Zwembad

(1/1)

Freddy00nl:
Ik zag een foto van de boeven in je zwembadje Jaap. Nu heb ik ook z'n soort badje gemaakt, maar voor de afwerking heb ik tot op heden niet echt de juiste beton verf/ epoxie kunnen vinden, kan jij me uitleggen hoe jij een en ander hebt gedaan.ik waan mijzwelf nu in een betonnen bak met een grijze kleur..............

Admin:
Nou Fred, das heel eenvoudig wat ik gedaan heb.

Ik weet dat er speciale zwembadverven zijn, maar ik heb de goedkoopste enamel gekocht die er is, zal bij jullie die van de hema zijn denk ik.
Wat je doet is wachten tot de beton helmaal uitgedroogd is, kan zelfs met de zomerhitte wel week of 4-5 duren.
Daarna rol je er flink verdunde enamel op zodat het er  helemaal in trekt, in de hoeken eerst flink voorsmeren met kwast, na deze eerste laag loopt de regen er al af de volgende dag.

Daarna nog een 2de laag die wat minder verdund is en afhankelijk van de kleur of ie goed dekt ook nog een derde laag, neem er voor elke volgende laag enkele dagen tussen zodat de oplosmiddelen er goed uit kunnen.

Ik heb jaren industrieel schilderwerk gedaan en op werkplaatsvloeren in fabrieken die wel het meeste te verduren krijgen, ging ook gewoon 2 componenten verf wat weer iets duurder en sterker is dan gewone enamel lak uit de winkel.

Voor een zwembad is echter enamel wel genoeg als het op de juiste manier is aangebracht.

Ik heb wel 1 plekje waar de verf niet goed gehecht is en dat leek ook kurkdroog te zijn, bleek van niet.
Dat is op een plaats tegen een bestaande betonconstructie waar de regen vanaf buiten er tegen aan loopt en die is dus enkel aan de oppervlakte helemaal droog geweest blijkt nu, dieper in de beton moet ie nog nat geweest zijn.

Succes er mee !

Freddy00nl:
Jaap ik neem aan dat deze enamal gewoon ergens ion de Filippijnse bouwmarkt of hardware store te koop is. kan ik een volgende keer mooi eens uit proberen. Thanks voor de tip................

Cobra:
Enamel is gewone lak Freddy, verkopen ze in elke hardware.
Island paints is de goedkoopste hierin Cebu.

Misschien nog een tip voor je als er een schuin gedeelte in je bodem zit waar je antislip op wil hebben, kost vrijwel niks.
Voor in de douche koop je dan van die plakkers etc, als je gewoon een betonvloer of traptreden in huis hebt waar al verf op zit is het heel eenvoudig.

Het moet dus wel in een 2de laag verf gebeuren, in een eerste laag op bv beton kan het niet omdat de verf er dan helemaal intrekt.

Om te beginnen droog je gewoon zand de grofte van metselzand en je haalt de grovere steentjes er even uit, kan je ziften met gaas of zo.

Je doet er een laag verf die goed dik zit op de plaats waar de anti slip moet komenĀ  en meteen strooi je er een laag droge zand op en dan mag gerust te dik er op liggen.
Na 1 of 2 dagen afhankelijk of de verf snel droogt en verhard neem je een handveger en veegt het overtollige zand er af en wat overblijft is gewoon : SCHUURPAPIER cq SCHUURBETON. (20)

Daar zet je weer eenĀ  laag verf op en mogelijk moeten dat er 2 zijn om goed te dekken als het een lichte kleur betreft.

Dan is je antislip, kost bijna niks.

Dit word overal toegepast op fabrieken waar het glad is op metaal  in plants en daar is speciale Strooizand (geen familie van Barbra) voor te koop zelfs in zakken.

Iets heel simpels wat iedereen aan kan brengen.

Op traptreden bv in huis kan je zo een klein gedeelte van de trede van antislip voorzien.

Bij mijn schoonmoeder in huis waren de traptreden spekglad en levensgevaarlijk, heb ik het ook op aangebracht.

Ook hier succes mee !

Freddy00nl:
Ja dat zand heb ik wel eens vaker toegepast, meestal gebruik ik hier zilverzand even een paar dagen laten drogen en net wat je zegt bij de tweede laag even er over strooien.................helpt een hoop val problemen te voorkomen.

Navigatie

[0] Berichten index