dutch-phforum.com September 07, 2010, 01:24:47 Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 1 uur 1 dag 1 week 1 maand blijvend Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte Nieuws: Startpagina Help Inloggen Registreren dutch-phforum.com > Filipijnen > Cebu Island en Visayas (Moderators: Rikkie, Jacco, Freddy) > Nieuwe luchthaven Bacolod Pagina's: 1 2 [3] « vorige volgende » Print Auteur Topic: Nieuwe luchthaven Bacolod (gelezen 1807 keer) rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #50 Gepost op: December 31, 2007, 09:07:52 » Haha ja ik ken die route ... heb die ook 1 keer genomen, nooit meer ... ook achterin trouwens, zodat ik mijn benen kwijt kon ... (krijg je als je lang bent in dit land). Maar mini vans of die FX's zijn ook niet alles ... Volgens mij komen alle bestuurders uit Japan ... halve kamikaze piloten zijn het ...Tegenwoordig neem ik liever mijn eigen auto mee of huur ik een busje (ongeveer de zelfde prijs), de bus neem ik nooit meer ;)De auto is goed te doen als het uitkomt met je schedule. De hop on boot duurt wel iets langer, maar je komt beter uit in panay, dus dat scheelt weer verkeer in Iloilo. Alleen de boot naar bacolod is niet zo gunstig. Ik geloof de laatste boot om 1 uur smiddags ... Gelogd ruff rider Member Geslacht: Berichten: 552 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #51 Gepost op: Januari 17, 2008, 06:57:50 » Vandaag 18 januari 2008 om 05:40 is de nieuwe luchthaven in gebruik genomen met de landing van een cebupacific vlucht vanuit Manila. Vanaf nu zullen alle vluchten hier landen. Later vandaag om 15:00 is de officiele inhuldiging. GreetzRuff Rider Gelogd http://sunset.limewebs.com/ rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #52 Gepost op: Januari 17, 2008, 11:39:54 » Ja inderdaad. HAd ik ook vernomen bij het inchecken van mijn vlucht ...Maar schijnbaar is het idee dat de nieuwe luchthaven open gaat al een reden voor vertraging. Mijn vlucht terug naar BCD zaterdag is nu al met 1.5 uur vertraagt ...We zullen het zien zaterdag waar we terecht komen (als het maar niet zo is als de 777 gister in engeland Gelogd Freddy Moderator Member Geslacht: Berichten: 8184 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #53 Gepost op: Januari 19, 2008, 02:35:42 » Saturday, January 19, 2008Mayor snubs airport openingBy Erwin Ambo S. Delilan and Ma.Ester EspinaALMOST everybody is asking where is Bacolod Mayor Evelio "Bing" Leonardia after he failed to show up at the grand opening of the New Bacolod-Silay Airport in Silay City Friday afternoon.As of Friday, Leonardia still cannot be reached for comment.Leonardia, along with the Retain Old Bacolod Airport Movement, lobbied at the Malacañang for the retention of the old airport.But until the New Bacolod-Silay Airport opened Friday, the President still has no words on the request.Despite Leonardia's absence, still almost all Negros officials and the city and municipal mayors led by Acting Governor Isidro Zayco were there at the grand opening.Five of the seven Negros lawmakers also graced the affair that includes Representatives Monico Puentevella (Lone District of Bacolod), Jules Ledesma IV (1st District), Alfredo Marañon III (2nd District), Jose Carlos "Kako" Lacson (3rd District) and Jeffrey Ferrer (4th District).In his speech, however, Vice President Noli de Castro stressed that the new airport should not be considered as Silay's gain but Bacolod's loss.In fact, both cities will surely gain out of this airport, the vice president said, adding: "Let's hope for the best as the New Bacolod-Silay Airport will surely change Negros Occidental economic landscape."On the other hand, Pampanga Representative Mikey Arroyo slipped-up and admitted that he was one of the congressmen approached by Leonardia to help in their lobby to retain the operation of the old airport in Barangay Singcang, Bacolod City.Arroyo, who is the eldest son of the President, attended the inauguration and opening of the new Bacolod-Silay Airport in Barangay Bagtic, Silay City Friday, along with most of the congressmen and local chief executives in Negros Occidental.Leonardia who snubbed the affair recently announced that he found two lawmakers who were sympathetic to his lobby of retaining the old airport. He though did not name them.Arroyo said: "We should not leave it (the old airport) and let it become a white elephant."He added that while the new airport in Silay will "speed-up the economy" in Negros, he urged the National Government to help those displaced with the transfer of the airport."The National Government must help out on what to do with those displaced and with the old facility since the local government cannot do it alone," he said. Gelogd snake67nl Member Geslacht: Berichten: 18 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #54 Gepost op: Januari 24, 2008, 09:59:02 » Ja vertragingen genoeg, 20 jan ingechecked naar MNL en de rij door de security was langer dan die in MNL ..... Verder waren er in het gebouw meer mosquito's dan buiten hahahaha.De Mabuhay lounge is nog niet open, of misschien omdat ik vroege vlucht had (weet ik niet precies)Verder zag het er prima uit !!!!!!!!hoop dat het zo blijft. Gelogd rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #55 Gepost op: Januari 26, 2008, 03:39:52 » Moet zeggen dat het ondertussen steeds beter gaat ...Geen last van muggen, alleen laatste keer dat ik vertrok (maandag) was het erg warm bij het checkin gedeelte ...Security is ook een stuk beter, boven moest ik mijn schoenen uit en mijn riem af, omdat het nu een international standard vliegveld was.Alleen deed de metaal detector en de xray het niet .... Gelogd Bahayko Member Geslacht: Berichten: 1760 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #56 Gepost op: Januari 26, 2008, 08:17:23 » Citaat van: Freddy op Januari 19, 2008, 02:35:42 Saturday, January 19, 2008Mayor snubs airport openingBy Erwin Ambo S. Delilan and Ma.Ester EspinaALMOST everybody is asking where is Bacolod Mayor Evelio "Bing" Leonardia after he failed to show up at the grand opening of the New Bacolod-Silay Airport in Silay City Friday afternoon.As of Friday, Leonardia still cannot be reached for comment.Wat moeten we geloven ? Hier in BCD wordt gezegd dat hij niet eens was uitgenodigd. Maar hij was er wel na afloop van het officiele deel: op uitnodiging van PAL. Gelogd Bahayko Member Geslacht: Berichten: 1760 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #57 Gepost op: Januari 26, 2008, 08:18:47 » overigens wat ee K... eind rijden als je ten zuiden van BCD moet zijn. Goed waardeloos. Gelogd rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #58 Gepost op: Januari 26, 2008, 06:10:04 » yup, het is inderdaad een flink stuk rijden ...Weet ook nog niet als ik er blij mee ben ... zonder verkeer is het nog steeds 30 minuten voor mij nu en ik kom van lasalle omgeving ... Gelogd Bahayko Member Geslacht: Berichten: 1760 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #59 Gepost op: Januari 26, 2008, 11:34:21 » Nog wat meer fotos van Bacolod-Silay Airport, 's avonds na aankomst en 'smorgens bij vertrek. [Voor de liefhebbers: Geen flits, maar ISO 6400) Gelogd rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #60 Gepost op: Januari 27, 2008, 12:34:31 » Citaat van: Bahayko op Januari 26, 2008, 11:34:21 Nog wat meer fotos van Bacolod-Silay Airport, 's avonds na aankomst en 'smorgens bij vertrek. [Voor de liefhebbers: Geen flits, maar ISO 6400)Je bent die mooie nieuwe bagage band vergeten ... :)Mooie foto's trouwens ... Gelogd Maganda.Asia Member Geslacht: Berichten: 129 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #61 Gepost op: Januari 11, 2009, 09:40:14 » Bacolod's luchthaven (eigenlijk dus Silay, op zo'n 20 km) is nieuw en efficient en nu, een jaar na opening, kun je kiezen uit enkele koffietentjes om je vertraging weg te spoelen.Wel is het wat triest dat er nog steeds geen busverbinding is met downtown Bacolod. je bent aangewezen op taxi's.Geen werelduitgave (350-400) maar als je geen haast hebt zou je gewoon een bus moeten kunnen pakken, jeep desnoods. Gelogd rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #62 Gepost op: Januari 11, 2009, 09:51:16 » Citaat van: Maganda.Asia op Januari 11, 2009, 09:40:14 Wel is het wat triest dat er nog steeds geen busverbinding is met downtown Bacolod. je bent aangewezen op taxi's.Geen werelduitgave (350-400) maar als je geen haast hebt zou je gewoon een bus moeten kunnen pakken, jeep desnoods.Ze hebben een bus verbinding, maar die wordt verzorgt door mini busjes.Volgens mij 100 pesos en je kan dan op een aantal plekken in Bacolod uitstappen.Ik weet niet alle details aangezien ik altijd met de auto ben of opgehaald word (sorry, luxe :) ...), maar ik zou in vervolg even verder vragen (vooral buiten) ... Gelogd Maganda.Asia Member Geslacht: Berichten: 129 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #63 Gepost op: Januari 11, 2009, 10:24:32 » Klopt. Die dingen rijden 4x per dag ofzo. Het gaat me niet om de laatste paar peso, maar voor 20 peso rij ik met de lijnbus van Bacolod naar Silay. Er is alleen geen verbinding naar de luchthaven, 5 km verderop Gelogd rickdek Gast Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #64 Gepost op: Januari 11, 2009, 11:04:31 » Geen idee als die er is ... Maar je kan een tricycle nemen buiten de luchthaven Gelogd RichVersie Member Berichten: 12 Re: Nieuwe luchthaven Bacolod « Antwoord #65 Gepost op: Februari 04, 2010, 02:35:13 » Citaat van: rickdek op Januari 11, 2009, 11:04:31 Geen idee als die er is ... Maar je kan een tricycle nemen buiten de luchthaven Vorige week, vlucht van Cebu naar Silay. Nette luchthaven, en geen vertraging gehad terug naar Cebu. Aangename wachtruimte.Er is een shutle dienst zag ik maar heb daar geen gebruik van gemaakt want ik werd afgehaald. Gelogd Pagina's: 1 2 [3] Print « vorige volgende » Ga naar: Selecteer een bestemming: ----------------------------- Informatie ----------------------------- => Voor alle gasten en leden op dit forum. ----------------------------- Filipijnen ----------------------------- => Online informatie & video's etc over de Filipijnen => Banken en geldzaken en belasting => Philippine News => Actueel nieuws van de Filipijnen => Cebu Island en Visayas => Manilla en Luzon Island => Mindanao => Alle andere eilanden in de Filipijnen => Cultuur => Gezondheid. Ziekenhuizen, doktoren etc etc. in PH => List & Bedrog & Oplichting in de Filipijnen => Eten & Drinken => Vervoer & Reizen => Electriciteit & Telefoon & Internet & TV => Computers => Politiek in de Filipijnen => Wonen in de Filipijnen => Huis bouwen in de Filipijnen => Zaak beginnen en/of runnen op de Filipijnen => Emigratie naar de Filipijnen en PH Visa's => Alle vragen/topics die elders niet onder vallen ----------------------------- Nederland ----------------------------- => MVV en Toeristenvisa voor NL => Politiek in Nederland => Algemeen ----------------------------- Belgie ----------------------------- => Alle Visa's voor Belgie => Politiek in Belgie => Algemeen Laden...