBMA verbruik je bijna geen brandstof, kleine afstanden.)
« Laatste verandering: Oktober 11, 2017, 04:30:35 door wuppie » Gelogd
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 12, 2017, 02:53:21 »

Gewoon met de bus erheen vanuit Manila  en daar taxi of tricycle .....
geen risico bij ongelukken !!   Uitleggen Uitleggen Uitleggen

Mr-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 12, 2017, 05:44:05 »

Nou, er vallen nog wel eens een paar doden bij busongelukken. Volgens mij is er hier iemand ook wel eens een teen kwijt geraakt in de trycicle. Dus geen risico bij ongelukken gaat volgens mij niet zo op. Ik rij liever zelf dan dat ik in de bus ga.

Buiten de grote steden zijn er geen taxis.
Een internationaal rijbewijs is niet officieel geldig in de Filippijnen. Gewoon je Nederlandse rijbewijs + paspoort en meestal creditcard is voldoende voor het huren van een auto.
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 12, 2017, 11:01:35 »

Ik bedoelde geen gedoe met je huurauto als je een ongeluk maakt !!
Ze laten je gewoon alle schade betalen, dit is ook zo als je een motor huurt.
Op de route naar Olongapo zijn geen ravijnen, dus bus is goed te doen !!
Zal ca. 300 peso kosten pp.

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
wuppie
Member
*

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 12, 2017, 04:02:08 »

Buiten de grote steden zijn er geen taxis.
Een internationaal rijbewijs is niet officieel geldig in de Filippijnen. Gewoon je Nederlandse rijbewijs + paspoort en meestal creditcard is voldoende voor het huren van een auto.

Avis vermeld dat als je rijbewijs niet in Engels is je een internationaal rijbewijs moet laten zien...

''Drivers Licenses written in a non-English language must be accompanied by an International Drivers License written in English that
certifies the holder is qualified to drive in Member Countries Is Likewise Required.''

https://www.airportrentals.com/companies/avis-philippines
wuppie
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 12, 2017, 04:06:54 »

We dwalen helemaal af, Pat vraagt naar huren tijdens zijn vakantie in Olongapo voor de plaatselijke trips......hij heeft het helemaal niet over hoe hij daar gaat/wil komen vanaf het vliegveld.
pat
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 13, 2017, 09:09:19 »

geen ruzie!!

we worden naar olongapo gebracht in een busje van een familielid! dus dat komt wel goed (hopelijk).
ik neem mijn rijbewijs, paspoort en creditcard mee, als het dan niet lukt kijken we wel voor ander vervoer daar.

ik heb er nu al zin in!!
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 17, 2017, 02:34:48 »

Nee hoor Pat, geen ruzie.

Wuppie en ik verschillen gewoon van mening. Maakt verder niet uit, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, als iemand anders denkt dat hij het beter weet mag dat, ik dwing niemand mijn mening op en hoef verder ook helemaal geen gelijk te krijgen. Waarschijnlijk heeft Wuppie andere ervaringen / informatie / interpretaties dan mij. Dat maakt het forum juist interessant en kan jij mooi je voordeel mee doen door zelf ook een beetje na te denken en gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Ik hoop dat je na afloop ook een verslag(je) schrijft met jouw ervaringen en wat jullie allemaal gedaan hebben zodat andere daar ook wat aan hebben. Ik ben 8 jaar geleden in Zoobic Safari en Ocean's adventure geweest. Dat was toen zeker de moeite waard, maar in 8 jaar kan er veel veranderen dus hoe het nu is weet ik niet.
pat
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 27, 2017, 07:55:48 »

WB, ik ga zeker (proberen) een reisverslag te maken. ben niet zo'n schrijver. heb het vaak wel in mijn hoofd wat ik wil schrijven, maar op 'papier' komt het er vaak niet zo uit.   14 december vliegen we weg richting Manila!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: