Dutch PH Forum
Oktober 19, 2018, 03:01:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
  Print  
Auteur Topic: Eureka !!!  (gelezen 54936 keer)
Dolfijn
Member
*
Geslacht: Man

« Antwoord #350 Gepost op: Januari 12, 2018, 03:56:14 »

Geluidsoverlast in je directe woonomgeving is veelal, zoals in jouw situatie, blaffende honden, gekraai van hanen die diep in de nacht beginnen en Video-K met keiharde muziek en een vocalist(e) die tracht te zingen maar wat meer op blerren lijkt. In een subdivisie zou het met het huishoudelijke reglement snel moeten zijn opgelost dus....maar...!! Elders ligt het er gewoon hoe strikt men in een barangay regels wenst na te leven, want die zijn er wel degelijk. Hangt er vanaf wie degene(n) is/zijn die de overlast veroorzaakt en nog meer. Denk trouwens dat met name de overlast door hanen nog het lastigste is omdat ongedaan te krijgen.
Ik heb me, bij mijn laatste verhuizing, al weer enige jaren geleden, van te voren goed georiënteerd op aanwezigheid van honden en hanen. Uiteraard geen garantie voor de toekomst maar tot dusver heb ik geen enkele reden tot klagen en ik woon niet in een subdivisie.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
wuppie
Member
*

« Antwoord #351 Gepost op: Januari 12, 2018, 06:19:14 »

https://www.facebook.com/antinoisepollutionph/posts/1464362503775123

Civil Law of the Philippines:
Republic Act No. 386 article 26

'Every person shall respect the dignity, personality, privacy and peace of mind of his neighbors and other persons'

Revised Penal Code 287

'Unjust Vexation' - The Supreme Court defined unjust vexation as any human conduct which, although not productive of some physical or material harm, would unjustly annoy or irritate an innocent person. The paramount question is whether the offender’s act causes annoyance, irritation, torment, distress or disturbance to the mind of the person to whom it is directed.
RonB
Member
*

Appelscha voor Body and Mind.

« Antwoord #352 Gepost op: Maart 11, 2018, 12:45:55 »

Hallo Theo, ik begrijp goed wat je bedoeld  maar is dat praktisch? Ik begrijp dat jullie ook in NL wonen, en hier heeft je vrouw toch ook graag contact met andere pinays?

www.bedandbreakfastappelscha.com
bij drents-friese wold, woonslaapkamer met eigen badkamer prive-entree+wifi vanaf 45,-
solar
Member
*

Leef en wordt niet geleefd

cb-video
« Antwoord #353 Gepost op: Maart 11, 2018, 01:10:29 »

Hallo Theo, ik begrijp goed wat je bedoeld  maar is dat praktisch? Ik begrijp dat jullie ook in NL wonen, en hier heeft je vrouw toch ook graag contact met andere pinays?

Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Welkom Welkom Welkom
RonB
Member
*

« Antwoord #354 Gepost op: Maart 12, 2018, 12:07:19 »

Hallo Solar, bedankt voor je reply wat is er aan de hand op deze site? Woon je ook in NL?

bij drents-friese wold, woonslaapkamer met eigen badkamer prive-entree+wifi vanaf 45,-
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #355 Gepost op: Maart 12, 2018, 12:58:21 »

Hallo Solar, bedankt voor je reply wat is er aan de hand op deze site? Woon je ook in NL?
Je moet er weer een beetje inkomen na 4 jaar denk ik. Ik snap dit topic ook niet helemaal meer maar volgens mij schiep jij o.a. de verwarring. Om de verwarring wat groter te maken, heb jij een B&B? Ik reis nogal wat rond als ik hier ben dan is het wel handig om wat adressen te hebben.

N.B. Solar woont in Dipolog PH.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
theo54au
Member
*

« Antwoord #356 Gepost op: Maart 13, 2018, 06:05:44 »

Hallo Theo, ik begrijp goed wat je bedoeld  maar is dat praktisch? Ik begrijp dat jullie ook in NL wonen, en hier heeft je vrouw toch ook graag contact met andere pinays?

Hi Ron, aangenomen dat ik de genoemde "Theo" ben, weet even niet waar je op reageert, maar om even wat aanname's uit de weg te ruimen:
1. Ik woon niet in Nederland (Weet ook niet waar je dat vandaan haalt)
2. Mijn echtgenote heeft helemaaaaal geen behoefte aan contact met andere Pinays,.......... integendeel.  

Welcome back!   Top
« Laatste verandering: Maart 13, 2018, 06:16:12 door theo54au » Gelogd
RonB
Member
*

« Antwoord #357 Gepost op: Maart 15, 2018, 11:22:23 »

Bedankt altijd leuk om weer welkom  te zijn. Ik meen het ergens gelezen te hebben. Zelf heb ik met een kleine onderbreking 3 jr  in Dumanjug  Cebu gewoond en ben sinds een jaar weer terug in Friesland, voornamelijk om gezondheids reden.
Maar mijn asawa moet erg wennen sommige pinays  hier zijn vergeten waar ze vandaan kwamen. Met als gevolg weinig kontact. Ook hebben we omdat mijn asawa met haar inburgering bezig was ook weinig pogingen gedaan om kontacten te leggen. Dit is in  een  notedop  mijn verhaal.

solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #358 Gepost op: Maart 16, 2018, 02:19:17 »

Met een voet in Friesland de ander in Drente Maar toch verscheidende zondagen doorgebracht daar. Pony rijden , stoomtrein en de enige grote speeltuin in de buurt. Wel lang geleden (1970)
Witte Beer
Member
*

Het gras bij de buren is altijd groener

« Antwoord #359 Gepost op: Maart 16, 2018, 02:39:45 »

.....Maar mijn asawa moet erg wennen sommige pinays  hier zijn vergeten waar ze vandaan kwamen. Met als gevolg weinig kontact. Ook hebben we omdat mijn asawa met haar inburgering bezig was ook weinig pogingen gedaan om kontacten te leggen. Dit is in  een  notedop  mijn verhaal.
Vergeten waar ze vandaan kwamen, cryptisch.... het leest als de perfecte inburgering maar zo bedoel je het niet denk ik.

Bedoel je misschien dat ze arrogant zijn geworden (negatief) of dat men geen zin heeft in dat negatieve chiessmiess gedoe waardoor veel afhaken (positief).

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, het hangt af van het uitgangspunt. In PH zeg ik dat ook vaak, meestal omdat men daar snel kapsones krijgt. Part of the culture lijkt het wel. Never forget where are you coming from. Arrogantie is een slechte eigenschap.

Gelukkig is hij die de wijsheid vindt (beatus homo qui invenit sapientiam)
theo54au
Member
*

« Antwoord #360 Gepost op: Maart 16, 2018, 07:03:32 »

Bedoel je misschien dat ze arrogant zijn geworden (negatief) of dat men geen zin heeft in dat negatieve chiessmiess gedoe waardoor veel afhaken (positief).

Het eerste waar ik aan moest denken was het artikel "Welkomscomitee" in http://www.holland-philippines.com/  (Klik aan de linkerkant op "Filip.Meisjes" en dan op "Welkomscomitee")  Een van de belangrijkste redenen dat Philippinos afhaken van contacten.
solar
Member
*

cb-video
« Antwoord #361 Gepost op: Maart 16, 2018, 09:11:38 »

O zo juist Theo. Zodra het om groepsverband gaat in Nederland "Dan moet je gaan oppassen" Het heeft al veel relaties naar de knoppen geholpen Vooral als het gaat om scheidingsprocedures hebben ze altijd wel iemand die je gaat helpen om je man totaal blut te maken. Het wordt ze in nederland ook wel gemakkelijk gemaakt vooral als ze al een nederlands paspoort hebben Je krijgt een huis een uitkering en alles wat je maar wilt , als je maar zielig genoeg doet . En toneel spelen zijn ze mee groot gebracht hier op school, dus geen probleem.
En denk erom hier kun je niet scheiden maar in Nederland wordt ook de scheiding in de filipijnen als einde huwelijk op papier geaccepteerd en kun je hier weer trouwen. En gemakkelijk je filipijnse echtgenoot naar nederland laten komen.

Let wel dat ze niet allemaal zo zijn. Maar ik ken enkele voorbeelden en niet alleen met filipijnse meisjes ,maar ook met thaise vrouwen (derde wereldlanden) Nederland is een perfect land voor dit soort dingen zodra je een paspoort hebt ,hoef je niet meer voor jezelf te zorgen er wordt voor dit soort mensen gezorgd .Het is zo zielig z'n vrouwtje alleen  Zwijgen ! Dagobert DuckDagobert Duck

Moet je als man is proberen in de Filipijnen , Gehaaid dat je geen poot hebt om op te staan , niemand die je helpt en alles kwijt

Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
  Print  

Ga naar: