Dutch PH Forum
December 16, 2017, 02:25:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Bouw van een Gastenhuisje  (gelezen 1024 keer)
theo54au
Member
*
Geslacht: Man

« Gepost op: Mei 02, 2017, 05:19:57 »

Onlangs hebben we een gastenhuisje laten bouwen in Dauin. Bezoek van familie vrienden en kennissen etc is allemaal wel leuk, maar het het is net als met vis: als het te lang blijft gaat het stinken.
Daarom hebben we besloten om zo'n huisje te bouwen. Het idee was een ruime hotekamer op poten met een dak erop.
Alles selfcontainend, dus eigen badkamer, eigen toilet, eigen keukentje, eigen TV, eigen computer, eigen stereo etc en met een eigen verandaatje om zodoende onze eigen privacy te waarborgen. Het "keukentje" is bewust erg klein gehouden omdat er toch niet uitgebreid gekookt gaat worden daar.
Totale kosten waren aanvankelijk Php.595.000 maar dat werd uiteindelijk Php.714.000 omdat we moesten overgaan tot een stalen dak nadat de overheid het verboden heeft om coconut trees te kappen en er dus geen coco lumber beschikbaar was. Staal is ook veel sterker en ik ben er ook blij mee. Het totale oppervlak is 37.5m2. Dat komt dus neer op Php.19.000/m2. Veel te duur zeggen Philippino's, normale prijs zeggen veel "Foreigners."  Whatever, wij zijn blij met het resultaat. De uitvoering werd gedaan door een Amerikaan met zijn PH echtgenote. Ik had er dus zelf geen omkijken naar, een hoofdpijn minder!

Bijgaand een foto impressie van hoe het geworden is.

Lammert de Haan
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2017, 10:03:06 »

Onlangs hebben we een gastenhuisje laten bouwen in Dauin. Bezoek van familie vrienden en kennissen etc is allemaal wel leuk, maar het het is net als met vis: als het te lang blijft gaat het stinken.
Daarom hebben we besloten om zo'n huisje te bouwen. Het idee was een ruime hotekamer op poten met een dak erop.
Alles selfcontainend, dus eigen badkamer, eigen toilet, eigen keukentje, eigen TV, eigen computer, eigen stereo etc en met een eigen verandaatje om zodoende onze eigen privacy te waarborgen. Het "keukentje" is bewust erg klein gehouden omdat er toch niet uitgebreid gekookt gaat worden daar.
Totale kosten waren aanvankelijk Php.595.000 maar dat werd uiteindelijk Php.714.000 omdat we moesten overgaan tot een stalen dak nadat de overheid het verboden heeft om coconut trees te kappen en er dus geen coco lumber beschikbaar was. Staal is ook veel sterker en ik ben er ook blij mee. Het totale oppervlak is 37.5m2. Dat komt dus neer op Php.19.000/m2. Veel te duur zeggen Philippino's, normale prijs zeggen veel "Foreigners."  Whatever, wij zijn blij met het resultaat. De uitvoering werd gedaan door een Amerikaan met zijn PH echtgenote. Ik had er dus zelf geen omkijken naar, een hoofdpijn minder!
Dat ziet er gaaf uit, Theo54-au. Een leuk vakantieonderkomen lijkt me dat. Lekker compact en dus ook gemakkelijk netjes en schoon te houden tijdens je vakantie.  JaJaJa  Top

DISCLAIMER.
Lezen van mijn berichten kan hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen aansprakelijkheid!
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2017, 11:51:00 »

Hi dus het koste nog geen 15.000 euro.......  en dat kompleet afgewerkt ?
Tegels-sanitair-keukenblok ??
Ziet er netjes uit..en ook een mooi ontwerp  !!! Karaoke Karaoke Karaoke Karaoke

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af

WB
Member
*

sailing around the world

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2017, 02:28:52 »

Mooi huisje! Ga je het ook verhuren als er geen familie is?
theo54au
Member
*

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2017, 05:16:11 »

Mooi huisje! Ga je het ook verhuren als er geen familie is?

Dat is wel mijn bedoeling. Ik zit direct naast "Mike's Dauin Beach Resort" en hij heeft aangegeven behoefte te hebben aan extra accomodatie.
theo54au
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2017, 05:23:38 »

Hi dus het koste nog geen 15.000 euro.......  en dat kompleet afgewerkt ?
Tegels-sanitair-keukenblok ??
Ziet er netjes uit..en ook een mooi ontwerp  !!! Karaoke Karaoke Karaoke Karaoke

Dat is compleet zoals het er staat, inclusief tegels, keukenblokje, electra, plumbing etc. (Behalve het meubilair natuurlijk.)
Exclusief: Vergunningen, aansluiting op Noreco Power, waterleiding vanaf de straat tot huis.
Het hele huis is in beton, met bamboo afwerking op de veranda. De amacan op de buiten muur is slechts versiering.
Het hele dak is uit staal opgebouwd, de mahonie houten vloer wordt gedragen door stalen balken.
balikbayan
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 03, 2017, 10:51:18 »

Zeer netjes  Top
Roland
Member
*

Vooruit met de geit een biertje op zijn tijd!

rolandkuysten@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 03, 2017, 12:45:04 »

Zeer netjes ... je kan er zo gaan wonen  Tongue  Wink

Allways look on the bright side of life!

https://vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer of lapto
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 03, 2017, 06:41:12 »

Kom er aan.
 Zwijgen ! hoera ! Happy Alles Daaaaag
MR-X
Member
*

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 05, 2017, 08:09:07 »

Ja, als je een stuk of 6 huisjes bouwt  zou je er van kunnen leven.
Wel in plaats waar veel foreigners zitten.
15 euro / dag  x 6  =  90 euro/dag x 20 =  1800 euro/maand  (ik tel 2/3 van de tijd bezet). Dollareyes Dollareyes Dollareyes
Zijn de tekeningen met autocad gemaakt ??

theo54au
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 05, 2017, 07:54:44 »

Ik weet niet waar die E-15 per dag vandaan komt (dat is Php.822) Maar Mike, mijn buurman (Mike's Dauin Beach Resort) wil hem verhuren voor Php.3000-3500 per dag. Verder heb ik geen ruimte voor 6 van die hutten, wel wil ik nog een tweede bouwen.
Verder heb ik aan 800 euro/maand meer dan genoeg om van te leven, ik betaal geen huur.
Er komt nog een solar systeem op het dak, wat meer energie genereert dan ik verbruik, zelfs met AC 24/7. Dat betekent dat ik ook geen electra rekening meer heb.
De offerte die ik heb voor het hele systeem plus installatie is Php.115.000 
Jan Korf
Member
*

Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 06, 2017, 12:46:33 »

Ziet er verdomd leuk en goed uit, mijn complimenten.

Hg Jan
MR-X
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 06, 2017, 07:58:46 »

Die 15 euro was een lage inschatting van mij.....   maar als je 3000-3500 kunt vangen  ca, 60 euro/dag is het nog rendabeler  Dollareyes Dollareyes Dollareyes

solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 07, 2017, 09:16:38 »

Mooi huisje Theo .Of het commercieel haalbaar is ,heb ik mijn twijfels over .Maar daar was het je toch in de eerste instantie ook niet om te doen.En je hebt gelijk je privé op den duur heb je niet meer als je zoveel aanloop hebt .En trouwens als je een gastenhuis als dat hebt dan zijn ze ook sneller vertrokken.Solar is een goed ding ,maar als het zou gaan om permanente bewoning is het niet rendabel .Aan de andere kant is het een gasthuis en niet een huurhuis dus als je het gaat verhuren dan zou ik echt kijken wat er in zit comp,aircon enz sommigen zeggen ok het is maar gehuurd weet je wel.
Dan die onzin van dubbele bedrading vergeet het maar .Noodstroom is en blijft de oplossing voor een generator.
Dan het andere ding is als je huisje leeg staat kun je de stroom terugleveren aan je leverancier .maar dan moet ook verbruiken anders krijg je het niet terug .Dat wil zeggen dan moet je ook aangesloten zijn op je eigen stroom netwerk.
Alles met al pracht van een woning als gastenverblijf, Ik weet zeker dat je iemand er bij hebt gehad die er verstand van had en die zijn hier moeilijk te vinden. 
Pablo
Member
*

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 09, 2017, 05:49:31 »

Ik heb net zelf 3 solar installaties aangelegd. Twee waren een vervanging van 20 jaar oude installaties. Les: Als je KAN, dan een net-coupled system en GEEN batterijen. Maar neem een installateur die bewezen heeft dat hij de permits van je stroomleverancier kan krijgen want er zijn veel beunhazen die het gewoon niet klaar krijgen. Ik moest wel met batterijen werken omdat hier geen netstroom ter beschikking is, maar ALS je met batterijen gaat werken, dan zijn Lithium batterijen van Winston de beste oplossing, maar wel een grote investering. En een generator als noodstroom is beter als batterijen, maar kijk dan even of je de airco's op dezelfde groep zet, misschien wil de een kleinere generator installeren en de airco's niet gebruiken als de generator draait.
Leuk huisje overigens en ik denk dat je gasten met P3000 heel tevreden kunnen zijn. Je hebt duidelijk veel gemaakte fouten vermeden en de kwaliteit straalt ervanaf. Je hebt de juiste manier gevonden om het te bouwen met je contractor, denk ik.

Langzaam op dreef.
theo54au
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 10, 2017, 03:06:13 »

Je hebt de juiste manier gevonden om het te bouwen met je contractor, denk ik.

Daar ben ik ook van overtuigd, achteraf. Ik had 3 offertes aangevraagd, met alle 3 gesprekken gehad en ik had het beste onderbuik gevoel bij de contracter die het heeft uitgevoerd. Hij was ook nog de goedkoopste, maar dat is niet van doorslaggevende aard bij mij. Belangrijkste was dat ik er zelf geen omkijken naar had. Ik was wel elke dag aanwezig bij de bouw, maar dat was meer interesse dan dan noodzaak. Hij en zijn vrouw hadden de touwtjes stevig in de handen. Achteraf een hele goede keuze gebleken.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: