Dutch PH Forum
Juni 16, 2019, 05:45:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Auteur Topic: Schoonmoeder  (gelezen 26778 keer)
pagud
Member
*
Geslacht: Man

only a good man can judge me

« Gepost op: September 13, 2010, 11:17:32 »

Mijn schoonmoeder , ja , vorig jaar , hebben we haar een gouden hanger met ketting gekocht , toen we het haar als pasalubong gaven , zij ze ruw weg , i want money ?? Ik niet op gereageerd .  Dit jaar , toen ik aankwam , hebben we haar een enveloppe overhandigd met 8000 php , weeral was ze niet kontent Ieder maand zenden we 5000 php , ze woont in haar dochters huis en heeft verder geen onkosten .
Toen ik de muren aan het zetten was van mijn nieuw huis , zij ze ruw weg , je kan 250.000 php betalen voor je " pader " , maar je kan me geen nieuw televisie geven ....... .Ondertussen , heb ik wel de surveyer van haar lot betaald, 24.0000 ( met laywer ), maar daar kraamt ze met geen woorden over .
Voor mij , schoonmoeder , ja , ze kan de boom in .
 Gelukkig woon ik 45 minuten "by car " van haar . Offtopic

only a good man can Judge me
$mokey
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: September 13, 2010, 11:35:56 »

Klinkt als een typisch schoonmoeder verhaal, de goede schoonmoeders niet te na gesproken.
Je kunt toch niets goed doen daarom gewoon frontaal confronteren en vragen of ze je alleen ziet als wandelende geldboom. Eens zien wat voor antwoord je krijgt.

Slechter dan nu kan het niet worden, goedkoper wel.      Wink

Anyone who says he can see through women is missing a lot.
robert
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 13, 2010, 11:40:45 »

Mijn schoonmoeder , ja , vorig jaar , hebben we haar een gouden hanger met ketting gekocht , toen we het haar als pasalubong gaven , zij ze ruw weg , i want money ?? Ik niet op gereageerd .  Dit jaar , toen ik aankwam , hebben we haar een enveloppe overhandigd met 8000 php , weeral was ze niet kontent Ieder maand zenden we 5000 php , ze woont in haar dochters huis en heeft verder geen onkosten .
Toen ik de muren aan het zetten was van mijn nieuw huis , zij ze ruw weg , je kan 250.000 php betalen voor je " pader " , maar je kan me geen nieuw televisie geven ....... .Ondertussen , heb ik wel de surveyer van haar lot betaald, 24.0000 ( met laywer ), maar daar kraamt ze met geen woorden over .
Voor mij , schoonmoeder , ja , ze kan de boom in .
 Gelukkig woon ik 45 minuten "by car " van haar . Offtopic

niet te hopen dan dat je vrouw op je schoonmoeder lijkt of gaat lijken in de toekomst.
voor dit soort mensen is het nooit goed genoeg, vind dat je genoeg doet als ik dit zo lees.
Jan Korf
Member
*

Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby

« Antwoord #3 Gepost op: September 13, 2010, 11:54:10 »

Lobster .

Ik hoop dat je een hoge boom voor haar vindt in een heel groot bos.   Proost !
Hg  Jan
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #4 Gepost op: September 13, 2010, 12:30:23 »

Ik zou meteen naar een ander eiland vertrekken, en die golddigger niet meer willen zien.
Mischien kan ze gaan werken als ze geld wil ??

Happy Happy Happy 
$mokey
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: September 13, 2010, 02:15:02 »

Om de lucht een beetje op te klaren even een kort mopje.

Schoonmoeder is overleden. De twee zwagers, alle twee getrouwd met een dochter van de overledene, overleggen wat er moet gebeuren, begraven of cremeren.
Zegt de jongste " Eerst cremeren dan begraven. Zeker is zeker. "     Top

+ johndive +
Member
*

diving is such a fun

johnny
« Antwoord #6 Gepost op: September 13, 2010, 07:28:34 »

niet te hopen dan dat je vrouw op je schoonmoeder lijkt of gaat lijken in de toekomst.
voor dit soort mensen is het nooit goed genoeg, vind dat je genoeg doet als ik dit zo lees.

Ik vind dat Lobster NIET genoeg doet.
Je moet haar mijns inziens minstens laten weten dat als ze nog EEN keer laat merken het niet genoeg te vinden dat ze dan de laatste keer wat heeft gekregen. Duidelijke taal helpt soms voor zelfs 'dove' mensen.  Alles

John
$mokey
Member
*

« Antwoord #7 Gepost op: September 14, 2010, 12:25:26 »

Wanneer de toehoorder slechts beschikt over een bot gehoor moeten de argumenten wat harder zijn.

theo54au
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: September 14, 2010, 05:32:46 »

Mijn eerste schoonmoeder was er ook zo een. (Nederlandse) Ik heb zelfs een paar vierkante meter grond voor haar gekocht...............
Maar ze verrekte het om er in te gaan. 
josv
Member
*

josveenman@yahoo.com
WWW E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: September 14, 2010, 08:35:08 »

Och, heb hier maar 1 antwoord op : heb nooit problemen met schoonmoeders gehad. En @ lobster : een pasalobung is in de regel geen "gouden hanger met ketting".

Misschien moet je jezelf eerst eens voorstellen, dat mag volgens mij ook wel na 2 jaar lid te zijn.

"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."
Baron von Munchhuizen
Member
*

Blieft u een koekje bij de thee?

« Antwoord #10 Gepost op: September 14, 2010, 11:01:43 »

Ik vind dat Lobster NIET genoeg doet.
Je moet haar mijns inziens minstens laten weten dat als ze nog EEN keer laat merken het niet genoeg te vinden dat ze dan de laatste keer wat heeft gekregen. Duidelijke taal helpt soms voor zelfs 'dove' mensen.  Alles

Hoedje af Hoedje af

"Onze familie" kreeg ook 5000 peso per maand, totdat oudere zus zei dat dat niet genoeg zou zijn.  NU krijgt ze 500 .... per jaar .... met Kerst. Als het toch niet genoeg is ...

Ligt er iemand op sterven, dan is het ... up to the Lord, ik zal voor de zieke bidden.

Let wel, deze mensen leven in redelijke welvaart, zelfs voor onze begrippen. Maar ja, als je van iemand kunt profiteren zou je wel gek zijn als je het niet doet. Ik koop liever de stoepbewoners wat eten.

Daaaaag Daaaaag Daaaaag
« Laatste verandering: September 14, 2010, 11:07:37 door Baron von Munchhuizen » Gelogd

Als het maar waar is, zei de politie-commisaris
Alias Baron in Barong, Sir Dutchjack, Baron Biero (= grapje / joke)
pagud
Member
*

« Antwoord #11 Gepost op: September 14, 2010, 12:25:07 »

@josv , Ik kan je vertellen , dat ik reeds langer dan 2 jaar lid ben van het forum , weliswaar onder een ander een ander naam ; lobsterman .
Ik herinner mij nog jouw periode , flat for sale in nederland, je juke-box , inboedel , je tankstation , mindanao , etc .
Michel ( aklano ) , Raf ( ralphy ) , enz ,
Allez , groetjes jos .
Walang anuman .
 Lachen
« Laatste verandering: September 14, 2010, 12:30:09 door lobster » Gelogd

pagud
Member
*

« Antwoord #12 Gepost op: September 14, 2010, 12:35:18 »

Ako Huh?

$mokey
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: September 14, 2010, 01:59:24 »

Och, heb hier maar 1 antwoord op : heb nooit problemen met schoonmoeders gehad.

Jos, je bent gewoon voor het geluk geboren, mazzelaar.     Happy Happy

artesenato
Member
*

artesenato

« Antwoord #14 Gepost op: September 14, 2010, 05:42:57 »

mmm zal wel weer de domme zijn op dit forum
schoonmoeder heb ik en die kost me een hoop geld
gelukkig heben we haar een beter leven kunnen geven
JOSV en mijn persoontje zijn dan misschien gelukkige mensen
Of stel ik me anders op, open deur inschoppen
mijn schoonzussen en schoonbroers hebben tot nu toe totaal geen
problemen gemaakt.
Bij mijn eerste visit op de fhorum werd me gewaarschuwd voor de roze bril
ben daar nog steeds dankbaar voor
echter, in mijn geval blijkt dat er ook "goede" dames in the phills zijn
met zelfs een goede schoonfamilie
dus breek niet alles af,  Stom Stom Stom
er zijn ook goede dingen Lachen
mvrgr
artesenato
theo54au
Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: September 14, 2010, 06:29:35 »

Ik sluit me aan bij de groep van "gelukkige schoonzonen". Mijn huidige schoonfamilie heeft nog nooit om geld gevraagd, en heeft ook nog nooit wat gekregen. Sterker nog, zij sturen ONS geld als de nood aan de man komt. Fe had een keer geen geld om een andere auto te kopen, geen probleem, geld werd gestuurd voor een andere auto.
Ik ben denk ik wel een van de uitzonderingen met een schoon familie die geld zat heeft, waar alle 4 kinderen een universitaire opleiding hebben, waar alle 4 ook een academische baan hebben met bijbehorend inkomen.  Gewoon dom geluk gehad.
Cobra
Ere lid
Member

Eigen mening mag, maar het kan een FORTUIN kosten

« Antwoord #16 Gepost op: September 15, 2010, 11:51:42 »

Ik sluit me aan bij de groep van "gelukkige schoonzonen". Mijn huidige schoonfamilie heeft nog nooit om geld gevraagd, en heeft ook nog nooit wat gekregen. Sterker nog, zij sturen ONS geld als de nood aan de man komt. Fe had een keer geen geld om een andere auto te kopen, geen probleem, geld werd gestuurd voor een andere auto.
Ik ben denk ik wel een van de uitzonderingen met een schoon familie die geld zat heeft, waar alle 4 kinderen een universitaire opleiding hebben, waar alle 4 ook een academische baan hebben met bijbehorend inkomen

Wat betreft de rode text, die komt niet overeen met mijn situatie, de groene wel.
Alle 4 mijn zwagers zitten(1 zat) bij de PH politie, 1 woont al jaar of 7 in Canada.

Gewoon dom geluk gehad.

Daar ben ik het niet helemaal  mee eens.

Gewoon zelf een goede uitgezocht en niet de eerste de beste die ik tegenkwam is mijn mening.

Website over de PH of je het nu gelooft of niet. At Your Service !
Freddy
Moderator
Member
**

« Antwoord #17 Gepost op: September 15, 2010, 02:54:57 »

ik hoop maar dat je je enigzins ongelukkig uitdrukte of dat ik de grap heb gemist................."een goede uitgezocht"............alsof je een puppy uit een nest kiest

Ja Jeepney, er zijn ook mensen die hun partner gewoon uitzoeken, uit een boekje of uit een contact advertentie. sommige uitverkoren hebben ze zelfs mogen kopen voor een paar honderd gulden toentertijd. Oke jij en ik werden verliefd, en hebben zo onze buit mee naar huis mogen nemen..........Tegenwoordig heb je dating site's waar alle mooie dames (althans dat hoop ik maar) zich aanprijzen. Dus ik neem aan dat Cobra een prachtig geïllustreerd boekje had waar hij zijn keuze uit heeft gemaakt. Doet u mij maar nummer 10, maar dit uiteraard geheel offtopic Offtopic
theo54au
Member
*

« Antwoord #18 Gepost op: September 15, 2010, 05:18:28 »

Ik heb Fe inderdaad niet uitgezocht. Ook wij kwamen elkaar tegen (in New Zealand waar we toen beide woonden) werden verliefd etc.etc. De schoonfamilie krijg je er gewoon bij, die zoek je niet uit. Ik heb denk ik daarom gewoon dom geluk gehad.
Cobra
Ere lid
Member

« Antwoord #19 Gepost op: September 15, 2010, 10:32:36 »

Nou Jeepney, ik ben haar gewoon (zoals jij beschrijft) "spontaan tegengekomen" bij haar ouders thuis, niet uit een boekje uitgezocht.

Degene die ik bezocht (en mij aan iedereen inclusief mijn eega voorstelde) had ik wel in een boekje gevonden, maar die had  Dollareyes  Dollareyes en de hele familie er van zat dringend op een buitenlandse sponsor te wachten  Dollareyes  Dollareyes  Dollareyes om hun  fles, gok en rookgewoontes te sponsoren.

Aangezien er in NL al een tig aantal gastarbeidersaanwezigen uit mijn loonzakje vrat, zat ik daar niet op te wachten.

DUMPEN DUS !

Dat bedoel ik dus met "Een goede uitgezocht", dat je je snikkel niet in de eerste de beste (LEES " meest gewillige  Dollareyes) stopt die je tegenkomt.

Gewoon rondkijken tot je een super conservatieve familie met een goed opgevoede dochter vind.

Had mijn vrouw ook zulke aartsluie (1stegraads) familie gehad, zou ze hier nu ook niet zitten, want dat geschooi van schoonfamilie geeft gegarandeerd problemen in de toekomst, tot een mogelijke echtscheiding aan toe.

Want de familieband (LEES : beinvloeding) leeft sterk in de PH, dat weet iedereen en de familie beschermen, hoe lui of a-sociaal of crimineel ook, gaat voor alles bij sommigen.

Vandaar dat ik wel naar de achtergrond heb gekeken.

Deze familie viel gewoon op omdat ze allemaal druk aan het werk waren terwijl  vele anderen die ik zag druk bezig waren met fles en roken en gokken, zeer zeker niet met werken.

Dat sommigen niet kijken naar de achtergrond maar enkel naar het meisje weet ik, maar das dan puur gokken wat de toekomst gaat brengen, zo zie ik dat.

Dat kan soms heel ver gaan, tot een h**r op pikken uit een bordeel aan toe die na een paar maanden in NL/B al het hazepad kiest Daaaaag , een lege bankrekening achterlatend.

Oorzaak daar van is dan meestal dat ze de gedragsgewoontes in de PH niet kennen (en die uit hun eigen land hanteren), en dus een dame die stijf onder de plamuur zit (wat in het westen vrij normaal is) uitzoeken, terwijl dat in de PH vaak niet de meest propere soort is.

Tis maar wat een ieder zelf wil denk ik dan.
« Laatste verandering: September 15, 2010, 10:42:18 door Cobra » Gelogd

kamikaza87
Member
*

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=46770116100

kamikaza_87@hotmail.com kamikaza_87@yahoo.com
« Antwoord #20 Gepost op: September 16, 2010, 02:30:23 »

schoonmoeder kan nooit erger zijn dan een stiefmoeder
Dolfijn
Member
*

« Antwoord #21 Gepost op: September 16, 2010, 02:38:07 »

Nou ik niet schoonfamilie telt zeker mee.

Het is een factor die zeker zwaar mee weegt in je relatie. En als men een kado krijgt en dan niet tevreden is want men wil geld Huh?

Dus als jij een vrouw hebt gevonden die jij helemaal het einde vindt (en v.v.) maar ze heeft een moeder die nooit tevreden is met wat jij doet/geeft, dan zeg jij "jammer, maar deze relatie gaat het niet worden" ?

begrijp ik het zo goed?

Kan me helemaal vinden in de besluitvorming van balikbayan. Doe je dat nl. niet, ben je bezig met korte termijn politiek en het gezegde luidt nog steeds: regeren is vooruit zien en liefst zo ver mogelijk. Nu is het aangaan van een duurzame, langdurige relatie niet helemaal te vergelijken met het voorgaande maar het ontbreken van enig realiteitsbesef heeft al bij menigeen voor bosjes ellende en narigheid gezorgd. Overigens is natuurlijk iedereen vrij bij de screening wel/niet de a.s. schoonfamilieleden te betrekken.

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
Cobra
Ere lid
Member

« Antwoord #22 Gepost op: September 16, 2010, 03:03:07 »

Als je wil kan je elke bewering afkraken of ontkrachtigen maar een ieder word gevorm door zijn of haar omgeving en er is niks mis mee om daar rekening mee te houden.

Dat vind ik dus ook.

Beter voorkomen dan genezen is een algemeen gezegde, als je dus kan voorkomen dat je in de toekomst problemen gaat krijgen, kan je dat beter maar doen.

Jaap omschrijft het gewoon heel direct hij ontmoette iemand uit een boekje dus dat is geen langdurig verhaal waarbij al een hele voorgeschiedenis speelt en dan is het niet vreemd als je een besluit neemt zoals hij deed

Precies Balikbayan !

En intussen als je daar bent word je aan tientallen dames voorgesteld, bik bik-bik en bak-bak en inday en manang en tok-tok en pak-pak etc etc etc, niks dan bijnamen.

Kom je dan daar tussen iets tegen wat je meteen aanstaat, zowel het meisje als de schoonfamilie, ben je dom dat je iets begint met een andere waar 1 van beide je niet aanstaat.

Zo makkelijk en realististisch denk ik er over.

Ik zou een goede premier wezen voor Nl geloof ik, ik denk op de lange termijn.
Oh Nee, toch niet, ik verzwijg de waarheid niet en zwijg niet, dus ik zou niet passen in dat politieke toneel.

balikbayan
Member
*

« Antwoord #23 Gepost op: September 16, 2010, 03:05:16 »

Is niet naief of dom

Het is heel simpel je hebt PH vrouwen in alle soorten en maten maar ook in psyche waaronder een gedeelte die zich aanbieden op een manier die bij de gemiddelde slager niet zou misstaan.

Dan word daar ook op dezelfde manier mee omgegaan en geselecteerd.

En dan klagen ze ooit wel van mijn man is slecht boers een zuipert en een schreeuwerd maar ja ook zij waren er zelf bij.

Dus heb ik zoiets van los het ook maar zelf op
Cobra
Ere lid
Member

« Antwoord #24 Gepost op: September 16, 2010, 03:13:47 »

Had mijn vrouw ook zulke aartsluie (1stegraads) familie gehad, zou ze hier nu ook niet zitten, want dat geschooi van schoonfamilie geeft gegarandeerd problemen in de toekomst, tot een mogelijke echtscheiding aan toe.

ik ben werkelijk met stomheid geslagen.............maar goed, zo heeft een ieder schijnbaar zijn manier van partnerkeuze

Klopt helemaal Jeepney !

Als ik tevereden zou zijn met een afgelebberde geldverslindende onbetrouwbare dame in huis, zou ik in NL ook wel kunnen slagen, daar lopen er ook genoeg van.

Om dan helemaal naar de PH te gaan en dan iets in huis te halen wat waarschijnlijk problemen gaat geven in de toekomst, vind ik niet erg slim.

tja, ik ben misschien een romaticus, naief of gewoon dom en stom..................in ieder geval 22 jaar getrouwd zonder ruzie of grote woorden.......ik hou maar vast aan mijn selectiemethode voorlopig

voor de rest moet iedereen maar zijn oordeel vormen over hetgeen hier sommigen schrijven............maar niet gek staan te kijken dat het imago van een nederlands-philippijns huwelijk wederom weer eens door het putje gespoeld wordt

Ik zie geen enkele reden waarom dat door het putje gespoeld word, er lopen overal goede en slechte dames rond, het is aan een ieder een keuze te maken op zijn eigen manier.

Je bent toch niet van je geloof af he Jeepney, dat alle dames in de PH ineens perfect zijn omdat ze een bruin vel hebben ?

Die denkwijze doet me wel erg herinneren aan de tijd toen Paars nog de boel runde in NL.

ik besef wel gaandeweg door op dit forum rond te lezen, dat dit soort denkwijzen erg breed gedragen wordt, ik snap hierdoor ook steeds beter de kilte en verborgen ellende die ik in nederlands-philippijnse relaties zie, vooral mij de philippina's in kwestie

ik hoop altijd maar dat de "uitgeslecteerden" achteraf geen spijt hebben dat ze men een kano zijn getrouwd, want hun blikken en lichaamstaal spreken vaak boekdelen

Mijn vrouw is zo enorm gelukkig Jeepney, dat ze het niet eens meer zegt dat ze een goede vent heeft getroffen.

Proost !

Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: