Dutch PH Forum
Juni 18, 2019, 04:00:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Filipijnse politie doodt 'drugsburgemeester' Het is weer gezellie  (gelezen 2029 keer)
balikbayan
Member
*

« Gepost op: Oktober 28, 2016, 01:46:03 »

MANILLA -  Filipijnse politieagenten hebben vrijdag een burgemeester en negen van zijn lijfwachten doodgeschoten. De autoriteiten verdachten burgemeester Samsudin Dimaukom van de stad Datu Saudi Ampatuan op het eiland Mindanao van betrokkenheid bij drughandel.

De burgemeester en zijn lijfwachten reden in twee voertuigen naar een controlepost. Volgens de politie wilden ze niet stoppen. Daarna openden agenten het vuur op de auto's met de burgemeester. ,,We hadden informatie dat de burgemeester en zijn mannen drugs vervoerden. Dat probeerden we te onderscheppen. Maar zij kozen voor een schotenwisseling'', aldus een politiechef. Hij zei dat er geen agenten gewond raakten, wel werd een politieauto doorzeefd met kogels.

De Filipijnse president Rodrigo Duterte voert een keiharde oorlog tegen de drugshandel in zijn land. Volgens mensenrechtengroepen laat hij doodseskaders hun gang gaan.
Pablo
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 28, 2016, 02:18:23 »

Nou ja, als je 9 lijfwachten nodig hebt, dan is er toch echt iets goed mis. De burgemeester hier heeft een chauffeur/lijfwacht :-)

Langzaam op dreef.
wuppie
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 28, 2016, 02:41:25 »

Nou ja, als je 9 lijfwachten nodig hebt, dan is er toch echt iets goed mis. De burgemeester hier heeft een chauffeur/lijfwacht :-)

Pablo, ik neem aan dat jij niet in Maguindanao zit....meest gore plek van de PH, daar heb je echt wel een paar lijfwachten nodig.......remember Maguindanao masacre? Ampatuans?  Angry

Volgens dit bericht dachten meerdere mensen dat ze  niet in de drugshandel zouden zitten....?

MAGUINDANAO- Local government employees of Datu Saudi Ampatuan, Maguindanao are shocked and emotional over the death of Mayor Samsudin Dimaukom on Friday morning.

The mayor of Datu Saudi Ampatuan and 9 others, including his bodyguards, were shot dead in Old Bulatukan in Makilala, North Cotabato at 4:30 a.m.

http://news.abs-cbn.com/news/10/28/16/mayor-dimaukom-a-big-loss-to-peace-and-devt-lgu-staff
« Laatste verandering: Oktober 28, 2016, 02:46:33 door wuppie » Gelogd
Pablo
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 28, 2016, 08:10:13 »

Dan ben ik blij dat ik niet in Maguindanao zit. Ook geen plek om even een bezoekje af te leggen, dus.

Langzaam op dreef.
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 29, 2016, 02:30:28 »

Nee onveilige plaats,  toch ligt het maar een 30 km onder Davou ...   deze plaats wordt als veilig aangemerkt ...!!!

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 29, 2016, 02:32:34 »

Dan ben ik blij dat ik niet in Maguindanao zit. Ook geen plek om even een bezoekje af te leggen, dus.

Valt best mee Pablo ondanks de meest negatieve berichten is het daar in de buurt best goed vertoeven.
Maar dat zal altijd zo blijven .Het is nu eenmaal een gebied waar veel moslims wonen en als ze alleen de naam al horen is het een slecht iemand Net of alle Nederlanders zulke lieverds zijn.
In het roomse gedeelte van de filps is de moslim niet geliefd ,maar waar is dat anders? Het grote verschil met Nederland is dat ze er nooit woonden totdat de Marokkanen en turken daar gingen wonen.En als we het dan toch over politiek willen praten hier ,juist het moslim geloof  is het meest tegen drugs,alcohol een roken En handhaven daar de meest hoge straffen (ook de doodstraf) genadeloos. En eigenlijk waren er in Ned al veel eerder moslims wat te denken van IndonesiĆ« of de Molukken .
Nu denk je zeker dat ik ook moslim ben .Nee maar ik heb er veel mee gewerkt en als ik mocht kiezen tussen Moslim of christenen dat koos ik voor....... juist ja.  
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: