Dutch PH Forum
Oktober 19, 2018, 03:01:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3
  Print  
Auteur Topic: hoe herken en voorkom je bedrog, oplichting en diefstal?  (gelezen 14525 keer)
Jan Korf
Member
*
Geslacht: Man

Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby

« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 25, 2015, 02:00:08 »

Jan, als zij puur op basis van het het natellen door jou direct 3000 bijlegt, dan klinkt dat inderdaad niet al te fris.
/quote]

Ik doe het altijd in elk land want dit is een internationale oplichters gewoonte.
Ook bij de moneychangers in Dumaguete tel ik het na maar daar nog nooit iets van gemerkt.

Hg Jan
Baron von Munchhuizen
Member
*

Blieft u een koekje bij de thee?

« Antwoord #26 Gepost op: September 03, 2016, 03:43:42 »

Na meerdere keren in azie gereisd te hebben ben ik meerdere keren opgelicht en zelfs is een keer bestolen. Ik heb wel is begrepen dat iedereen die veel reist wel is in z'n leven bestolen is.

Taxi oplichting:
De taxi oplichting met de meter die kapot of verkeerd werkt is al veel besproken. Een les die ik geleerd heb is, niet ingaan op een taxidriver je jou aanspreekt. Beter zelf een taxi uitkiezen, dan uitgekozen worden.  Hebben jullie nog meer tips hoe je voorkomt dat je de verkeerde taxi uitkiest. Of valt dit niet te voorkomen en is het gewoon een kwestie van geluk en pech ?

Als ik in de taxi zit en ik merk dat ik een foute taxidriver uitgekozen heb, dan ben ik bang dat ze mij naar een stille plek toe rijden, daar beroven en mij berooid achterlaten. Want ja dan ben ik toch het ideale slachtoffer. Vol bepakt, moe van de vlucht, in een nieuwe stad en altijd wel contant geld opzak.

Aan de andere kant, hoe minder risico je wilt lopen hoe meer je betaalt. Ik heb namelijk geen zin om elke keer een hoteltaxi te nemen.

Beroving:

Ik ben wel is beroofd op straat. Waardevolle spullen zoals paspoort, telefoon en portemonnee heb ik altijd in een broekzak met ritsafsluiting. Er kwam een groep zwerfkinderen op mijn afgerend en ik had net shampoo gekocht in 7-11 en hield dat vast in een plastic zak. Deze plastic zak trokken ze uit mijn handen en rende weer weg. Hebben jullie ook wel is een beroving meegemaakt of is dit gewoon pech ?

De titel is dan ook hoe voorkom je nare situaties. Hoe voorkom je verhoogde risico situaties ? Net zoals bij vliegtuig ongelukken er is nooit 1 reden/oorzaak voor het ongeluk, maar altijd meerdere aan eenschakeling van oorzaken.

Ha die Alex, alles good joong?

-Wil graag reageren: een beroving vind ik het niet als kinderen je iets uit je handen grissen. Bij een beroving hoort toch naar mijn idee minstens bedreiging bij.
-Verdoofd door (KO druppels?) iets in je drankje. Nu dat is de freule ook al gebeurd ... in Duitsland. Door een Filipino. Heeft haar 2000 Dmark gekost, en is enkele dage  versuft geweest. Ze zal mij niet zeggen wie het was, zelfs als ze het weet. Want die zou ik nu nog zeer hardhandig aanpakken, mede omdat hij haar ook bedreigd had met een groot mes. Overigens, ergens in dit forum heb ik de naam genoemd van een doorzichtige "nagellak" die verkleurt als je je vinger dan in een drankje steekt waar KO druppels in zijn gedaan.
-ja, meter on in de taxi. Doet hij dat niet (vaak vraag ik het al voordat ik instap en stap ik niet in als ze een vaste prijs willen maken) dan zeg ik dat meteen bij de erste 30 meter: put your meter on. Doet hij dat niet, begint te zeiveren, gooi ik onder het rijden de deur open, fluit op mijn (altijd bij mij!9 poltie )guard) fluit en gil: Help police, kidnap en dat soort dingen. Vaak wordt dan rakelings de deur eruit gereden door ander verkeer dus hou je ledematen wel binnenboord als je dat doet.
Ook heb ik al ooit een mes op het dashboard gelegd en gezegd dat als ie me bezeikt (daja-ang oid) ik hem een groot kruis over zijn gezicht maak, zodat ik de politie hem kan beschrijven..
Zijn we onderweg en de meter blijkt te zijn gemanipuleerd dan pak ik het wat subtieler aan, vanwege "gezichtsverlies" voor de driver en de daaruit mogelijk voortkomende problemen. Ik zeg dan, je moet zeggen tegen je baas, de verhuurder, dat je taximeter kapot is want dit kan niet Ik betaal altijd x en geef wat fooi dus ik wil 100 (voorbeeld) betalen. Wil hij dat niet en wil ie veel meer geld dan zeg je dan halen we er maar de politie bij, dan kan die de meter controleren en je baas verbaliseren.

Verde, ik wil geen kontakt met Filipino´s, de mannen dus, "zomaar". Ik maak geen praatje met ze, koop niets van hen, laat me niet aanspreken, niet in een bar of waar dan ook. Alleen onze eigen guards (waar we wonen) en daar waar je het niet kunt ontlopen zoals de taxi chauffeur. Ben hetero dus heb mijn handen al vol met al die vrouwen daar!

schreeuwen copulatie
« Laatste verandering: September 03, 2016, 04:09:11 door Baron von Munchhuizen » Gelogd

Als het maar waar is, zei de politie-commisaris
Alias Baron in Barong, Sir Dutchjack, Baron Biero (= grapje / joke)
Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #27 Gepost op: September 03, 2016, 04:02:24 »

In totaal bijna 5 jaar in de Filipijnen geweest / geleefd. Twee weken cebu, een week Dumaguette, paar keer Makati en verder alleen Manila, en wel Ermita en Malate. Ik heb nooit een document bij me (behalve als ik weet dat ik het nodig heb zoals visum verlengen, en dan in omhangbuidel op mijn borst onder mijn hemd). Zo ook grotere bedragen alleen in de buidel. Maar als ik gewoon de straat opga, colaatje drinken en zo, dan heb ik toch wel 1500 - 2500 peso bij me (je weet maar nooit, soms is het beter geld bij je te hebben, problemen afkopen of bij een roof gewoon de berover tevreden stellen ipv gevecht of mes of zo.)
Ik laat mijn broeken op maat in de Fil. maken (15 - 20 euro compleet incl stof) met extra diepe zakken tot op de knie voor en achter met deze " wonder" tape, die "kritsel" tape. Ik verdeel mijn geld dan over al mijn zakken, daar een van 1000, daar paar 500 biljettten, daar 100, daar 50 enz. Het kleingeld, de 20 peso biljetten en munten in een knipbeursje in mijn borstzak van het overhemd. Als lokmiddel, als ze wat willen nemen ze dat maar, hebben ze 100 peso of zo.
Mijn draagtas draag ik op mijn borst, en er zit niks van echte waarde in. Wc papier. handdoekje, taser en zo, dat soort dingen. Ook goed als ze je in de borst willen steken als bescherming.
Behalve zakkenrollen en een keer probeerde iemand mijn beursje uit mijn borstzak te grissen heb ik nog nooit wat meegemaakt. Eigenlijk toch zelf wel wat verbaasd daarover als ik zo terugdenk ....

I've been Ripped ! Met de zweep
« Laatste verandering: September 03, 2016, 04:15:32 door Baron von Munchhuizen » Gelogd

MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #28 Gepost op: September 03, 2016, 09:06:30 »

Vorige week even met 4 Nederlanders naar Porto Galera geweest......
We hadden de JAM liner bus op Buendia genomen.
Bij aankomst op de boot merkte Jan de oudste van het stel dat zijn Portemonee   weg was met 35.000 peso die hij net hiervoor in Manila gewisseld had
en zijn bankpas was ook weg.
Hij was de laatste die de bus verliet van ons groepje....  bus was leeg behalve de voorste 4 stoelen daar zaten nog Filipijnen.
Dus een van hen moet de beurs gerold hebben of 1 van de porters die je bij aankomst meteen aanvallen !!

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af

Alexkorphil
Member
*

« Antwoord #29 Gepost op: September 03, 2016, 03:34:35 »

Hoi Baron,
Je hebt wel gereageerd in een oud onderwerp, maar wel leuk om mijn eigen tekst weer is te lezen.

Ach ik word ook welke dag ouder en kan oplichting en beroving beter relativeren nu. vroeger was ik vrij principieel en daarmee zat mijn karakter mij in de weg in de op de filipijnnen. Op de filippijnnen moet je heel veel kunnen relativeren.

Ik heb nu geleerd horen zien zwijgen Horen Zien Zwijgen

« Laatste verandering: September 03, 2016, 03:49:17 door Alexkorphil » Gelogd
Alexkorphil
Member
*

« Antwoord #30 Gepost op: September 03, 2016, 03:36:37 »

Bij aankomst op de boot merkte Jan de oudste van het stel dat zijn Portemonee   weg was met 35.000 peso die hij net hiervoor in Manila gewisseld had
Hij was de laatste die de bus verliet van ons groepje....  bus was leeg behalve de voorste 4 stoelen daar zaten nog Filipijnen.
Dus een van hen moet de beurs gerold hebben of 1 van de porters die je bij aankomst meteen aanvallen !!

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af

Er zijn reisverzekeringen die diefstal van contant geld mee verzekeren. Vanzelfsprekend wel aangifte doen bij de politie, maar dat is een formaliteit.
Alexkorphil
Member
*

« Antwoord #31 Gepost op: September 03, 2016, 03:41:26 »

Er zijn tegenwoordig riemen met een ritsje waar je contant geld in kan doen.

Dus niet zoals ik vroeger wel is zag met zo'n moneybelt voorop je buik.
MR-X
Member
*

« Antwoord #32 Gepost op: September 04, 2016, 06:05:37 »

Ja we hebben het nagekeken en bij Interpolis is std. 350 euro geld meeverzekerd.... 
Ikzef heb Global Alianz en daar ben ik voor 1000 euro verzekerd voor kontant geld, je moet wel kunnen aantonen dat je het ook bij had
door bv een bankafschrift dat je het gepind hebt...

Pangasinan
Member
*

« Antwoord #33 Gepost op: September 04, 2016, 04:40:36 »

Behalve zakkenrollen en een keer probeerde iemand mijn beursje uit mijn borstzak te grissen heb ik nog nooit wat meegemaakt. Eigenlijk toch zelf wel wat verbaasd daarover als ik zo terugdenk ....

Misschien hoef je niet zo verbaasd te zijn want vaak is het uitstralen van alertheid/oplettendheid/vastberadenheid voldoende om ze af te schrikken. Er zijn immers genoeg potentiele slachtoffers en daar kiezen ze de makkelijkste uit. Zo lang er mensen in je omgeving zijn die net wat minder alert zijn, net wat minder oplettend zijn, wellicht net wat meer dronken zijn, dan zit je goed.

Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #34 Gepost op: September 05, 2016, 10:50:49 »

Bij aankomst op de boot merkte Jan de oudste van het stel dat zijn Portemonee   weg was met 35.000 peso die hij net hiervoor in Manila gewisseld had
Hij was de laatste die de bus verliet van ons groepje....  bus was leeg behalve de voorste 4 stoelen daar zaten nog Filipijnen.

MR-X   Hoedje af Hoedje af Hoedje af

Holy shit !! 35.000 peso, dat zijn zo een 700 peso. Gvd dat is veel geld. En zeker in de Filipijnen !  Waar had ie die beurs? Kontzak, tasje?

MR-X
Member
*

« Antwoord #35 Gepost op: September 05, 2016, 11:02:28 »

Beurs in zijn kontzak  !!!
Ja stom om zoveel cach in je portemonee te hebben...!

Die andere Nederlander hadden  ze ook bestolen.....had 45.000 peso gewoon los in zijn koffer gelegd en deze niet afgesloten
de dag erop was 1 dame van de housekeeping ineens vertrokken en miste hij zij 45 briefjes van duizend !!
ook eigen schuld.. altijd slot op je tas of geld in safe als er die is.

Mr_X   Hoedje af Respect Respect
Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #36 Gepost op: September 05, 2016, 11:09:24 »

Er zijn tegenwoordig riemen met een ritsje waar je contant geld in kan doen.

Dus niet zoals ik vroeger wel is zag met zo'n moneybelt voorop je buik.

Die buideltjes voor op de buik en zeker op de rug zijn prima: als afleidingsmanoevre.- Stop er een rol wc papier in (sowieso handig in de PH). En verstop je geld elders.
 Zwijgen ! Okay, ik heb nog een geheimtip. Van de freule. In Robinson mall ermita in die hele grote winkel (hoofdingang links af, dan eerste grote zaak (Robbinson department store) aan de lichterkant, neem een van de roltrappen naar de dames ondergoed en lingerie afdeling. Als je daar naar binnen loopt vraag je (het is aan de linkerkant tegen de muur) naar de damesslips met geheime zak met rits. Zijn grote slips, niks sexy, en ook in grote maten. Wit 70 peso zwart 90 peso.
Nu, trek die aan, en je vrouw ook, kun je VEILIG veel geld meenemen. Je kunt er ook geld pinnen, even het toilet op en je loopt (meerdere malen pinnen) veilig met 50.000 peso de zaak uit.
Ook een zeer attent kado voor dames in de hoereca. Heel anders dan zo een sletterig niemendalletje wat ze meestal krijgen van de mannen omdat DIE dat leuk vindt.  Eens een slip waar aan haar bij gedacht is (snachts met de jeepney naar huis met hun "zwaar" verdiende geld en dan overvallen worden komt dagelijks voor!.  

De shit is inderdaad dat in Puerto Galera en zo heel weinig ATM´s zijn en dan ook nog vaak leeg of off - line.
Ik heb mijn broer ook al eens met western union geld (40.000 peso) moeten sturen naar Puerto galera omdat ie daar stond met zijn bank kaart en nergens geld kreeg.
Ja, en als ie mij (of een andere vriend of kennis) nou niet gehad had .....    Janken Janken

Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #37 Gepost op: September 05, 2016, 11:16:34 »

Ik heb ooit, ik meen in dit forum, aan mensen die op vakantie zijn, aangeboden bij ons "thuis" in de safe spullen voor hen te bewaren. Is nooit iemand op ingegaan. Tja. Lopen liever bezopen met pasjes,  paspoort, retourticket en cash ´s nachts of laat in de avond over straat.

Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp Ikke nie begrijp

Dolfijn
Member
*

« Antwoord #38 Gepost op: September 05, 2016, 08:28:02 »

Holy shit !! 35.000 peso, dat zijn zo een 700 peso. Gvd dat is veel geld. En zeker in de Filipijnen !  Waar had ie die beurs? Kontzak, tasje?[/color]
Slip of the pen natuurlijk, je bedoelt de Hollandse peso oftewel de euro he he.....!!

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #39 Gepost op: Oktober 23, 2016, 05:49:00 »

Wat wij doen is:
we gaan met cash (bv 2 of 3 biljetten van 500 euro) naar een (of "onze) bank daar en laten hen een moneychanger bellen en met de peso´s naar de bank komen. Dan laten we de peso´s aan de bank uitbetalen en meteen door de vals geld en telmachine doen. Dan geven we de euro biljetten aan de bank die die ook weer op echtheid controleren. Dan gaan we naar buiten, stappen meteen in een taxi en ermee naar ons condo. Zeker niet ermee rondlopen.

Zwijgen ! Zwijgen !

Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #40 Gepost op: Februari 08, 2017, 12:00:10 »

Manila taxi´s februari 2017

Ben weer in Manila, een jaar overgeslagen, toch wel erg leuk hier weer te zijn.
Woon nu in een condo op de 41 ste etage op een steenworp afstand van Robbinson mall Ermita.

Update: veel meer veiligheidsgevoel, de straten zijn stukken schoner vooral gezuiverd van die groepen bedelende en klierende jeugd (annex zakkenrollers en berovers). Denk daar zaten ook veel drugsgebruikers bij.  
Het tekort aan geld is nog even groot, dat merk je toch wel. Wat zijn ze hier "geil" op een tip of een gift (bedelaars).

Voor mij is de grootste irritatie eigenlijk (weer) de taxi´s. Daarom een paar vragen tot jullie, om mij met kennis te wapenen n in mijn dagelijkse strijd tegen de taxi hufters bende. NIET ALLEN dus! Zijn beslist ook wat eerlijke tussen. En die geef ik dan graag wat meer fooi.

1- die 10 peso die erbij kwam paar jaren geleden bovenop het startgeld van de taxi (van 30 naar 40) en wat later er weer vanaf ging. Al die stickers met 10 peso erbij zaten in 2 dagen in elke taxi, maar dat het er weer vanaf ging daar heb ik geen sticker van gezien. De meters beginnen met 40 peso bij het aanzetten. Is 40 peso inderdaad het huidige startgeld?

2- Is er weer of nog een telefoon nummer waar je oplichtende taxichauffeurs of diegenen die weigeren de meter aan te zetten, of bij het vermoeden van een gemanipuleerde meter, kunt melden.

3- Nu al paar keer weer meegemaakt dat de chauffeur bewust alle (bekende) files opzoekt. iedere andere verkeersdeelnemer laat voorgaan om maar die meter te laten tikken. Echt van een rit van hooguit 15 min dusdanig "zeikt" dat het 45 minuten wordt en dus ook een stuk duurder. Een reed zelfs "per ongeluk" een parkeergarage in.
Zou bijna zeggen wordt alweer hoog tijd wat "effectiefs" bij  mij te steken

$- Wat vinden jullie, wel of niet het er op aan laten komen en er zelf de politie bij roepen.

MR-X
Member
*

« Antwoord #41 Gepost op: Februari 08, 2017, 02:49:49 »

Jack..als je een smartphone hebt  WAZE  installeren   gratis app in de Playstore...

Dit is een navigatieprogramma en werkt redelijk goed, ook in Manila !!!
Wel je GPS en Data aanzetten (neem aan dat je PHP sim hebt).

Dolfijn
Member
*

« Antwoord #42 Gepost op: Februari 08, 2017, 05:09:44 »

Woon nu in een condo op de 41 ste etage op een steenworp afstand van Robbinson mall Ermita.

Update: veel meer veiligheidsgevoel, de straten zijn stukken schoner vooral gezuiverd van die groepen bedelende en klierende jeugd (annex zakkenrollers en berovers). Denk daar zaten ook veel drugsgebruikers bij.  
Het tekort aan geld is nog even groot, dat merk je toch wel. Wat zijn ze hier "geil" op een tip of een gift (bedelaars).

Voor mij is de grootste irritatie eigenlijk (weer) de taxi´s. Daarom een paar vragen tot jullie, om mij met kennis te wapenen n in mijn dagelijkse strijd tegen de taxi hufters bende. NIET ALLEN dus! Zijn beslist ook wat eerlijke tussen. En die geef ik dan graag wat meer fooi.

1- die 10 peso die erbij kwam paar jaren geleden bovenop het startgeld van de taxi (van 30 naar 40) en wat later er weer vanaf ging. Al die stickers met 10 peso erbij zaten in 2 dagen in elke taxi, maar dat het er weer vanaf ging daar heb ik geen sticker van gezien. De meters beginnen met 40 peso bij het aanzetten. Is 40 peso inderdaad het huidige startgeld?

2- Is er weer of nog een telefoon nummer waar je oplichtende taxichauffeurs of diegenen die weigeren de meter aan te zetten, of bij het vermoeden van een gemanipuleerde meter, kunt melden.

3- Nu al paar keer weer meegemaakt dat de chauffeur bewust alle (bekende) files opzoekt. iedere andere verkeersdeelnemer laat voorgaan om maar die meter te laten tikken. Echt van een rit van hooguit 15 min dusdanig "zeikt" dat het 45 minuten wordt en dus ook een stuk duurder. Een reed zelfs "per ongeluk" een parkeergarage in.
Zou bijna zeggen wordt alweer hoog tijd wat "effectiefs" bij  mij te steken

$- Wat vinden jullie, wel of niet het er op aan laten komen en er zelf de politie bij roepen.
Ik herken het in die zin dat, ofschoon ik geen frequente MNL bezoeker ben of beter gezegd er al jaren niet meer kom. Maar de laatste tijd constateer ik dat ze (die taxi hufters) er ook in Cebu een houtje van kunnen.
De voorbeelden die je aanhaalt, zoals b.v. opzettelijk omrijden, files opzoeken en meer van dat soort fratsen. Lijkt me simpel, zou tegen die eikel zeggen stoppen, uitstappen en betaal hem of wat de meter aangeef of het bedrag wat op de meter stond voor dat ie met die fratsen begon.
Of het werkt enz. dat zal je een keer uit moeten proberen.
Bij opzettelijk omrijden en je weet goed de weg hem ff duidelijk maken dat ie een andere en juiste en kortere route moet rijden, kan natuurlijk ook helpen.
Theorie hier is wat gemakkelijker als het uitvoeren in de praktijk. Het is en blijft: still more fun in the PH.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
wuppie
Member
*

« Antwoord #43 Gepost op: Februari 08, 2017, 07:05:02 »

Flagdown rates taxi:

Gaat  weer terug naar 40 peso. Nu nog 30 officieel....

http://news.abs-cbn.com/video/news/02/08/17/flagdown-rate-sa-taxi-posibleng-ibalik-sa-p40
Freddy
Moderator
Member
**

« Antwoord #44 Gepost op: Februari 10, 2017, 02:38:06 »

Beste Baron,

wij gebruiken al jaren de app Grab, je weet welke chauffeur je ophaalt want je ziet zijn gegevens kosten zijn vooraf bekend en al heel veel keren gebruikt nog never gelukkig gezeik en of gezanik gehad over geld, en er zijn wat van die tol wegen in en rond manila vragen netjes of zij daar over heen mochten om de file te ontwijken, kosten van de tol uiteraard voor de passagier...dus tipje

probeer Grab eens https://www.grab.com/ph/
MR-X
Member
*

« Antwoord #45 Gepost op: Februari 10, 2017, 09:10:05 »

Grab werkt goed....  je moet wel een smartphone hebben met internet verbinding !!!
Uber hebben ze ook in MNL en CEBU  deze zijn altijd duurder als Grab  of Metered Taxi.....  dus niet doen... Politie Politie Politie

MR-X  Hoedje af Hoedje af Hoedje af
Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #46 Gepost op: Februari 11, 2017, 03:58:12 »

Ik heb geen smartphone. Wel gisteren een kaart van Malate gevonden. Is al een hele hulp. Zeker in combinatie met een knetterende taser.

wuppie
Member
*

« Antwoord #47 Gepost op: Februari 11, 2017, 11:41:16 »

Net op tv, flagdown rate as of feb 13 40 peso
wuppie
Member
*

« Antwoord #48 Gepost op: Februari 12, 2017, 08:09:50 »

http://newsinfo.inquirer.net/870832/p40-taxi-flagdown-rate-effective-today

Starting today, taxi riders nationwide, including those in Metro Manila, will have to pay a flagdown rate of P40 after the Land Transportation Franchising and Regulatory Board (LTFRB) approved the provisional increase.

Although the rate for the first 500 meters will go up by P10, the fare for the succeeding meters and waiting time will remain the same.

In the same order signed on Friday, the LTFRB said the flagdown rate for the Cordillera region would be P35 for the first 400 meters.

Baron von Munchhuizen
Member
*

« Antwoord #49 Gepost op: Februari 14, 2017, 12:50:22 »

Even samenvattend dus: 40 + 10 voor de eerste 500 mtr + ?? voor de volgende ?? mtr.

Dat gedoe met sighseeing toer (ongevraagd rondrijden en files op zoeken) Heb ik als volgt opgelost. Ik weet weer de ritprijzen en draai het nu om, bv Robbinson mall 60 peso, take it or leave it. Dat is dan de normale ritprijs met een kleine tip.

Maar als men je weigert, .... Soms word je wel eens geweigerd hier in manila voor ritjes van nog geen 2 km bv van Robbinson mall naar Malate church. Ik meen dat dat ook verboden is. Wat kan ik dan het beste doen. Want ik heb de pik in op dat gezeiver met die taxi´s. Wil het hun zo vervelend mogelijk maken als ze niet normaal hun werk willen doen. Wil daar zelfs een vereniging voor oprichten. Nl. de Angry Taxi Birds, de ATB.
Allen bewapend met een politiefluit, dus priet .... en uit alle hoeken en gaten stromen dan de ATB op het geluid af en maken het de betreffende chauffeur zo ongezellig dat ie bij een volgende keer  zich nog eens bedenkt.

schreeuwen Met de zweep Moord Uitleggen Stom Stom Stom

Pagina's: 1 [2] 3
  Print  

Ga naar: