dutch-phforum.com
September 07, 2010, 12:40:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Contianer naar Tacloban  (gelezen 335 keer)
drukvat
Member
*

« Gepost op: Januari 30, 2010, 03:51:47 »

Hallo allen maaal wie weet of je een contener kan stuuren naar tacloban city
Freddy
Moderator
Member
**
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 30, 2010, 06:29:42 »

Hallo drukvat, ja ik denk wel dat je een container kan sturen naar tacloban,

informeer eens bij

Hacon forwarding
Moezelweg 220
3198 LS Rotterdam-Europoort, havennummer 5631
Telefoon: 31 (0) 181-263466, Fax: 31 (0) 181-263604
E-mail : info@hacon-containers.nl
Website :www.hacon-containers.nl
Europoort, 19
drukvat
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 30, 2010, 03:20:01 »

dank je wel. ik wil een huis gaan bouwen in bihran aan de zeekant. maar er is geen hout te koop. dus ik wil een contener uit holand laaten koomen met bouw mat . 
Europino
Member
*

Zoekt en gij zult vinden

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 30, 2010, 04:29:28 »

Freddy, dank voor het adres, ik zal daar zeker eens info gaan opvragen.

Laat wel weten hoe het afloopt.

I love to travel, but hate to depart [Albert Einstein]
Europino
Member
*

Zoekt en gij zult vinden

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 30, 2010, 04:31:20 »

dank je wel. ik wil een huis gaan bouwen in bihran aan de zeekant. maar er is geen hout te koop. dus ik wil een contener uit holand laaten koomen met bouw mat . 

Het lijkt me goedkoper hout van elders in de Filippijnen te laten aanvoeren.

I love to travel, but hate to depart [Albert Einstein]
Freddy
Moderator
Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 30, 2010, 05:55:49 »

Freddy, dank voor het adres, ik zal daar zeker eens info gaan opvragen.

Laat wel weten hoe het afloopt.

Top Top graag gedaan
jantje
Member
*

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 31, 2010, 12:59:35 »

hallo drukvat.

hoe zit het met hout uit europa , is dit wel termiet bestendig? of neem je hardhout? en is hardhout wel termiet bestendig? het zou niet zo leuk zijn als deze beestjes je duure hout op knabbelen, alle moeite voor niets gedaan.
ik wil zelf ook nog bouwen daar , en vind eingelijk  de bouwmatrialen op de fils ook niets, vooral de ijzeren ramen en kozijnen vind ik afschuwelijk. en het cococolumber is ook niet aan te raden , het stinkt ook nog eens en trekt zo krom als een hoepel.
aan welk matriaal zit jij zo te denken ?  alleen aan hout of ook andere dingen ? dubbel glas, isolatie ,electra , bevestegingsmatriaal , spack, enz enz.
misschien kunnen wij wat samen doen , container en dergelijke .
ik wil graag bouwen in ormoc , dus dat is aardig in uw richting.
en heb jij je bouwtekening al klaar?

jantje.
« Laatste verandering: Januari 31, 2010, 01:12:38 door jantje » Gelogd
Ron
Member
*

yeah its me

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 31, 2010, 01:58:52 »

Houd er rekening mee dat indien je hout en andere natuurlijke materialen in wilt voeren in de phils dat je vergunningen cq zogenaamde "gezondheidsverklaring " voor deze producten moet hebben.
Dit i.v.m. eventueele schimmels, beestjes enz enz die in natuurlijke producten kunnen zitten vergt dit nogal wat papier werk om zo een container vanuit europa naar de phils te verkrijgen.
Zorg in iedergeval voor een goede furmigation ( gassing ) van de container en de daarbij behorende certificaten, zoek van tevoren goed uit welke certificaten en invoervergunningen vereist zijn om erg onaangename verassingen te voorkomen ( hoge kosten daar  Wink ) je zult niet de eerste zijn waarvan de container maanden op de kade staat omdat de juiste papieren er niet zijn.
El Loco Americano
Member
*

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 31, 2010, 03:14:30 »

Hout is in de Phils best te koop, als je maar oplet en geen cocolumber neemt voor iets anders dan heel tijdelijke bouw.

Maar wie wil er nou veel hout in zijn huis? Geen enkele houtsoort is echt goed termietbestendig, al kom je een heel eind met goed behandeld hout, van een beetje merk, met de daarbij behorende merkprijs...

Wat je heel goed kan meenemen, is allerlei ander spul, wat hier alleen maar in prutskwaliteit te koop is.

Aan te raden: sloten, hang en sluitwerk, raamuitzetters, dievenklauwen, voor binnen- als buitendeuren en ramen.

Het goedkoopste Nemef slotje uit NL is al een stuk beter dan een duur slot van hier. Regelmatig gaan die ingewikkelde en slecht in elkaar gezette mechaniekjes kapot en (heel vervelend) je zit dan opgesloten. In de WC, je slaapkamer of waar dan ook...

Het is ons (mijn asawa en mij) al 8 keer gebeurd, zowel met sloten van 2 euro (125 P) als met duurdere, van 13 euro, wat hier al een heel bedrag is voor zoiets. Ook met nieuwe exemplaren, die nog maar een week of wat in gebruik waren. Het is gewoon k*t materiaal.

Je kunt met Europese sloten ook makkelijk de cylinders wisselen, eventueel een heel stel aanschaffen met een eigen en een moedersleutel, als je het heel handig wilt hebben... Daarbij komt dat onze deurkrukken heel wat prettiger te hanteren zijn dan die ronde bolltejes, die soms ook nog te dicht op de sponning zitten en waar je dan, als je niet goed oplet, je vingers tussen klemt!

Op de buitendeuren dan zo'n setje met versterkte schilden, een ** mechaniek en ** cylinder, boor en jimmyproof, dievenklauwen in ramen en buitendeuren en zelfs een ervaren Filippijnse inbreker kijkt lelijk op zijn neus, want zulk spul kent 'ie niet, hebben ze hier niet!

Dan moet je wel deuren kopen van goed hout, zonder dat er al gaten in zitten voor de sloten, want dat past natuurlijk niet. Hang je buitendeuren dan wel op goede scharnieren. Die kun je hier wel vinden, maar een normale bouwer zal de goedkoopste rotzooi gebruiken om een paar honderd peso op de bouw uit te sparen. Meenemen kan natuurlijk ook.

Electriciteit: met wat zoeken vind je hier redelijk draad, maar het is in NL zeker niet veel duurder en beslist beter.
Vaak smeren ze je dat "stranded" draad aan, terwijl "solid" veel beter werkt en veel schakemateriaal juist daarvoor is bedoeld, qua aansluitklemmen. Schakelmateriaal is hier ook niet best, waarbij een merk als National (=Panasonic) er wel uitspringt als beter-dan-zo-heel-slecht...

Kleuren zijn vaak niet te koop, als een zaak bijvoorbeeld de maat "solid" wire in huis heeft die je zoekt, is er vaak maar 1 kleur op voorraad. Lekker handig...
Misschien toch maar een paar rollen VD 2,5 kwadraat en zwart 1,5 kwadraat voor lichtschakelingen in de container doen. Denk dan ook gelijk aan een paar doosjes lasdoppen, liefst de echte Conex. In elkaar draaien van draden zijn ze hier al gewend, daarna een plakbandje erom (of niet!) en klaar is Pedro... Een lasdop lijkt daar wel een beetje op, alleen moet je dan wel even heel goed voordoen aan een Filippijnse "electricien" hoe het moet en dan in de gaten houden of 'ie het ook zo doet... Of alles zelf doen natuurlijk...

Lasdoppen zijn hier soms wel te koop, maar de kwaliteit is twijfelachtig en de prijs is ook ongeveer hetzelfde als wanneer je een doos van 100 stuks in NL koopt.
Lasklemmen kan ook, maar die zijn ze hier niet gewend. Mijn ervaring met die dingen in een groot project is ook, dat ze meer storingen veroorzaken..

WC potten met een Nederlands vul- en doorspoel-mechaniek gaan normaal zo'n 20 of 25 jaar mee zonder problemen. Hier is het voortdurend ellende met die dingen, of ze nou goedkoop zijn of duur, maakt weinig uit.

Als je dan toch bezig bent, voor wastafels met afvoer en syphon zit je in de Phils ook niet goed. De goedkoopste lekken al in de prijskrant, de duurdere na een maand of zo... Kranen zijn van heel slecht tot matig. Dat zijn dan meestal de duurdere, die matige... "Made in Italy" staat er dan op de doos, maar ik betwijfel het, misschien hebben ze in China een dorp dat Italy heet...

Behalve een slechte kwaliteit loodgietersmateriaal heb je meestal ook te maken met "plumbers" die van toeten noch blazen weten. Als ze een installatie in elkaar prutsen, kun je er op wachten dat die lekt als een zeef. Na een keer of 3-4 terugkomen, gedeeltelijk afbreken, nieuw materiaal kopen en opnieuw doen zit het dan soms dicht, voor een half jaar of zo. Al dat opnieuw doen en het verziekte materiaal is uiteraard wel op jouw kosten, garantie kennen ze hier absoluut niet!

Ik ben nog steeds blij dat ik een collectie goede houtschroeven in diverse maten heb meegenomen, want die je hier koopt zijn vaak van een geheimzinnige legering, waar veel boterkoek in zit, denk ik...

Verder zijn soms heel gewone dingen niet te vinden. Jaap klaagde over de kwaliteit van de locale laselectroden, dus als je wilt lassen... 

Wat gereedschap meenemen is misschien wel handig, maar ik moet zeggen, gewoon handgereedschap, maar ook elektrisch gereedschap is steeds beter te krijgen, misschien niet zo fantastisch van kwaliteit, maar ook niet duur en voor een poosje zeker bruikbaar.
Bovendien raakt gereedschap hier nog veel sneller zoek dan in NL en als het niet "zoek" raakt, wordt het wel verziekt door ondeskundig gebruik of in de regen gelegd om beter te roesten enz. enz.

Vergeet vooral niet als je gaat bouwen: 10.000 pilletjes om je zenuwen te kalmeren, genoeg medicijnen tegen hoge bloeddruk, een paar kratten van je favoriete whisky of cognac (tenzij ze graag Tanduay drinkt natuurlijk) en een hele dikke plaat voor je kop...

El loco
MR-X
Member
*

Oops , have a nice day ! Dont work 2 hard !!

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 31, 2010, 04:08:15 »

Ja het meeste wat El Loco opsomt klopt wel, kwaliteit is hier moeilijk te vinden
alleen sanitair kranen etc. zijn wel goed bij speciaallzaken, o.a. in Parkmall
Cebu heb ik goede dingen gezien, wel even duur als bij ons, of duurder.

Als je zelf een kontainer invoert met bv bouwmaterialen en gereedschap etc.
hoe zit het dan met de kosten om het in te voeren Huh

Peter Cebu   Hoedje af Hoedje af Hoedje af
El Loco Americano
Member
*

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 31, 2010, 04:30:42 »

Dat ligt er aan, als je een immigrant bent, met een 13A visum en je komt dus als "landverhuizer" binnen, kun je een officiele korting op de invoerrechten krijgen.

Maar dat is veel gedoe in Manilla en de korting is niet zo gek veel, dus kun je misschien beter gewoon de container naar Cebu laten sturen, zoals ik deed en daar ter plekke een "broker" zoeken, die de zaken met de Douane afhandelt.

Dan geef je aan, dat het prive spul is, huishoudelijk, meubels, etc. "gebruikt" spul. Dan betaal je een stukje invoerrechten boven tafel, een stukje onder tafel en een fee voor de broker, die zijn contacten binnen de Douane heeft.

Het is allemaal niet eenvoudig en je bent er gauw 2-3 dagen mee bezig, want tussendoor moet je ook nog langs een aantal andere kantoortjes om officieel benodigde stempels te verzamelen en telkens een beetje te betalen.

Uiteindelijk was alles geregeld en kon ik de container op een vrachtwagen laten hijsen.... Een hele oplichting eeuhh opluchting...

El loco
Cobra
Ere lid
Member

Eigen mening mag, maar het kan een FORTUIN kosten

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 31, 2010, 06:02:52 »

Wat Americano op somt klopt allemaal kan ik wel bevestigen.
Heb bijna 10 jaar ervaring met de zeer slechte kwaliteit van de materialen die ze verkopen daar.

Zelfs dure materialen zijn vaak zo kapot.

Wat betreft hout, kan je beter helemaal niet gebruiken in een huis, of je moet op zijn filipijns willen bouwen met enorm veel onderhoud.

Gewoon beton gebruiken voor je dak, hollow blocks voor je muur met steunpalen voor het dak er tussen.

Dan heb je geen onderhoud.

Enkel een voordeur van hout enkel vanwege het zicht vond ik toelaatbaar.

Ik heb een keuken gemaakt van amerikaans grenen wat ik meegenomen had, na 2 jaar vielen de deuren er ineens af, ging ik kijken en het hout was helemaal hol, opgevreten door termieten.

Er is niks tegen termieten te doen, alles wat filipino's beweren dat er tegen werkt, is maar tijdelijk ALS het ook idd werkt, want ze praten elkaar gewoon na zonder na te denken of iets te leren uit anderen of hun eigen ervaring.

Gewoon zoals Americano al zegt, sloten en hangwerk en electriciteitsmateriaal en sanitaire spullen uit NL/B meenemen, de goedkoopste kwaliteit in NL/B is 100 x beter dan de duurste in de Filipijnen.

Laselektroden mocht je gaan lassen ook uit Europa meenemen, alles wat ze daar verkopen is japanse en chinese troep en das maar zachtjes uitgedrukt.

En vooral niet vergeten wat Americano al zegt, heel veel kalmeringstabletten en bloeddrukverlagers meenemen, want vanaf dag 1 tot en met de laatste dag spelen/rammelen ze met je kloten/voeten. Vaak uit domheid, dwarsheid en VOORAL moedwillig.

Degene die de meeste schade veroorzaakt (die jij mag betalen) lijkt een interne wedstrijd te winnen (fles Tanduay) ? onder het personeel, daar lijkt het sterk op.

Vraag dat maar aan iedereen die daar al eens gebouwd heeft.

Uit ellende door die "bouwvakkers" daar die in NL nog geen opperman zouden mogen spelen, ga je vanzelf steeds meer en meer zelf doen, dan weet je dat het in 1 keer goed is.

Das mijn ervaring.

Ik stem PVV  Geert Wilders en ik mag dat zomaar in het openbaar zeggen volgens de NL Grondwet art. 1. in "de
Freddy
Moderator
Member
**

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 31, 2010, 06:06:44 »

Heren, Heren,Heren..................ik weet het soms gebeurd het, en vaak laten we het ook zo.........maar kunnen we even.......... Ontopic gaan en of blijven.

Drukvat wil graag een container naar Tacloban verroeren........ Top Top Top Top

het is zondag, een rustdag, de dag des heren voor sommige en ik heb geen zin om alles weer af te splitsen, en etc etc ect ppffttttt dank u Top Top
El Loco Americano
Member
*

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 31, 2010, 06:30:18 »

OK Fred, zoet maar... we gaan weer  Ontopic

Als je naar Tacloban wilt, zal je mogelijk toch via Manilla of Cebu moeten. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Tacloban is ingericht op internationale containervaart, maar ik hoor graag als ik dat verkeerd zie.

Vanuit Iloilo is het in ieder geval niet mogelijk gebleken rechtstreeks een container naar Europa te versturen. Andersom zal dan ook wel niet gaan.

Als je keus hebt, is Cebu wel wat kleiner en overzichtelijker dan Manilla. De Douane zal wel net zo'n stel alligators zijn als in Manilla. Daar moet je domweg een beetje geluk mee hebben en liefst wat vitamine R.

El loco

Baron von Munchhuizen
Member
*

Just call me sir Dutchjack

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 31, 2010, 05:50:05 »

Hoedje af Hoedje af

Vrienden van ons hebben gebouwd in Manila.
Zij waren ook niet tevreden over de kwaliteit van oa ramen kozijnene enz.
Zij hebben dus ingekocht, op e bay, bij handelaren enz. Heel veel Duits materiaal, van die kiepdeuren met dubbel glas in goede kwaliteit. Verschillende containers vol, in de loop van de jaren. Dus heel goed materiaal tegen dumpprijzen.

Daar hebben ze erg mooi overigens mee gebouwd, en verder verkocht in de PH. Waren afnemers genoeg voor, ook Filipino' s, OFW' s en zo.

En ook kabel, zekeringkast, cement molen. Zelfs tegels, maar dat vind ik overdreven.

Bouw ze .....   Daaaaag Daaaaag Daaaaag

Als het maar waar is, zei de politie-commisaris

Met vriendelijke groet,
                     Baron Barong
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: