El Loco Americano
Member

|
 |
« Antwoord #450 Gepost op: Februari 13, 2010, 09:13:47 » |
|
Dat klopt, hij zakt, met dank aan de Grieken...
El loco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Limburger
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #451 Gepost op: Februari 14, 2010, 04:53:42 » |
|
Nou niet alleen dankzij de Grieken het is ook de schuld van andere "PIG" landen. (PIG= Portugal Ierland en Griekenland).
Wel goed voor de Europese economie, die lagere Euro. Dan kunnen ze misschien de pensioenen ook weer verhogen in Euro??
|
|
|
|
|
|
Woonachtig op de Filippijnen sinds december 2005
|
|
|
MR-X
Member

Geslacht: 
Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!
|
 |
« Antwoord #452 Gepost op: Februari 14, 2010, 05:46:33 » |
|
Het zijn de PIGS landen :  -Portugal -Italy -Greece -Spain Euro peso maar 61.30 in Ayala vandaag  Koers is daar wel altijd laag !! Peter 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scorpio-Dragon
Member

Geslacht: 
www.thephilippines.hyves.nl
|
 |
« Antwoord #453 Gepost op: Februari 14, 2010, 12:05:46 » |
|
Het zijn de PIGS landen :  -Portugal -Italy -Greece -Spain Euro peso maar 61.30 in Ayala vandaag  Koers is daar wel altijd laag !! Peter  Dit zijn voormalige fascistische landen, of waar een racistische dictatuur heeft geheerst. Na de democratisering van deze landen zijn niet echt economisch goed ontwikkeld, behalve Spanje waar het leek goed te gaan, maar door de economische crisis snel ineen is gestort. Corruptie zal ook een grote rol hebben gespeeld in deze landen en of nog heersen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Member

|
 |
« Antwoord #454 Gepost op: Februari 14, 2010, 01:16:05 » |
|
Als ze bij iedere pin beurt in de Filippijnen een gratis souflaki kado geven kan het de Grieken vergeven voor de lage koers.  ->  -> 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baron von Munchhuizen
Member

Geslacht: 
Just call me sir Dutchjack
|
 |
« Antwoord #455 Gepost op: Februari 18, 2010, 10:54:46 » |
|
|
|
|
|
|
|
Als het maar waar is, zei de politie-commisaris
Met vriendelijke groet, Baron Barong
|
|
|
EJ
Member

|
 |
« Antwoord #456 Gepost op: Februari 18, 2010, 11:26:13 » |
|
Waarde Peso: het is maar hoe je het bekijkt;
- als je hier in Phil geld uit de muur trekt van een Ned. bankrekening, dan ben je op het ogenblik dief van je eigen portemonnee... - geld vanuit Phil nu naar Ned. sturen (wat ik gedaan heb) op een koers van 62 of 63 is lekker - daarna wachten tot de koers weer richting 69-70 gaat en dan weer uit de muur trekken hier in Phil - koerswinst is dan meer dan 10%....
Voor mij is dit mogelijk omdat ik hier werk, dus ik begrijp dat het geheel aan de persoonlijke omstandigheden ligt of iemand hetzelfde kan doen als ik. Waarschijnlijk hebben de meeste Nederlanders die hier wonen een Ned. bankrekening en trekken hier uit de muur. Misschien handig (indien mogelijk), hier een Peso-rekening te openen en dan gebruik te maken van bovenstaand optie. Ik weet echter niet of iedereen hier maar een Peso-rekening kan openen.
Gr. EJ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baron von Munchhuizen
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #457 Gepost op: Februari 18, 2010, 11:57:17 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WB
Member

Geslacht: 
sailing around the world
|
 |
« Antwoord #458 Gepost op: Februari 19, 2010, 12:51:37 » |
|
Nou EJ, dat lijkt me niet zo geslaagd. Ik kan alleen een Peso rekening openen op mijn vrouw haar naam en dan weet ik zeker dat er na een maand niets meer op staat...  Ik dacht trouwens dat het nogal moeilijk / onmogelijk was om (veel) geld van de Filippijnen weer naar Nederland te krijgen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lenn
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #459 Gepost op: Februari 19, 2010, 02:40:15 » |
|
Ik doe hetzelfde als EJ.Als de koers tegen de 70php aanligt maak ik geld over in euros. Als de koers weer tegen de 60php komt koop ik euros.Toch zo'n 10% , soms meer. Als je de koersen volgt op lange termijn zie je dat bijna hiervan bijna jaarlijks sprake is. Het is ook mogelijk een euroaccount te openen. WB, je kan ook een pesoaccount openen indien je in het bezit bent van een ACR-icard zonder je vrouw.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WB
Member

Geslacht: 
sailing around the world
|
 |
« Antwoord #460 Gepost op: Februari 19, 2010, 10:21:14 » |
|
Tja, die heb ik niet Lenn, zit maar maximaal 3 maanden achter elkaar in de Filippijnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EJ
Member

|
 |
« Antwoord #461 Gepost op: Februari 21, 2010, 10:38:04 » |
|
Baron,
je kan mij niet volgen?
er zijn 2 bankrekeningen nodig: een Peso-rekening in Phil en een EURO-rekening in Nederland (logisch...)
Als je nu bijv. 1.000.000 Peso naar Nederland overschrijft tegen een koers van bijv. 62.5 (koers op het ogenblik) krijg je op je Ned. EURO-rekening 1.000.000 gedeeld 62.5 is 16.000 EURO (minus bankkosten natuurlijk...)
Als je dan wacht (zie opmerking Lenn) tot de koers bijv. 70 is, schrijf je je 16.000 EURO over van Nederland naar je PESO-rekening in Phil. 16.000 maal 70 is 1.120.000 PESO (weer zonder bankkosten). Verschil is 112.000 PESO......
Gratis en voor niets... Of je trekt uit de muur hier in PHIL tegen de koers van 70 peso....
Maar zoals gezegd; je moet een PESO-rekening hebben hier in Phil. en ik begrijp dat dat niet altijd mogelijk is...
WB,
in mijn geval kan ik overschrijven wat ik wil, zolang het maar niet meer is dan je verdient. Je hebt dus wel wat documenten nodig, zoals een contract van je werkgever, of een salaris-strookje en een adres.
Lenn,
werk jij hier in de Phil. net als ik?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EJ
Member

|
 |
« Antwoord #462 Gepost op: Februari 21, 2010, 10:42:57 » |
|
De oplettende forum-leden hadden het waarschijnlijk al gezien:
ik maakte een foutje in mijn berekening: 1.120.000 - 1.000.000 is 120.000 PESO......
Gr. EJ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MR-X
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #463 Gepost op: Februari 22, 2010, 01:58:21 » |
|
Ik heb onlangs BDO e banking geopend.  Maar vlg mij kan ik niet met BDO internetbankieren, geld overmaken naar ABN/AMRO in Nederland  ? Of kan dit wel  Systeem van peso's kopen en verkopen zie ik wel zitten. Alleen hoe stort ik van mijn Peso account het geld op mijn ABN rekening ?? Iemand hier ervaring mee  Mvg Peter Cebu Eindhoven !!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MR-X
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #464 Gepost op: Februari 22, 2010, 02:22:06 » |
|
Weet toevallig iemand of het mogelijk is een EURO account te openen bij een Philippine bank ?? En zo ja bij welke bank is dit mogelijk en wat is de minium inleg ?? Dat zou het peso/euro kopen en verkopen een stuk makkelijke maken, of zie ik dit verkeerd ??  Peter Cebu/Eindhoven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
innka2
Member

|
 |
« Antwoord #465 Gepost op: Februari 22, 2010, 03:11:15 » |
|
De oplettende forum-leden hadden het waarschijnlijk al gezien:
ik maakte een foutje in mijn berekening: 1.120.000 - 1.000.000 is 120.000 PESO......
Gr. EJ
ja,ik weet nog dat +_8 j. geleden de peso 54 in de euri was. op papier kan ik me ook rijk rekenen  .wie had het laatst over de yoyo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Limburger
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #466 Gepost op: Februari 22, 2010, 04:16:05 » |
|
Weet toevallig iemand of het mogelijk is een EURO account te openen bij een Philippine bank ?? En zo ja bij welke bank is dit mogelijk en wat is de minium inleg ??
Ja dit kan. Ik weet: HSBC geen minumum wel moet het maandelijkse gemiddelde saldo van alle rekeningen pesos rekeningen en Euro rekeningen gezamelijk 100,000Pesos bedragen. BDO slechts bij sommige vestigingen Standard Chartered bank wel met zeer hoog minimum; ik weet niet meer hoe hoog. Er moeten er nog meer zijn. Citibank misschien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baron von Munchhuizen
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #467 Gepost op: Februari 22, 2010, 04:38:12 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EJ
Member

|
 |
« Antwoord #468 Gepost op: Februari 22, 2010, 08:30:49 » |
|
Voor zover ik weet is het NIET mogelijk om via internet-bankieren geld over te maken naar Nederland. Dit heeft te maken met de controle van de Phil. Centrale Bank op de valuta handel. M.a.w. de regering wil graag dat je je geld hier in de Phil uitgeeft.
Maar wat ik heb gedaan is gewoon een cheque aan mezelf uitschrijven en die naar HSBC gebracht, waar ik een peso-rekening heb lopen. Daarna heb ik ze opdracht gegeven, middels aan standaard schrijven (wat wel door een een Notary Public ondertekend moet worden) om dat geld over te maken naar Nederland. 2 dagen later staat het op de Ned. rekening.
Overigens is het geen zgn. "rijk rekenen". Als ik mijn geld 2 maanden geleden had overgeschreven had ik nu 10% minder EURO's op mijn rekening gekregen..... Een koers van rond de 60-63 is gunstig, gezien het verloop in het verleden.
EJ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
josv
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #469 Gepost op: Februari 22, 2010, 09:55:25 » |
|
Weet toevallig iemand of het mogelijk is een EURO account te openen bij een Philippine bank ?? En zo ja bij welke bank is dit mogelijk en wat is de minium inleg ?? Peter Cebu/Eindhoven
Ja hoor, bij diezelfde BDO. Althans, ik kon het aanvinken toen ik m'n account opende. Heb het btw niet gedaan. Nog spijt van  .
|
|
|
|
|
|
"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."
|
|
|
jeepney
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #470 Gepost op: Maart 08, 2010, 02:28:06 » |
|
22.02.10 1 EUR=61,732205 PHP
gepind met abnamro-pas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Limburger
Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #471 Gepost op: Maart 09, 2010, 07:05:36 » |
|
..... Straks komt er een nieuwe president en wie weet wat dan gebeurt. Misschien wordt de peso dan gestaag minder waard...
Ik bid elke zondag in de kerk : "Heer ik geef de helft van mijn winst aan de kerk voor het gedeelte dat de Euro boven de 70 Pesos komt. Aanbod geldig tot 31 december 2010" 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
baliw-katok
Member

Geslacht: 
You ain't got a hold on me
|
 |
« Antwoord #472 Gepost op: Maart 10, 2010, 06:26:06 » |
|
Ik bid elke zondag in de kerk : "Heer ik geef de helft van mijn winst aan de kerk voor het gedeelte dat de Euro boven de 70 Pesos komt. Aanbod geldig tot 31 december 2010"  koriput 
|
|
|
|
|
|
Be yourself and respect the other !
|
|
|
jeepney
Member