dutch-phforum.com
September 10, 2010, 01:54:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: hoe ver van airport naar consulaat?  (gelezen 344 keer)
Macadam
Member
*
Geslacht: Man

« Gepost op: Februari 28, 2010, 03:54:26 »

Weet iemand hoe lang het duurt om per taxi van het binnenlandse vliegveld naar het Nederlands Consulaat
te komen?
Bij voorbaat dank......
Limburger
Member
*

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 28, 2010, 04:03:02 »

In Cebu neem ik aan:
Dat hangt van het verkeer af het is niet echt ver ik schat dat als je een uur rekent je aan de veilige kant zit.
Het is misschien wel een beetje moeilijk om aan de taxi chauffeur uit te leggen waar het precies is.
Het is in een fabriek "Metal Phil" genaamd dit bedrijf ligt aan een barangay weg die langs de zijkant van de San Michel brouwerij (als je met je gezicht naar de brouwerij toestaat links) naar de Hernan Cortez weg loopt.

Woonachtig op de Filippijnen sinds december 2005
nils
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 28, 2010, 05:20:36 »

Inderdaad waarschijnlijk maximaal een uur.
Meestal ben je in 30+ minuten in Cebu en een uur moet afdoende zijn.
josv
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 28, 2010, 07:01:38 »

METAPHIL, Inc. Metaphil Building, Tipolo, Mandaue City

Ben er nu 2x geweest en de taxi-chaffeur had geen moeite om het te vinden. Tis 'n beetje afgelegen van de hoofdweg maar de tricycles staan op de hoek om je weer naar de hoofdweg te brengen. Vanaf het vliegveld pakweg half uurtje.

"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."
Cobra
Ere lid
Member

Eigen mening mag, maar het kan een FORTUIN kosten

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 28, 2010, 07:20:58 »

Als je vanaf het vliegveld over de nieuwe Mactanbrug rijd en dan aan het einde linksaf (bij de Gaisano) richting Cebu, kom je op een weg met gescheiden rijbanen.

Zodra je de San miguel brouwerij ziet met op het dak een grote fles, dan rij je als je er voorbij bent over een brug en daar moet je rechtsaf slaan de smalle barangay road (genaamd TIPOLO) in naar metaphil.

Er staat op de hoek een gebouw met kleine winkels er in zoals er zoveel staan in de PH, daarvoor moet je rechtsaf Tipolo in, dan is het nog een 2 km denk ik.

Je moet mogelijk wel een lange broek aan doen en schoenen i.p.v. slippers.

Daar deden ze ook moeilijk over de laatste keer bij de portier van metaphil.

Ik stem PVV  Geert Wilders en ik mag dat zomaar in het openbaar zeggen volgens de NL Grondwet art. 1. in "de
Macadam
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 28, 2010, 03:42:04 »

Bedankt voor de snelle reactie allemaal.
En je routebeschrijving neem ik mee, Cobra....
En ik zal mijn lange broek even opzoeken, die heb ik al lang niet meer gebruikt.....
Freddy
Moderator
Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 01, 2010, 12:45:29 »

voor een platte grond check this,
http://maps.google.com/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&q=metaphil+cebu&fb=1&gl=ph&hq=metaphil&hnear=cebu&lr=lang_en&hl=en&view=map&cid=90740425294588222&iwloc=A&ved=0CBIQpQY&sa=X&ei=_ESKS9SbDoyekQW49OTLBg
josv
Member
*

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 01, 2010, 08:56:40 »

Nu nog een taxi-chaffeur met internet zien te vinden of eentje die kaart kan lezen. Succes Macadam  Grin Grin Wink

"Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel..........."
Limburger
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 02, 2010, 12:43:46 »

Die man rijdt enthousiast naar de San Miguel Brouwerij (die weet hij) en vraagt daar aan de portier waar het is. Die weet dat uiteraard ook niet maar denkt dat het misschien achter het Caltex station (tegenover San Miguel) ligt.
Daar vraagt de taxichauffeur aan een collega waar het is en daar hoort hij van dat alle buitenlanders naar het Bureau of Immigration gaan om hun papieren te regelen.

De man zegt dus tegen zijn passagier dat hij nu precies weet waar hij naar toe moet en brengt de passagier  naar het BI dat niet zover van het Caltex station ligt. Dat moet het zijn want daar mag je ook niet binnen op slippers en in een korte broek.

Nou succes  Lachen

Woonachtig op de Filippijnen sinds december 2005
M_H
Member
*

Nunc aut nunquam

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 02, 2010, 02:00:37 »

Herkenbaar  Lachen

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted."
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: