Electrische Waterpomp

(1/6) > >>

Beehr:
Voor de schoonfamilie zijn we momenteel het huis aan het renoveren- en verbeteren cq. afbouwen; met ook o.a. een extra (luxe) vertrek waar wij tijdens onze vakanties kunnen verblijven.

Wie kan mij wat tips geven over een electrische water pomp die we op Mactan willen inzetten om water op te pompen voor sanitair gebruik: o.a. douche, wc, keuken.

De familie heeft ook nu al enkele jaren een deepwell in bezit. Ik heb ook gedacht aan een simpele aansluiting op het waterleidingnet, maar dat wordt duur. Bijna niemand in de buurt heeft daar een aansluiting.

Waar kun je ze kopen omgeving Cebu - Mactan: prijzen, merken, kwaliteit, etc. Waar moet je nog meer aan denken.

Zo willen we o.a. een waterpomp aanschaffen met 1 of 2 grote plactic tanks om het opgepompte water in op te slaan -en zo te laten verwarmen door het klimaat.

Freddy:
Beehr, die pompen kan je in iedere hardware kopen kosten tussen de 2000 en de 6000 peso al naar gelang merk en pompvermogen, als je hem ook wild gebruiken voor een druk vat zal je die nog wel moeten kopen oke daar heb je sets voor, dus tank en pomp in 1

gewoon overal te krijgen citihardware bivoorbeeld

El Loco Americano:
Voor een deepwell heb je al gauw een 1 HP pomp nodig, die zijn iets duurder dan 600 P, ik denk de goedkoopste al meer dan 6000 P is.

Een drukvat heeft als nadeel dat na elk klein beetje watergebruik of als er een klein lekje ergens is, een druppende kraan of zo, hij elke keer aanslaat. Dat gaat veel electriciteit kosten.

Veel mensen die ik ken met een deepwel betalen geen kosten aan het waterbedrijf, maar betalen zich vaak blauw aan electriciteit.

Ik denk dat een tank op 3-4 meter hoog handiger is, elke dag even pompen en je hebt water, ook als de electriciteit uitvalt... In mijn vorige huis moest ik ook zo nodig een drukvat hebben, hoewel er een 450 liter voorraadtank stond. Na een poosje gemerkt te hebben hoevaak die pomp "zomaar" aansloeg omdat de druk iets was gezakt, heb ik hem alleen nog maar gebruikt om de voorraadtank te vullen...

Oh ja, vergat ik haast, Speroni, Eurostar, dat zijn de merken die ik ken, Italiaans, Eurostar is de duurste van deze twee.

El loco

Freddy:
Citaat van: El Loco Americano op Augustus 20, 2009, 01:09:51

Voor een deepwell heb je al gauw een 1 HP pomp nodig, die zijn iets duurder dan 600 P, ik denk de goedkoopste al meer dan 6000 P is.

Een drukvat heeft als nadeel dat na elk klein beetje watergebruik of als er een klein lekje ergens is, een druppende kraan of zo, hij elke keer aanslaat. Dat gaat veel electriciteit kosten.

Veel mensen die ik ken met een deepwel betalen geen kosten aan het waterbedrijf, maar betalen zich vaak blauw aan electriciteit.

Even mijn post aangepast ik bedoelde ook 2000 tot 6000 peso voor pomp, wij hebben een deepwel met pomp en drukvat, en er een keerklep/terugslagklep tussen en geen waterlekkage, je kan de pressostaat aanpassen van deze tanken waardoor niet iedere keer als je water hebt getapt de pomp gaat draaien. Onze elektriciteitsrekening komt daardoor met gebruik van ventilator, koelkast en tv niet hoger dan 1000 peso per maand.

JeeDee:
Citaat van: Freddy op Augustus 20, 2009, 02:49:09

Onze elektriciteitsrekening komt daardoor met gebruik van ventilator, koelkast en tv niet hoger dan 1000 peso per maand.

Geen airco Freddy?
Vind ik knap!  (06)
Toch een kwestie van wennen of kun jij gewoon goed tegen de hitte?

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina