dutch-phforum.com September 10, 2010, 01:51:15 Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 1 uur 1 dag 1 week 1 maand blijvend Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte Nieuws: Startpagina Help Inloggen Registreren dutch-phforum.com > Filipijnen > Alle andere eilanden in de Filipijnen (Moderators: Rikkie, Jacco, Freddy) > Waar kan ik duiken op Samar? Pagina's: [1] « vorige volgende » Print Auteur Topic: Waar kan ik duiken op Samar? (gelezen 308 keer) Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Waar kan ik duiken op Samar? « Gepost op: Februari 23, 2010, 12:39:17 » Ik ben op zoek naar een plek waar ik in Samar kan duiken liefst dicht bij Catbalogan. Er is water genoeg, een aantal hotels waar je kan verblijven maar volgens mijn informatie geen duikschool waar je lood en flessen kan huren alleen snorkelen. Liefst zou ik ook bootduiken maken. Waarom Samar? Mijn vriendin haar familie woont in Samar, zou dus een mooie combinatie zijn voor vakanties.GroetjesRob & Susana Gelogd korikong Member Berichten: 513 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #1 Gepost op: Februari 23, 2010, 01:28:31 » Nee volgens mij zit er helemaal niks om te duiken in de omgeving van Catbalogan,tis een gebied waar weinig tot geen toeristen komen . Wel weet ik er een in het noorden van Samar vlak bij Bobon http://northernsamardive.com/home.php?lang=en Gelogd www.tabuyobeachpalawan.com Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #2 Gepost op: Februari 23, 2010, 01:55:18 » Ik was die site ook tegengekomen, is wel een eind weg van Catbalogan. Ik heb ze eens een email gestuurd maar daar heb ik nooit een reactie op gekregen, verder een waardeloze website met heel weinig informatie. Heb jij ervaring met die jongens?Groeten,Rob Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #3 Gepost op: Februari 23, 2010, 03:11:04 » Citaat van: Rob_Voorburg op Februari 23, 2010, 01:55:18 Ik was die site ook tegengekomen, is wel een eind weg van Catbalogan. Ik heb ze eens een email gestuurd maar daar heb ik nooit een reactie op gekregen, verder een waardeloze website met heel weinig informatie. Heb jij ervaring met die jongens?Groeten,RobNee Rob ik weet niets van duiken op Samar, je kan wat noordelijker wel achter de walvishaaien aan (donzol bij Legaspi) in maart/april mei.Maar wat weet jij van Catbalogan.Hg JanHg Jan Gelogd Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #4 Gepost op: Februari 23, 2010, 03:25:10 » Ik ken Catbalogan niet zo goed, ik ben er nu 4 keer geweest voor een paar dagen wanneer we op familiebezoek zijn, vaak de 1e week voor een duikvakantie. We verblijven dan in het Rolet hotel. Er is haast niets te doen en het is ver weg van Tacloban, een 4 uur rijden in een fan over een weg vol met gaten. In mei ga ik er weer naartoe, paar dagen Manilla voor familiebezoek en daarna duiken in zuid Leyte en daarna door naar Moalboal. Ik verblijf 4 weken in de Filipijnen en wil eigenlijk morgen al weg, maar de baas laat me niet gaan . . .Spreek je weer Jan. GroetjesRob & Susana Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #5 Gepost op: Februari 24, 2010, 12:10:56 » Beste Rob.Stuur eens een pm naar Namibconsult, die is bekend in zuid Leyte.Hg Jan Gelogd Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #6 Gepost op: Februari 24, 2010, 12:26:43 » Vanaf zuid Leyte is het geen probleem om duikscholen te vinden, ik ga daar in mei naartoe, maar in Samar kent men nog geen tourisme en zijn er dus haast geen faciliteiten laat staan duikscholen. Overigens wel een business oppurtunity om daar iets te starten als ik 20 jaar jonger was geweest. Als duikers bereid zijn vele uren in een taxi te zitten naar Moalboal of Damaguette dan is Samar ook bereikbaar voor duikers die via Tacloban vliegen.Nou maar weer terug naar de realiteit, en dat is weer naar het werk gaan.GroetjesRob Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #7 Gepost op: Februari 24, 2010, 12:31:11 » Wat had je dan voor business in gedachten in Catbalogan ? Ze zijn er zo arm als de ratten.Hg Jan Gelogd Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #8 Gepost op: Februari 24, 2010, 10:52:19 » Boot duikelen, moet je natuurlijk wel de rijkere toeristen lokken uit Korea, Japan en Europa en een goed resort vinden om mee samen te werken. Ik weet alleen niet hoe het er onder water uitziet. Zolang er geen dynamietvissen is gedaan zou je denken dat het er wel mooi uit moet zien, er zijn voldoende kleine eilanden waar je zou kunnen duiken.Maar zoals ik al schreef, ik ben nu op een leeftijd dat ik daar niet meer aan begin. Gewoon doorwerken totdat de eerste gelegenheid zich voordoet om te stoppen al is het voor 70%. Dan huis verkopen en emigreren naar de Filipijnen, zal wel geen Samar worden maar eerder Cebu of Negros.Spreek je weer, groetjesRob & Susana Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #9 Gepost op: Februari 24, 2010, 11:14:33 » Inderdaad, indien ik ooit een vaste stek op de Filippijnen zou willen dan wordt het Dauin of Zamboanguita op Negros.Maar een ding weet ik zeker zal nooit een huis kopen voor mezelf te veel rottighied gezien en gehoord.Huren is de simpelste en veiligste oplossing , bevalt het niet dan verkas je gewoon. En Alona op Panglao is ook een goede uitgangsbasis voor duiken op de vele duik plaatsen, en op reisbare afstand van elkaar en buiten de tyfoon zone'sHg Jan Gelogd Rob_Voorburg Member Geslacht: Berichten: 8 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #10 Gepost op: Februari 24, 2010, 11:41:59 » Tja als buitenlander kun je niets kopen behalve een condo, maar er zijn wel lease constructies met je Filipijnse partner waarbij je zolang je leeft gebruik kan maken van een huis met grond. Mijn vriendin is Filipijnse dis via haar zijn er wel mogelijkheden. Een condo is niet helemaal mijn ding, ik heb nog een andere hobbie naast het duiken, namelijk zendamateurisme, dus ik heb een grote tuin nodig waar ik een hoge antennemast in kwijt kan en de buren ver weg zijn. Ik ben nu 2 keer op Bohol geweest, de 1e keer dacht ik dat Bohol wel eens een leuke plek zou zijn om te wonen. Na mijn 2e bezoek viel het mij al weer tegen. Een paar gedoken aan de andere kant van Alona beach, daar was het nog rustig met alles ertussen, maar zeezicht trekt mij wel erg aan. Vorig jaar ook in Dauin geweest, was erg leuk en mooi om te duiken met Apo in de buurt echter de regio trok mij verder niet echt aan, misschien heb ik de mooie plaatjes gemist, voor het duiken zou ik zo weer terug gaan maar om er te wonen? Je moet me maar eens wat tips geven voor de volgende keer dat ik daarheen ga.GrRob Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #11 Gepost op: Februari 24, 2010, 12:16:19 » Ik heb een vriend die heeft nog wel een kaveltje voor je te koop in Zamboanguita 24 km ten zuiden van Dumaguete.Ik kom daar twee maal per jaar en hij is ook duiker, en gaat nooit zonder zijn video camera te water.Hij heeft nu ook een nieuwe boot , en is bezig met de bouw van een clubhuis (bijna af) en zwembad.Deze man is ondanks zijn leeftijd 65 vol met energie en plannen.Zelf is hij 2 sters NOB instructeur en zet daar een mooie sub divisie op aan het strand en je kijkt er recht op Apo eiland.Als je in de buurt komt moet je er maar eens gaan kijken, maar niet eind mei want dan zit hij voor enkele weken in Holland.Hg Jan Gelogd Freddy Moderator Member Geslacht: Berichten: 8194 Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #12 Gepost op: Februari 24, 2010, 02:15:32 » Jan is het toevallig dit stekkie............. http://www.lotiff.com/subd/apo_vista.htmlhttp://www.lotiff.com/gallery/Album2.htm Gelogd Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #13 Gepost op: Februari 24, 2010, 03:50:25 » Inderdaad dat is het, maar de foto's zijn wel 2 jaar oud, het is nu weer een stuk veranderdIk zie het groeien vanaf dat het nog een onontgonnen stuk grond was.Hg Jan Gelogd Roland Member Geslacht: Berichten: 1063 Vooruit met de geit een biertje op zijn tijd! Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #14 Gepost op: Februari 25, 2010, 12:44:59 » Als het allemaal meezit dan ga ik er in Mei bij hem langs dan zal ik het met eigen ogen bekijken maar dat zal beslist wel meevallen. Ik kijk er al naar uit! Gelogd Allways look on the bright side of life!Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer! Jan Korf Member Geslacht: Berichten: 718 Duiken op de Filippijnen is mijn grote hobby Re:Waar kan ik duiken op Samar? « Antwoord #15 Gepost op: Februari 25, 2010, 01:14:32 » Citaat van: Roland op Februari 25, 2010, 12:44:59 Als het allemaal meezit dan ga ik er in Mei bij hem langs dan zal ik het met eigen ogen bekijken maar dat zal beslist wel meevallen. Ik kijk er al naar uit!Als je voor 10 mei maar weg bent, want dan heb ik de studio voor 24 dagen . Ik denk dat ik je wel zie daar, maar ik ga eerst een week in Atlantis (Dauin). Hg Jan Gelogd Pagina's: [1] Print « vorige volgende » Ga naar: Selecteer een bestemming: ----------------------------- Informatie ----------------------------- => Voor alle gasten en leden op dit forum. ----------------------------- Filipijnen ----------------------------- => Online informatie & video's etc over de Filipijnen => Banken en geldzaken en belasting => Philippine News => Actueel nieuws van de Filipijnen => Cebu Island en Visayas => Manilla en Luzon Island => Mindanao => Alle andere eilanden in de Filipijnen => Cultuur => Gezondheid. Ziekenhuizen, doktoren etc etc. in PH => List & Bedrog & Oplichting in de Filipijnen => Eten & Drinken => Vervoer & Reizen => Electriciteit & Telefoon & Internet & TV => Computers => Politiek in de Filipijnen => Wonen in de Filipijnen => Huis bouwen in de Filipijnen => Zaak beginnen en/of runnen op de Filipijnen => Emigratie naar de Filipijnen en PH Visa's => Alle vragen/topics die elders niet onder vallen ----------------------------- Nederland ----------------------------- => MVV en Toeristenvisa voor NL => Politiek in Nederland => Algemeen ----------------------------- Belgie ----------------------------- => Alle Visa's voor Belgie => Politiek in Belgie => Algemeen Laden...