Dutch PH Forum
December 16, 2017, 02:24:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Hoe lossen we dit op?  (gelezen 405 keer)
solar
Member
*
Geslacht: Man

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Gepost op: September 28, 2017, 02:29:40 »

Ha mensen
Een vraag : Mijn stiefdochter heeft haar nieuwe UK paspoort gekregen. Ze was het land nog nooit uit met een UK paspoort.
Mijn vraag is deze : Hoe gaat ze naar Engeland ,welk paspoort moet ze tonen de engelse of de filipijnse en wat gaat ze betalen .
Dat ze een dual aan kan vragen weet ik , maar ze wil eerst al het engelse klaar hebben (woning studenten , werk registratie ) voor dat ze dat aanvraagt.
Of is het toch verstandiger om het eerst aan te vragen.
Natuurlijk is het op te zoeken op google , maar ik vraag hier om ervaring en niet hoe het formeel moet. Lachen Zwijgen !
Ter info ze had een paspoort toen ze twee jaar was , haar vader is 2 jaar nadien overleden ,haar paspoort was 3 jaar later afgelopen en nu 20 jaar later heeft ze haar nieuwe paspoort gekregen en een beurs en die begint volgend jaar junie ,maar nu gaat ze eerst even daarheen om alles te regelen en komt met de kerst eerst weer thuis.
Pangasinan
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: September 28, 2017, 02:52:44 »

Verder niet gehinderd door enige kennis van zaken lijkt me het logisch dat je van de Philippijnen naar de UK reist met je UK-paspoort. Zo kan je "gratis" de Philippijnen uitreizen en zonder problemen de UK inreizen.
theo54au
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 28, 2017, 03:06:59 »

Ik ben het met Pangsinan eens, reizen met haar UK paspoort dan kost het haar ook geen Departure Tax.
Je zegt dat ze een dual citizenship kan aanvragen, daaruit maak ik op dat zij dat nog niet heeft, dan kan ze op slechts 1 paspoort het land uit.
Dat is het paspoort van haar huidige citizenship, het UK paspoort dus. Ik zou wel het PH paspoort meenemen voor alle zekerheid.

(Overigens ben ik als amateur immigratie consulent ook verder niet gehinderd door enige kennis van zaken)  Lachen
« Laatste verandering: September 28, 2017, 03:13:43 door theo54au » Gelogd
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #3 Gepost op: September 28, 2017, 03:08:40 »

Helemaal mee eens. Was hetzelfde verhaal maar Theo was me voor.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #4 Gepost op: September 28, 2017, 03:19:30 »

Bedankt mannen .
Kijk ik had het op google kunnen vragen maar weet zeker dat ik dan toch weer anders was geweest.
Eigenlijk is het toch zo als ze als britse het land verlaat dan zo ze een visum moeten hebben ? Ik denk gehaaid dat de BI er nar vraagt? Maar als jullie zeggen dat het niet zo is zal dat ok zijn.

Overigens ben ik als amateur immigratie consulent ook verder niet gehinderd door enige kennis van zaken)
Alles is beter dan van die andere ,die zich hier opsteld als professioneel accountant (op school heeft gezeten bemitel hoogovens als productiemedewerker) dan kun je beter direct naar google gaan.
« Laatste verandering: September 28, 2017, 03:30:33 door solar » Gelogd
theo54au
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: September 28, 2017, 03:22:19 »

Dat hangt er van af waar ze naartoe gaat. Als ze teruggaat naar de PH, heeft ze geen visum nodig, ze krijgt gewoon een Balikbayan stempel in haar UK paspoort. Het kan zijn dat ze vragen naar haar PH paspoort maar dat laat ze dan gewoon zien.
Maar zolang als dat PH paspoort nog geldig is kan ze gewoon als Philippina naar binnen.
Pangasinan
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: September 28, 2017, 03:31:59 »

Theo, ik denk dat Solar het andersom bedoelt. Als UK-paspoorthouder de Philippijnen verlaten roept natuurlijk de vraag op, op basis van welk verblijfsrecht zij op de Philippijnen is verbleven. En daar heeft Solar wel een punt.

Dan zou het zo moeten worden, dat ze op PH-paspoort de PH verlaat en op haar UK-paspoort de UK inreist. Dat geeft weliswaar wat meer kosten/rompslomp bij het verlaten van de Philippijnen, maar dat is dan nou eenmaal zo.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #7 Gepost op: September 28, 2017, 03:37:38 »

Theo, ik denk dat Solar het andersom bedoelt. Als UK-paspoorthouder de Philippijnen verlaten roept natuurlijk de vraag op, op basis van welk verblijfsrecht zij op de Philippijnen is verbleven. En daar heeft Solar wel een punt.

Dan zou het zo moeten worden, dat ze op PH-paspoort de PH verlaat en op haar UK-paspoort de UK inreist. Dat geeft weliswaar wat meer kosten/rompslomp bij het verlaten van de Philippijnen, maar dat is dan nou eenmaal zo.
Je hebt gelijk Theo . Maar als ik er uit ga met mijn paspoort moet ik wel een visum kunnen laten zien ?
Bij het inchecken heb je het uk paspoort nodig , anders kom je niet weg maar ik denk bij de bi zul je toch het filipijnse moeten tonen en zeker als je met een enkele reis gaat. (Ze weet niet of ze met de kerst terug komt)
« Laatste verandering: September 28, 2017, 03:46:57 door solar » Gelogd
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #8 Gepost op: September 28, 2017, 03:48:25 »

Je hebt gelijk Theo . Maar als ik er uit ga met mijn paspoort moet ik wel een visum kunnen laten zien ?
Om een beetje mee te denken: De verblijfsstatus was er op grond van haar Filipijnse paspoort dus lijkt me een overstayproblematiek niet aan de orde.

Ze kan natuurlijk niet uitreizen met haar Filipijns paspoort zonder visum dus zou je het UK paspoort moeten zien als een visum lijkt me zo. Dan kan het hoogstens de TIENA traveltax uitmaken indien van toepassing (heeft mijn vriendin op terminal 3 niet hoeven te betalen overigens).

Maar deze logica zou je wel even moeten checken want als je daar binnen staat en ze snappen het niet dan heb je een probleem.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #9 Gepost op: September 28, 2017, 03:56:20 »

Om een beetje mee te denken: De verblijfsstatus was er op grond van haar Filipijnse paspoort dus lijkt me een overstayproblematiek niet aan de orde.

Ze kan natuurlijk niet uitreizen met haar Filipijns paspoort zonder visum dus zou je het UK paspoort moeten zien als een visum lijkt me zo. Dan kan het hoogstens de TIENA traveltax uitmaken indien van toepassing (heeft mijn vriendin op terminal 3 niet hoeven te betalen overigens).

Maar deze logica zou je wel even moeten checken want als je daar binnen staat en ze snappen het niet dan heb je een probleem.

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat Witte Beer. En de travel tax is geloof incl de ticket sinds een tijdje
vorig jaar moest ik alleen mijn 13A betalen.
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #10 Gepost op: September 28, 2017, 09:17:41 »

Je vroeg toch om ervaringen Solar?
Ik vraag me af hoeveel van de voorgaande antwoorden echt uit ervaring spreken...

Mijn ervaring: dubbele nationaliteit aanvragen bij BI. Vlucht boeken op het buitenlandse paspoort zodat je geen travel tax hoef te betalen (zit dus niet in het ticket, dat is de terminal tax).

Bij het verlaten van de Filippijnen laat je bij de immigratie beide paspoorten zien inclusief het certificaat dat je krijgt van BI voor het aanvragen van een dubbele nationaliteit. Beide paspoorten worden gescand en beide gestempeld. Verder geen vragen of opmerkingen van de immigratie en kosten zijn er dus niet.

solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #11 Gepost op: September 28, 2017, 05:39:27 »

Je vroeg toch om ervaringen Solar?
Ik vraag me af hoeveel van de voorgaande antwoorden echt uit ervaring spreken...

Mijn ervaring: dubbele nationaliteit aanvragen bij BI. Vlucht boeken op het buitenlandse paspoort zodat je geen travel tax hoef te betalen (zit dus niet in het ticket, dat is de terminal tax).

Bij het verlaten van de Filippijnen laat je bij de immigratie beide paspoorten zien inclusief het certificaat dat je krijgt van BI voor het aanvragen van een dubbele nationaliteit. Beide paspoorten worden gescand en beide gestempeld. Verder geen vragen of opmerkingen van de immigratie en kosten zijn er dus niet.

Kun je dat bij elke willekeurige BI aanvragen WB ? Dus ook in Dumaguete ?
« Laatste verandering: September 28, 2017, 05:49:35 door solar » Gelogd
WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #12 Gepost op: September 28, 2017, 07:16:21 »

Nee, alleen in het main branch in Manilla.
theo54au
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: September 28, 2017, 10:32:39 »

Nee, alleen in het main branch in Manilla.

En bij de Philippine Embassy\Consulate in elk ander land.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #14 Gepost op: September 29, 2017, 03:58:02 »

Top Top Top Top Top Top Top
Voor alle antwoorden die we hebben gekregen.
En ben er dus nu achter dat jullie eigenlijk allemaal gelijk hebben.
We zijn vanmiddag naar de immigratie gestapt (Dipolog) en daar zijn we heel wat wijzer geworden.
Een dual paspoort is niet nodig als je al een nieuw of nog geldig paspoort hebt van de filipijnen.
Je laat beide paspoorten (en een kopie van je oude engelse paspoort met de laatst inkomende stempel) zien en dat is genoeg voor de immigratie.
Hij adviseerde wel als je een nieuw paspoort nodig bent een dual paspoort te laten maken in verband met erfrecht.En deze kan gemaakt worden bij inderdaad elk filipijns consulaat of in Manila waar je onder getuige een eed voor moet afleggen.
Kijk ik stelde deze vraag dat omdat we niet voor verrassingen willen komen te staan als ze in Manila of Cebu voor de immigratie staat. Mijn ervaringen zijn wat dat betreft nooit positief geweest.
Nogmaals thank's Top Proost

theo54au
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: September 29, 2017, 04:21:01 »

wuppie
Member
*

« Antwoord #16 Gepost op: September 29, 2017, 06:04:04 »

Ik reageer op Peter zijn commerciële praktijken uitspraak..dat slaat nergens op...of je nu iemand wel of niet mag staat daar los van... Niet met 2 maten meten heet dat....
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #17 Gepost op: September 29, 2017, 06:14:31 »

Ik reageer op Peter zijn commerciële praktijken uitspraak..dat slaat nergens op...of je nu iemand wel of niet mag staat daar los van... Niet met 2 maten meten heet dat....

Misschien rong send ? Maakt niet uit Wuppie alhoewel wat dat twee maten er mee van doen heeft snap ik niet
Pangasinan
Member
*

« Antwoord #18 Gepost op: September 29, 2017, 10:58:47 »

Misschien rong send ? Maakt niet uit Wuppie alhoewel wat dat twee maten er mee van doen heeft snap ik niet

Per abuis heeft Wuppie dit in het verkeerde topic gezet, denk ik zo. Had in het andere lopende topic "Waarde peso" gemoeten.
wuppie
Member
*

« Antwoord #19 Gepost op: September 29, 2017, 04:24:17 »

Per abuis heeft Wuppie dit in het verkeerde topic gezet, denk ik zo. Had in het andere lopende topic "Waarde peso" gemoeten.

Inderdaad verkeerde topic Pangasinan, sorry, zag op de cellphone het duimpje van Theo en dacht dat hij het eens was met de uitspaken van Solar en reageerde daar vervolgens op....Mijn ogen worden minder...beter maar met de laptop de topics volgen...... Lachen
Pangasinan
Member
*

« Antwoord #20 Gepost op: September 29, 2017, 04:35:43 »

....Mijn ogen worden minder...beter maar met de laptop de topics volgen...... Lachen

Daarom begin ik geeneens aan internetten op de telefoon. Nooit gesnapt hoe mensen iets kunnen zien en volgen op een schermpje van een paar vierkante centimeter........
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: